» مطالب » اخبار کسب و کار » بازاریابی دیجیتال » ابزارهای شبکه های اجتماعی
ابزارهای شبکه های اجتماعی
بازاریابی دیجیتال

ابزارهای شبکه های اجتماعی

دی 13, 1402 60202

امروزه، شبکه‌های اجتماعی در جهان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و بسیاری از افراد از آنها استفاده می‌کنند. برای بهبود کنترل و ارتباطات بهتر با این شبکه‌ها، ابزارهای مدیریتی لازم است. در زیر چند نمونه از این ابزارها ذکر شده است:

۱. Hootsuite:
ابزاری که به شما این امکان را می‌دهد تا همزمان چند شبکه اجتماعی مختلف را مدیریت کنید. با Hootsuite می‌توانید پست‌ها را برنامه‌ریزی کنید و کنترل بهتری بر روی فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان داشته باشید.

۲. SocialBlade:
این ابزار برای بررسی و تجزیه و تحلیل پیشرفت در شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. SocialBlade به شما اطلاعات دقیقی از جمله تعداد دنبال‌کنندگان، تعداد بازدیدها و پیشرفت کانال یا صفحه‌ی شما را ارائه می‌دهد.

۳. Buffer:
ابزاری که برای مدیریت همزمان چند شبکه اجتماعی مختلف به کار می‌رود. Buffer به شما این امکان را می‌دهد تا پست‌ها را برنامه‌ریزی کنید و زمانبندی ارسال آنها را تنظیم نمایید.

۴. Ninjalitics:
این ابزار برای آنالیز شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده می‌شود. Ninjalitics به شما اطلاعات جامع درباره تعداد دنبال‌کنندگان، پست‌ها و تعاملات شما در اینستاگرام را ارائه می‌دهد.

۵. نوین‌هاب:
ابزاری ایرانی که برای پُست خودکار و تجزیه و تحلیل در شبکه‌های اجتماعی به کار می‌رود. با استفاده از نوین‌هاب، می‌توانید به صورت خودکار پست‌ها را منتشر کنید و عملکرد شبکه‌های اجتماعی خود را مشاهده کنید.

این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا بهبودی در مدیریت و بهره‌وری از فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشید.

Buffer
یک ابزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی که به شما این امکان را می‌دهد، پست‌هایتان را به صورت منظم و زمان‌بندی شده برنامه‌ریزی و در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید. این ابزار برای کاربران شبکه‌های اجتماعی، امکان حضور در چند شبکه به صورت همزمان و انتشار پُست یکسان در چندین شبکه را با یک کلیک ساده، فراهم می‌آورد.

Hootsuite
یکی از معروف‌ترین ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی که به شما این امکان را می‌دهد، برنامه‌ریزی و ارسال پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی را به صورت متمرکز انجام دهید، Hootsuite است. این ابزار برای کاربران شبکه‌های اجتماعی امکان حضور در چندین شبکه به صورت همزمان و انتشار پست‌های یکسان در چندین شبکه را با یک کلیک ساده، فراهم می‌کند.

مهمترین فواید استفاده از ابزار Hootsuite برای اینستاگرام عبارتند از:

ارسال محتوا خودکار در اینستاگرام:
شما می‌توانید یک زمانبندی خودکار برای پست‌های خود در نظر بگیرید تا این برنامه در زمان تعیین شده، محتوای شما را در اینستاگرام بطور خودکار منتشر کند.

رهبری تیم:
رهبری تیم یکی از وظایف مهمی است که این ابزار به شما کمک می‌کند. با استفاده از آن، می‌توانید وظایف مختلف را به اعضای تیم خود اختصاص دهید و تیمتان را به دقت رهبری کنید.

نظارت کاربران در اینستاگرام:
این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا کاربران خود را در اینستاگرام مورد بررسی قرار داده و نظارت کنید. به طور مثال، با جستجوی یک کلمه کلیدی، می‌توانید تمام گفتگوها در مورد برندتان، رقبا و حتی حوزه کاریتان را بررسی کنید.

آنالیز عملکرد:
در این ابزار می‌توانید صفحه کاری خود و همچنین تیمتان را آنالیز کنید و از مهم‌ترین پارامترهای موجود باخبر شوید.

Hashtagify me
این ابزار به شما کمک می‌کند تا هشتگ مناسب را برای پست‌های خود انتخاب کنید. این امکان را به شما می‌دهد تا با استفاده از هشتگ‌های بهینه، پست‌هایتان در اکسپلور بیشتر دیده شوند. هزینهٔ استفاده از این ابزار ماهانه ۲۹ دلار است.

Facebook Creator Studio
این ابزار در واقع یک سرویس زمانبندی و مدیریت برای اینستاگرام است. دارای داشبورد و کاربری ساده است و به آسانی می‌توانید پست‌های اینستاگرامتان را برای انتشار زمانبندی کنید.

Not just Analytics
این ابزار برای بررسی پیج اینستاگرام شما است و اطلاعاتی از جمله فالوورها در یک بازهٔ زمانی، نرخ تعامل و درگیر کنندگی، ارزیابی رقبا و نوشتن استراتژی را فراهم می‌کند. هزینهٔ استفاده از این ابزار برای اطلاعات اولیه رایگان است ولی برای بهره‌مندی از امکانات کامل، باید حداقل ۵/۸ دلار در ماه را پرداخت کنید.

ترلو (Trello)
Trello یک ابزار مدیریت پروژه است که به شما کمک می‌کند تمام اعضای گروه یا تیمتان را در یک جا جمع کنید. شما می‌توانید برای هر پروژه یک بورد اختصاصی بسازید، اطلاعات را فیلتر کنید و وظایف را برای هر فرد زمانبندی کنید. همچنین، این ابزار امکان گفت و گوی آسان و برقراری ارتباط با اعضای تیم را نیز فراهم می‌کند.

