» مطالب » دیگر رسانه ها » معرفی دستگاه رطوبت ساز پروانه ای 2 اسب بخار و کاربرد آن در اصناف مختلف
معرفی دستگاه رطوبت ساز پروانه ای 2 اسب بخار و کاربرد آن در اصناف مختلف
دیگر رسانه ها

معرفی دستگاه رطوبت ساز پروانه ای 2 اسب بخار و کاربرد آن در اصناف مختلف

بهمن 21, 1402 60183

فاکتور رطوبت برای برخی از واحدهای تولیدی همچون سالن کشت قارچ خوراکی به عنوان یک عامل کلیدی تلقی شده و تامین مستمر آن برای مدت طولانی به یکی از چالش های مهمی برای تولیدکنندگان آن عرصه تبدیل شده است. در همین راستا دستگاه رطوبت ساز یک دستگاه بسیار کارآمد در تامین رطوبت به صورت پایدار می باشد. در بازار، ما مدل های مختلفی از دستگاه های رطوبت ساز همچون رطوبت ساز پروانه ای، رطوبت ساز اولتراسونیک و … داریم. دستگاه رطوبت ساز پروانه ای نیز در ظرفیت های مختلفی و با توان های موتوری متنوع از نیم اسب بخار تا 2 اسب بخار تولید می شود ولی ما در این مقاله قصد داریم با توجه به اهمیت موضوع بر روی دستگاه رطوبت ساز پروانه ای با موتور 2 اسب بخار مه باران تمرکز کنیم.

ویژگی های دستگاه رطوبت ساز پروانه ای 2 اسب بخار مه باران

دستگاه رطوبت ساز هماهنطور که از نام آن نیز پیدا است وظیفه تامین رطوبت بالا را دارد. این دستگاه یک دستگاه با ابعاد بیرونی 65*78*100 سانتیمتری از جنس گالوانیزه و با ضخامت ورق 1.15 میلی متری می باشد. موتور نصب شده بر روی آن، یک موتور صنعتی با توان 2 اسب بخار بوده و قادر است پروانه آلومینیومی 12 پره ای را به طور تقریبی 3000 دور در دقیقه به گردش در بیاورد. موتور تکفاز آن با توان مصرفی 1500 وات بوده و به راحتی می توان با برق خانگی نیز از آن استفاده کرد. دستگاه رطوبت ساز 2 اسب بخار دارای یک مخزن نسبتا بزرگ با گنجایش 40 تا 60 لیتری بوده و به واسطه داشتن پمپ آب، قابلیت اتصال به شیر آب شهری نیز را دارد.

دستگاه رطوبت ساز پروانه ای 2 اسب بخار مه باران

کاربرد دستگاه رطوبت ساز پروانه ای 2 اسب بخار در اصناف مختلف:

کاربرد رطوبت ساز در سالن کشت و پرورش قارچ دکمه ای

دستگاه رطوبت ساز پروانه ای 2 اسب بخار مه باران یک دستگاه بسیار پرطرفدار در سالن های پرورش قارچ خوراکی از قبیل قارچ دکمه ای و صدفی به شمار می رود. این دستگاه را می توان برای سالن های با تناژ کمپوست بالای 5 تن تا 15 تن و برای مساحت های بالاتر از 60 متر مربع تا 150 مترمربع به راحتی استفاده کرد. قدرت بالای موتور 2 اسب بخاری آن باعث می شود تا با کمک این دستگاه در چند دقیقه اول مه غلیظی در سرتاسر سالن قارچ ایجاد شده و رطوبت را به حد اشباع برساند. قدرت پرتاب رطوبت در این دستگاه بین 10 تا 12 متر بوده و از این جهت می توان برای سالن های با طول بلند نیز از این دستگاه استفاده کرد. یکی دیگر از قابلیت های دستگاه را می توان به قابلیت نصب شدن داکت نایلونی و هدایت آن به انتهای سالن های طویل نیز دانسنت.

