» مطالب » دیگر رسانه ها » نکات طلایی و مهم خرید شلوار کوهنوردی مردانه و زنانه
شلوار کوهنوردی
دیگر رسانه ها

نکات طلایی و مهم خرید شلوار کوهنوردی مردانه و زنانه

بهمن 2, 1402 80222

شلوار کوهنوردی تفاوت بسیار زیادی با شلوارهای دیگر دارد و باید در هنگام خرید آن به نکات مختلفی توجه داشت. از آنجایی که در کوهنوردی باید مسیر بسیار طولانی را طی کرد باید از یک پوشک سخت جان و خوش فرم استفاده کرد. شلوار کوهنوردی باید دوام بالایی داشته باشد و بتواند در شرایط مختلف شرایط خوبی را برای کوهنورد فراهم کند. اگر شما هم در رشته کوهنوردی فعالیت می‌کنید و به دنبال خرید شلوار کوهنوردی مناسب هستید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا با نکات مهم در هنگام خرید آن آشنا شوید.

شلوار کوهنوردی چه ویژگی‌هایی دارد؟

زمانی که شما به فروشگاه وسایل مخصوص کوهنوردی مراجعه می‌کنید تنوع بسیار زیادی از شلوارها روبروی شما قرار می‌گیرد. شما باید بتوانید با توجه به نیازی که دارید یکی از انواع شلوارها را انتخاب کنید اما گاهی اوقات خرید برای شما دشوار می‌شود. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم شلوارهای کوهنوردی وزن سبک آنها است تا با استفاده از آن بتوانید مسیرهای طولانی را طی کنید. از نکات مهم دیگر در هنگام خرید می‌توان به ساختار شلوار، جیب‌های آن و راحتی شلوار اشاره کرد. این ویژگی‌ها اهمیت بسیار زیادی در هنگام خرید شلوار کوهنوردی دارند.

وزن سبک شلوار

در صورتی که شلوار کوهنوردی وزن بسیار زیادی داشته باشد باعث خستگی شما در طول مسیر می‌شود. شلوار کوهنوردی باید از جنس محکم و سبک تولید شود که وزن آنها از یک شلوارک نخی هم کمتر باشد. شما در این شلوارها احساس راحتی می‌کنید و می‌توانید مسیرهای طولانی را با وزن بسیار پایین شلوار به راحتی طی کنید.

خشک شدن شلوار

جنس شلوارهای کوهنوردی باید به صورتی باشد که در مدت بسیار کوتاهی خشک شود. اگر به هر دلیلی شلوار شما خیس شود باید بتوانید آن را خشک کنید تا این رطوبت شما را اذیت نکند. در اکثر شلوارهای کوهنوردی از الیاف نایلونی استفاده می‌شود که برای فعالیت در محیط‌های مرطوب کوهستانی مناسب هستند.

بیصدایی شلوار کوهنوردی

تصور کنید که در یک مسیر بسیار طولانی مشغول به راه رفتن هستید و صدای شلوار شما باعث آزار شما می‌شود. این شرایط را برای شما بسیار سخت می‌کند؛ زیرا صدای شلوار باعث می‌شود آرامش شما در طبیعت از بین برود. در هنگام خرید شلوار کوهنوردی به این ویژگی دقت کنید که حتماً شلوار از الیاف نایلونی ایجاد شده باشد و نرم و بی‌صدا باشد. پارچه‌های با کیفیت که اصطکاک زیادی ندارند و به راحتی می‌توانید از آنها استفاده کنید.

جیب‌های شلوار

یکی از ویژگی‌های مهم شلوارهای کوهنوردی تعداد جیب‌هایی است که در روی آنها قرار دارد. از جیب‌های شلوار کوهنوردی می‌توان برای حمل تجهیزات دم دستی استفاده کرد. یک شلوار کوهنوردی باید حداقل دارای ۴ جیب باشد که در اطراف آن قرار بگیرند تا کوهنورد در هنگام استفاده از زانو یا نشستن خود با مشکی روبرو نشود.

جیب شلوارهای کوهنوردی

راحتی شلوار کوهنوردی

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم شلوار کوهنوردی که باید در هنگام خرید خود به آن توجه کنید راحتی شلوار است. یک شلوار راحت باید انعطاف پذیر باشد و از کشسانی بالایی برخوردار شود. کشسانی شلوار کوهنوردی باعث می‌شود که فرد کوهنورد در هنگام فعالیت خود و صعود به سنگ‌های مختلف محدودیتی نداشته باشد و به راحتی بتواند از حرکات عضلات خود استفاده کند. یک شلوار کوهنوردی باید در قسمت کمر خود حالت کش داشته باشد تا در فعالیت‌های طولانی در قسمت کمر شل نشود.

