» مطالب » دیگر رسانه ها » راهنمای خرید مدادرنگی به نقل از سایت مداد رنگی استور
خرید مداد رنگی
دیگر رسانه ها

راهنمای خرید مدادرنگی به نقل از سایت مداد رنگی استور

بهمن 2, 1402 60270

مداد رنگی‌ها تنوع بسیار زیادی از نظر جنس، رنگ، نوع و برند دارند. در صورتی که شما یک فرد حرفه‌ای برای استفاده از مداد رنگی باشید باید دقت بالایی در انتخاب آن داشته باشید. زمانی که قصد خرید مداد رنگی برای یک دانش آموز را داشته باشیم راحت‌تر می‌توانیم این کار را انجام دهیم اما برای خرید مداد رنگی با کیفیت بالا برای طراحی‌های ویژه کار ما سخت می‌شود. شما باید با توجه به هدفی که برای خرید مداد رنگی دارید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. ما این نکات را به شما آموزش می‌دهیم تا به راحتی بتوانید با توجه به حرفه خود یک مداد رنگی مناسب را انتخاب کنید.

 

معیارهای مهم برای انتخاب مدادرنگی

برای خرید مداد رنگی باید معیارهای مختلفی را مورد توجه قرار دهید. به طور کلی مداد رنگی به دو گروه حرفه‌ای و دانش‌آموزی تقسیم‌بندی می‌شود. مداد رنگی حرفه‌ای برای کارهای مختلف مورد نیاز است و مداد رنگی دانش‌آموزی همانطور که از اسم آن مشخص است برای پایه‌های مختلف دانش آموزان استفاده می‌شود. یکی از معیارهای بسیار مهم برای انتخاب مداد رنگی توجه به نوع کار هنری شما است. امروزه نقاشی با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود که باید مداد رنگی‌ها را با توجه به همان تکنیک‌ها انتخاب کرد.

از آنجایی که مداد رنگی با جنس و کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شود باید برای انتخاب آنها به نوع نقاشی خود دقت داشته باشید. اینکه شما یک بسته مداد رنگی را تا چه مدتی استفاده می‌کنید هم تاثیر زیادی در انتخاب آن دارد. برخی از مداد رنگی‌ها در مدت کوتاهی خاصیت خود را از دست می‌دهند و کیفیت مطلوبی نخواهند داشت. بنابراین شما باید به دوام و ثبات رنگ مداد رنگی نیز توجه داشته باشید. یکی دیگر از معیارها برای انتخاب مداد رنگی توجه به بودجه و هزینه‌ای است که می‌خواهید برای مداد رنگی صرف کنید.

ویژگی‌های مدادرنگی

مداد رنگی‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند که باید با توجه به آنها خریداری شوند. یکی از مهمترین نکات در هنگام خرید مداد رنگی توجه به کیفیت این محصول است. مداد رنگی‌های ایرانی و خارجی با کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند. کیفیت مداد رنگی به عوامل مختلفی مانند مغز مداد رنگی، بدنه مداد رنگی، جلد مداد و… بستگی دارد. مهمترین بخش مداد رنگی مغز آن است. مغزهای مداد از جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند.

مغزهای مرغوب از ترکیب موم یا روغن و مواد چسباننده تولید می‌شود که هرچه درصد رنگدانه آنها بالاتر باشد باعث تولید یک مداد رنگی مرغوب و گرانتر می‌شوند. اگر رنگدانه‌ها با دو ماده فوم یا روغن ترکیب شوند یک مداد نرم را به وجود می‌آورند در حالی که مدادهای با مغز روغنی مغز سخت‌تری دارند که در برابر آب نیز مقاوم هستند. مداد رنگی‌های سخت برای کشیدن جزئیات و مداد رنگی‌های نرم برای رنگ‌آمیزی سطوح بزرگ مناسب هستند.

اگر دقت کرده باشید بدنه مداد رنگی‌ها از متریال‌های مختلفی تولید می‌شوند. برخی از مداد رنگی‌ها با مواد بازیافتی و برخی دیگر از چوب تولید می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به شرایط خود یکی از آنها را انتخاب کنید. بدنه مداد رنگی با جلدهای مختلفی پوشانده می‌شوند که کیفیت آنها اهمیت بسیار زیادی برای استفاده دارد. در صورتی که این مواد مرغوب نباشند باعث حساسیت و آسیب به دستان شما می‌شوند.

آیا باید به طیف رنگی مدادرنگی اهمیت دارد؟

اگر شما یک نقاش حرفه‌ای باشید باید به طیف رنگی مداد رنگی اهمیت زیادی بدهید. مداد رنگی‌ها در انواع مختلف شش رنگ، ۱۲ رنگ، ۲۴ رنگ و جعبه‌های بسیار بزرگ چند طبقه‌ای تولید می‌شوند. افراد حرفه‌ای باید از نوع چند طبقه استفاده کنند تا بتواند با تنوع بالای طیف رنگی یک نقاشی بسیار زیبا را به وجود آورند. هرچه طیف رنگی یک مداد رنگی بیشتر باشد این امکان را به نقاش می‌دهد تا بتواند طیف گسترده‌ای از رنگ را در نقاشی خود به وجود آورد.

