» مطالب » اخبار کسب و کار » “راهنمایی برای تبدیل اختراع به یک محصول بازارپذیر”
"راهنمایی برای تبدیل اختراع به یک محصول بازارپذیر"
اخبار کسب و کار

“راهنمایی برای تبدیل اختراع به یک محصول بازارپذیر”

دی 4, 1402 90189

مردم هر روز چیزهای جالبی اختراع می‌کنند. برخی از اختراعات از روی نیاز به وجود می‌آیند و برخی دیگر اتفاقی اتفاق می‌افتند. وقتی به فکر ابداع چیزی هستید، شاید فکر کنید که می‌توانید یک چیز را اختراع کنید و سپس صبر کنید تا مردم آن را بخرند. اما نکته اینجاست که فقط این کافی نیست! اختراع چیزی جدید هم هیجان‌انگیز و هم دشوار است. اگر نمی‌دانید قدم بعدی چیست، بهتر است به این نکات برای تبدیل ایده‌ی خود به یک محصول قابل بازاریابی توجه کنید.

ایده خود را مستند کنید
اولین کاری که باید انجام دهید، یادداشت کردن ایده‌های خود است. تمام جزئیات ابتکار خود را یادداشت کنید و تمام نمودارها و توضیحات مرتبط با آن را در دسترس داشته باشید. سپس از یک نفر خواهش کنید تا به عنوان شاهد امضا کند. این کار باعث می‌شود یک مدرک معتبر داشته باشید که نشان دهنده این است که قبل از دیگران این ابتکار را داشته‌اید.

بعد از آن، باید درباره آن تحقیق کنید. پس از آن، باید دریابید که ابتکار شما چقدر منحصربه‌فرد است. برای شروع، یک تحقیق اولیه لازم است که می‌توانید آن را با یک کامپیوتر متصل به اینترنت انجام دهید. تصور کنید که ایده شما چیزی منحصربه‌فرد است، سپس باید مشخص کنید که آیا برای ایده شما بازاری وجود دارد یا خیر. از مردم سوال کنید تا بفهمید آیا مایل به خرید محصول حاصل از ایده شما هستند یا خیر.

حالا برای ادامه، یک نمونه از ایده خود بسازید. در مرحله بعد، باید ایده خود را به واقعیت تبدیل کرده و یک مدل یا نمونه اولیه از آن بسازید. این نمونه اولیه مبنای محصول نهایی شما خواهد بود. این نمونه اولیه فقط باید نشان دهد که ایده شما کار می‌کند. سپس باید آن را به سرمایه‌گذاران و خریداران پتانسیل نشان دهید.

در این مرحله، باید اختراع خود را ثبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که حقوق مالکیت این ایده به شما تعلق خواهد گرفت.

حالا می‌توانید به تولید محصول نهایی بپردازید. برای این کار، یک کارخانه مناسب را برای فرآیند تولید انتخاب کنید. همچنین بهتر است در سیستم‌های MES جدید سرمایه‌گذاری کنید تا اطمینان حاصل کنید که خط تولید به خوبی کار می‌کند. موارد دیگری که باید به آنها توجه کنید، بسته‌بندی مناسب محصول و همکاری با شرکت‌های حمل و نقل برای ارسال محصول به مشتریان است.

حالا که محصول شما آماده است، نوبت به بازاریابی آن است. شما اطلاعات بازار محصول خود را دارید، اما چگونه می‌توانید با مشتریان پتانسیل ارتباط برقرار کنید؟

برای این کار، نیاز به یک راهبرد بازاریابی مناسب دارید. ممکن است از تبلیغات در رسانه‌ها یا مطبوعاتی استفاده کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

نویسنده سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×