تسکولو
تسکولو نسخه ایرانی از Trello است که قابلیت‌های مشابهی دارد، اما از نظر امکانات مدیریت پروژه بیشتری ارائه می‌دهد. در دو نسخه پولی و رایگان موجود است و قابلیت تماس ویدیویی و مدیریت پروژه را تقویت کرده است.

Keyword Shitter
Keyword Shitter ابزاری است که به شما کلمات کلیدی را از طریق پیشنهادهای گوگل بررسی و استخراج می‌کند. شما با وارد کردن یک یا چند کلمه کلیدی می‌توانید مجموعه‌ای از کلمات کلیدی مرتبط را دریافت کنید.

Infogram
Infogram یک ابزار اختصاصی برای طراحی اینفوگرافیک و نمودارهای جذاب است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد داده‌ها را به اینفوگرافیک‌های خیره‌کننده تبدیل کنید. همچنین، شما می‌توانید پوستر، اسلاید، پست اینستاگرام و گزارش‌های خود را نیز به‌راحتی طراحی کنید. استفاده از اینفوگرافیک در انتقال اطلاعات پیچیده به مخاطبان راحت‌تر می‌کند و این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که از آن در جاهای مختلف استفاده کنید.

Lighthouse
Lighthouse یک ابزار مفید برای سئوکاران و طراحان وب سایت است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا عملکرد، دسترسی‌پذیری، و سئوی وب سایت خود را ارزیابی و مشکلات احتمالی را برطرف کنید. ویژگی جالب این ابزار این است که به صورت رایگان در دسترس است.

Keyword Everywhere
Keyword Everywhere یک افزونه قابل نصب بر روی مرورگرهاست که لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط (LSI) را همراه با اطلاعاتی درباره سطح رقابت و ارزش هر کلیدواژه نشان می‌دهد. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات بیشتر و کامل‌تری را با پرداخت حداقل ۱۰ دلار در ماه دریافت کنید.

Crisp
Crisp یک افزونه است که می‌توانید بر روی مرورگرتان نصب کنید و از چت آنلاین مخصوص سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس بهره‌مند شوید. Crisp برای سایت‌های تجاری، فروشگاهی و استارتاپ‌ها مناسب است و از ربات‌های چت برای پاسخگویی به کاربران استفاده می‌کند.

Tawk.to
Tawk.to تنها سرویس چت و پشتیبانی آنلاین است که به صورت کاملاً رایگان عرضه می‌شود. این سرویس از درآمدزایی از طریق فعالیت‌های آنلاین، فروش، و منشی‌آنلاین بهره‌مند می‌شود.

رایچت
رایچت یک سرویس برای پشتیبانی آنلاین و چت مخصوص مشتریان است. این سرویس امکان نصب بر روی رایانه و موبایل‌ها را فراهم می‌کند و از طریق ربات تلگرام نیز قابل دسترسی است. رایچت در دو نسخه پولی و هوشمند با امکانات محدود و بسته‌ حرفه‌ای با هزینه حداقل ۳۷ هزار تومان ماهانه در دسترس است.

صبا ویژن
صبا ویژن زیرمجموعه صبا ایده و همکار آپارات است. این پلتفرم تبلیغاتی خدمات تبلیغات کلیکی در حدود ۱۴ هزار وبسایت ایرانی را فراهم می‌کند.

تپسل
تپسل انواع خدمات تبلیغات هدفمند، بنری و اپلیکیشن، تبلیغ

ات کلیکی را ارائه می‌دهد. این شرکت برای بیشترین بازدهی تبلیغات کلیکی را بهینه‌سازی می‌کند.

کاپریلا

تبلیغ‌دهندگان با استفاده از کاپریلا می‌توانند جایگاه‌های بنر را اجاره داده و به مشتریان خود تبلیغات هدفمندی ارائه دهند. این ابزار ادعا می‌کند با استفاده از هوش مصنوعی، بهترین تبلیغات را به مشتریان نمایش می‌دهد.

Ninja litics – ۵۲
Ninja litics به طور دقیق پیج‌ها و پست‌های اینستاگرام را بررسی و نظارت می‌کند و اطلاعات مربوط به تغییرات تعداد فالوورها، نرخ تعامل و … را ارائه می‌دهد.

Pingdom
Pingdom به شما این امکان را می‌دهد که گزارش کاملی از بارگذاری بخش‌های مختلف هر صفحه از وب‌سایت و عملکرد کل وب‌سایت خود را ببینید. این ابزار به صورت ساده‌تری نسبت به gtmetrix عمل می‌کند و گزارش آن راحت‌تر است.

پاکت
پاکت یک سرویس ایرانی است که امکاناتی مانند A/B تست، قالب‌های آماده، اتوماسیون بازاریابی و دسته‌بندی مخاطبان را فراهم می‌کند. این ابزار از ۴۵۰ هزار تومان در ماه شروع می‌شود.

جریان
جریان به شما کمک می‌کند تا به دو صورت تبلیغات گسترده و تبلیغات اینفلوئنسری شروع به انجام تبلیغات کنید. این ابزار وضعیت نرخ درگیر کنندگی اینفلوئنسرها را نمایش می‌دهد و می‌توانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که واقعاً به نفع شماست.

گوگل شیت (Google Sheets)
گوگل شیت نسخه‌ای مشابه اکسل است اما به صورت آنلاین قابل دسترسی است. این ابزار برای مدیریت کارهای تیمی مناسب است و می‌توانید در آن لیست‌ها و اطلاعات مختلفی را به صورت آنلاین ایجاد و مدیریت کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

نویسنده سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×