زیبایی یک نقاشی و طراحی وابسته به طیف رنگی است که در آن وجود دارد. اینکه شما بتوانید از مداد رنگی‌های چند طبقه در نقاشی خود استفاده کنید باعث زیبایی آن می‌شود. اگر بخواهید برای یک دانش آموز خرید کنید بهتر است مداد رنگی ۶ یا ۱۲ رنگ و یا نهایت ۲۴ رنگ انتخاب شما باشد.

توجه سابقه برند مداد رنگی چه اهمیتی در خرید دارد؟

زمانی که برای خرید مداد رنگی به یک فروشگاه مراجعه می‌کنید و یا وارد سایت‌های غیر حضوری می‌شوید با تنوع بسیار بالای برندها مواجه می‌شوید که انتخاب را برای شما سخت می‌کند. افراد حرفه‌ای باید دقت بسیار زیادی داشته باشند تا یک مداد رنگی با کیفیت را با تاریخچه بالا خریداری کنند. شرکت‌هایی که سابقه طولانی دارند مداد رنگی‌ها را با مواد اولیه بهتری تولید می‌کنند و طول عمر بیشتری نیز دارند. اگر شما در هنگام خرید خود به برند محصول دقت نکنید ممکن است یک محصول نامرغوب را با هزینه گران خریداری کرده و نتوانید از آن استفاده کنید. خرید مداد رنگی فابر کاستل یک انتخاب عالی برای همه ی سنین است چه برای افراد مبتدی چه برای کسانی که سال هاست در این عرصه فعالیت دارند.

توجه سابقه برند مداد رنگی چه اهمیتی در خرید دارد؟

توجه به بسته‌بندی مدادرنگی

بسته‌بندی مداد رنگی یکی دیگر از نکات مهمی است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. جعبه‌های کارتونی پس از مدتی دچار آسیب می‌شوند و برای حمل مداد رنگی‌ها مشکلات زیادی برای شما به وجود می‌آید. در صورتی که بخواهید مداد رنگی‌ها را با خود حمل کنید بهتر است به بسته‌بندی آنها توجه کنید تا از جعبه‌های فلزی و محکم برای تولید آنها استفاده شده باشد. برای دانش آموزان بیشتر بسته‌بندی‌های کارتونی توصیه می‌شود؛ زیرا وزن پایینی دارد و جابجایی آنها راحت‌تر است. برخی از برندها جعبه‌های فلزی استوانه‌ای شکل را در تولیدات خود استفاده می‌کنند که گزینه مناسبی برای دانش آموزان هستند. اگر می‌خواهید در منزل خود از یک مداد رنگی استفاده کنید بهتر است جعبه‌های فلزی چند طبقه گزینه مد نظر شما باشد.

توجه به فرم بدنه مداد رنگی

اگر یک نقاش حرفه‌ای باشید و بخواهید زمان بسیار زیادی مداد رنگی را در میان انگشتان خود قرار دهید باید فرم بدنه مداد رنگی متناسب با نوع استفاده شما باشد. برخی از مداد رنگی‌ها بدنه ۶ یا هشت ضلعی دارند که تسلط شما را برای نقاشی افزایش می‌دهند. شما باید با توجه به شرایط خودتان و راحتی در هنگام استفاده از مداد رنگی‌های مختلف یکی از آنها را برای خودتان انتخاب کنید. برخی از افراد ترجیح می‌دهند مدادهای استوانه‌ای شکل را خریداری کنند و برخی دیگر با خرید مدادهای هشت ضلعی تسلط بیشتری بر نقاشی خود دارند. از آنجایی که برندهای مختلف، مداد رنگی‌ها را در شکل‌ها و طراحی‌های مختلف تولید می‌کنند شما به راحتی می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از انواع آنها را انتخاب کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب نکات بسیار مهم را برای خرید مداد رنگی برایتان مطرح کردیم و متوجه شدید که برای خرید مداد رنگی باید به نکات زیادی توجه کنید. در کنار تمامی این موارد توجه کنید که انتخاب یک فروشگاه معتبر نیز تاثیر زیادی در خرید شما می‌گذارد. در صورتی که شما یک فروشگاه برتر را برای خودتان انتخاب کنید می‌توانید یک محصول با کیفیت را با قیمتی مناسب خریداری کرده و از آن رضایت کافی داشته باشید. روش خرید شما نیز تاثیر زیادی در این زمینه می‌گذارد. حتماً در هنگام خرید مداد رنگی به جنس جعبه و مرغوب بودن مغز مداد رنگی توجه کنید تا بتوانید در طولانی مدت از این مداد رنگی‌ها استفاده کرده و با رنگ بسیار جذاب آن‌ها یک نقاشی زیبا را به وجود آورید.

منبع: سایت مداد رنگی استور | www.medadrangistore.com

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

خبرنگار کسب و کار

عاشق دنیای مارکتینگ در اینترنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×