 

کاربرد رطوبت ساز در سالن سردخانه میوه، سردخانه گوشت، سردخانه سبزی جات

از دیگر کاربردهای دستگاه رطوبت ساز 2 اسب بخار می توان به قابلیت استفاده آن در سالن های بزرگ و مرتفع سردخانه گوشت، میوه، سبزی و سایر اقلام مواد خوراکی و غذایی اشاره کرد. رطوبت در سردخانه ها با جلوگیری از خشک شدن و از دست دادن رطوبت محیط، وظیفه حفظ و نگهداری کیفیت محصولات و حفظ تازه بودن آنها را دارد. همین امر موجب می شود تا کیفیت فیزیکی و ظاهری میوه جات و سبزی جات و … در طولانی مدت در داخل سردخانه حفظ شوند. رطوبت بالا در اتاقک های سردخانه که ارتفاع 9 تا 10 متری دارند ضمن کنترل کیفیت هوا، باعث ایجاد یک لایه سطحی مرطوب شده تا از تشکیل یخ و تغییرات دمایی جلوگیری بعمل آورد. همچنین با جلوگیری از فرآیند خشک شدن محصولات از کاهش وزن آن محصول به شکل چشمگیری ممانعت می شود.

 

کاربرد رطوبت ساز در سالن مرغداری و پرورش جوجه

با توجه به اهمیت رطوبت به عنوان یک فاکتور کلیدی در حفظ سلامتی مرغ و طیور، دستگاه رطوبت ساز پروانه ای 2 اسب بخار مه باران در سالن های مرغداری برای تامین رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد. حفظ رطوبت مناسب سالن مرغداری در سلامت طیور نقش بسزایی دارد. البته باید دقت داشت که رطوبت نباید بیش از اندازه باشد زیرا که منجر به بروز و شیوع انواع بیماری تنفسی قارچی و سایر پاتوژن های فرصت طلب خواهند شد. رطوبت کم یا فقدان رطوبت کافی در سالن مرغداری می تواند بر روی تخم گذاری طیور و حتی سایز تخم ها نیز تاثیر مستقیم بگذارد. میزان دی اکسید کربن در سالن مرغداری با رطوبت پایین می تواند به صورت تصاعدی افزایش پیدا کند بطوریکه همین موضوع منجر به تاثیر منفی بر روی رشد و نمو طیور دارد.

 

کاربرد رطوبت ساز در سالن گاوداری و اصطبل اسب

از دستگاه رطوبت ساز پروانه ای 2 اسب بخار می توان در سالن گاوداری برای تامین رطوبت نسبی محیط و همچنین خنک سازی محیط اطراف استفاده کرد. رطوبت مناسب یک فاکتور مهم در زیستگاه گاوها به شمار می آید، در واقع رطوبت مناسب تاثیر مستقیمی بر روی رشد و عمکلرد بهره وری آنها از نظر شیردهی خواهد داشت. با توجه به اینکه گاوها دوست دارند در محیط خنک تری زندگی کنند لذا در فصول گرم تابستان، از این دستگاه می توان برای تعدیل دمای محیط استفاده کرد. شایان ذکر است رطوبت بسیار بالا نیز می تواند منجر به بروز بیماری های مختلف باکتریایی و قارچی تنفسی، پوستی و در نهایت تقلیل کیفیت شیر تولید شده شود. رطوبت در سالن های اصطبل اسب نیز ضمن کاهش دمای محیط باعث تعریق کمتر اسب ها شده و شادابی و رشد و نمو آنها را موجب خواهد شد.

 

دستگاه رطوبت ساز پروانه ای 2 اسب بخار در سالن گاوداری و اصطبل اسب

کاربرد رطوبت ساز در گلخانه

رطوبت در گلخانه های تولید گل و گیاه و … بعنوان یک فاکتور بسیار حیاتی به شمار می آید. طبیعی است که دستگاه رطوبت ساز 2 اسب بخار مه باران قادر است تاثیر بسیار مثبتی را بر رشد و نمو و همچنین گیاهان از نظر رویشی داشته باشد. دلیل آن هم تسریع تکثیر و رشد سریع گیاهان شده و با تغذیه بهتر و با ثبات ترمی تواند عملکرد مثبتی را در این خصوص داشته باشد.

 

کاربرد رطوبت ساز در انبار توتون و تنباکو و یا انبار کارخانه دخانیات

دستگاه رطوبت ساز در سالن نگهداری توتون و تنباکو به طور مستقیم مانع خشک شدن هوا و در نتیجه کاهش مستقیم وزن نهایی توتون و تنباکو می شود. رطوبت کم به شدت بر روی کیفیت توتون تاثیر منفی گذاشته و باعث خشک شدن و شکننده شدن آن می شود؛ همین موضوع در نهایت باعث کاهش بازار فروش آن محصول می شود. رطوبت مناسب در انبار توتون می تواند بین 55 تا 65 درصد تاثیر مناسب را در حفظ کیفیت توتون داشته باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
Avatar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×