» مطالب » تکنولوژی » مدیر طراحی اپل واچ و آیفون از اپل جدا می‌شود
مدیر طراحی اپل واچ و آیفون از اپل جدا می‌شود
تکنولوژی

مدیر طراحی اپل واچ و آیفون از اپل جدا می‌شود

آذر 19, 1402 30191

“تانگ تان”، که تا کنون به عنوان معاون طراحی محصولات اپل و همچنین مدیر طراحی اپل واچ و آیفون شناخته می‌شد، در فوریه 2024 تصمیم به ترک شرکت اپل گرفته است. این خبر بر اساس گزارشی از بلومبرگ منتشر شده است.

ترک تان از اپل به عنوان یکی از مدیران برجسته، به نظر می‌رسد که یک ضربه مهم به شرکت خواهد زد. وی تا کنون نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های مهم مرتبط با محصولات اپل، به ویژه در زمینه طراحی اپل واچ، آیفون و ایرپاد داشته است. همچنین، او به صورت مستقیم با “جان ترنوس”، معاون ارشد بخش مهندسی سخت‌افزار اپل، همکاری داشته است.

این جدایی، نشان‌دهنده یک موج جدایی مدیران ارشد از اپل است، زیرا این حادثه پس از جدایی یک مدیر بالارده دیگر از این شرکت رخ داده است.

در حال حاضر، وظایف مدیر طراحی اپل، یعنی “تنگ تان”، در حال تقسیم می‌شود تا با جابجایی این سمت به کار بیفتد. این تغییرات در توزیع مسئولیت‌ها درون شرکت اپل صورت می‌گیرد. افرادی که تا به امروز با تان همکاری داشته‌اند، از جمله “ریچارد دین”، دست راست تان و رئیس طراحی محصول آیفون، نقش‌های بزرگ‌تری خواهند داشت. همچنین، “کیت برگرون”، مدیر اجرایی مهندسی سخت‌افزار، مسئولیت بخش طراحی اپل واچ را بر عهده می‌گیرد.

تان، دومین مدیر بالارده در اپل است که اخیراً اعلام جدایی از این شرکت کرده است. قبلاً ما شاهد جدایی “استیو هتلینگ” بودیم. هتلینگ یکی از مدیران اپل بوده و مسئول توسعه فناوری‌های نوآورانه برای آیفون، آیپد و هدست ویژن پرو بوده است. او خالق تاچ آیدی و عملکرد چندلمسی نمایشگر آیفون محسوب می‌شود.

با توجه به گزارش بلومبرگ، قبل از جداشدن دو مدیر بالارده دیگر از اپل، دو مدیر دیگر نیز از این شرکت جدا شده‌اند. “لورا لگروس”، که مسئولیت مدیریت محصولات سخت‌افزاری را داشت، در پایان سال 2022 بازنشسته شد. همچنین، “یانیک برتولوس”، معاون مهندسی سخت‌افزار که در زمان بازنشستگی لگروس مدیریت محصولات سخت‌افزاری را بر عهده گرفت، در اکتبر سال جاری میلادی بازنشسته شد.

گزارش بلومبرگ نیز اشاره کرده که مدیران طراحی محصولات مک و آیفون اخیراً ارتقا گرفته‌اند، که ممکن است نشان‌دهنده تغییراتی در ساختار سازمانی اپل در آینده باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

نویسنده سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×