حفاظت از پا

کوهنوردی باید به اندازه کافی پای انسان را بپوشند تا از پاها در برابر خس و خاشاک محافظت کند. حفاظت از پا به دلیل وجود سنگ‌های تیز و گیاهان بسیار زیاد در طول مسیر کوهنوردی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ بنابراین در هنگام خرید خود به این نکته دقت کنید تا یک شلوار مناسب که پای شما را می‌پوشاند را خریداری کنید.

شلوار کوهنوردی استاندارد و مدلهای قابل تغییر چگونه هستند؟

برخی از شلوارهای کوهنوردی به صورتی تولید می‌شوند که می‌توان مدل‌های آنها را تغییر داد. این شلوارها با استفاده از زیپ به شلوارک تبدیل می‌شوند تا در هنگام رسیدن به مقصد و یا استراحت بتوان یک فضای مناسب را برای کوهنورد فراهم کرد. این شلوارها مزیت‌های خاصی دارند و در کنار این مزیت‌ها می‌توان به عیب آنها نیز اشاره کرد. گاهی اوقات کیفیت زیپ این مدل شلوار به خوبی نیست و باعث می‌شود با خراب شدن زیپ نتوان شلوارک را مجدداً به شلوار تبدیل کرد. یکی از مزیت‌های بسیار مهم این شلوارها استفاده از یک شلوارک در هوای گرم برای استراحت کوهنورد در طبیعت است.

چه نکاتی را هنگام خرید شلوار کوهنوردی باید رعایت کرد؟

شلوارهای کوهنوردی بیشتر با کمربند وارد بازار می‌شوند. برخی از این شلوارها دارای کمربند دائمی بوده و در برخی دیگر نیز کمربندها از شلوار جدا می‌شوند. در هنگام خرید شلوار کوهنوردی به این نکته دقت کنید که کمربند اهمیت بسیار زیادی برای کوهنوردی خواهد داشت. از نکات دیگر در هنگام خرید می‌توان به کمرکش بودن شلوار برای راحتی شما اشاره کرد. در صورتی که شلوار کوهنوردی از منسوجات بسیار با کیفیتی تولید شود به راحتی پاره نمی‌شود و در طولانی مدت می‌توان از آن استفاده کرد. برخی از شلوارهای کوهنوردی به صورت چهار فصل تولید می‌شوند و می‌توان در آب و هوای مختلف از آنها استفاده کرد. این شلوارها از نظر هزینه به صرفه هستند و با استفاده از آنها می‌توانید در هوای گرم یا هوای سرد هیچ مشکلی نداشته باشید.

نکات خرید شلوار کوهنوردی تابستانه

اگر می‌خواهید شلوار کوهنوردی را مختص فصل تابستان خریداری کنید باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. تولید شلوار کوهنوردی با استفاده از یک پارچه تنفسی در فصل تابستان اهمیت بسیار زیادی دارد. الیافی که درون شلوارها به کار می‌رود باید قابلیت خشک شدن سریع را داشته باشند. در هوای گرم وجود زیپ‌های اضافه در شلوارکوهنوردی باعث خنک شدن بدن و تهویه می‌شود. اگر شلوار کوهنوردی دارای زیپ دور زانو باشد می‌توانید در فصل تابستان شلوار خود را به شلوارک تبدیل کنید.

نکات خرید شلوار کوهنوردی زمستانه

اگر بخواهید شلوار کوهنوردی را مختص فصل زمستان خریداری کنید باز هم باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. جنس شلوار باید به صورتی باشد که از بدن شما به خوبی محافظت کند تا در اثر سردی هوا دچار آسیب نشود. در پوشاک زمستانه استفاده از الیاف تنفسی ضد آب و ضد باد اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده از پیشبند شلوارهای کوهنوردی نیز اهمیت بسیار زیادی داشته و در مسافت‌های طولانی و درگیری برف شرایط مناسبی را برایتان ایجاد می‌کند. در فصل زمستان باید از شلوارهایی استفاده کنید که به خوبی روی پهلوها را می‌پوشاند و سرمایه کمتری از درز بین کاپشن و شلوار وارد بدن شما می‌شود.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم برای خرید شلوار کوهنوردی باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. از آنجایی که مسیر کوهنوردی یک مسیر طولانی است و ممکن است مشکلات زیادی در آن برای شما به وجود آید باید به جنس شلوار و امکاناتی که دارد توجه کنید. جیب‌های مختلف شلوار به شما کمک می‌کند تا بتوانید تجهیزات دم دستی را با خودتان حمل کنید. جنس مرغوب شلوار و عدم سر و صدای آن هم به شما آرامش می‌دهد تا در مسیر خود مشکلی برایتان ایجاد نشود. اگر شلوار کوهنوردی را با وزن بسیار پایین خریداری کنید، می‌توانید یک مسیر طولانی را به راحتی طی کنید. در هنگام خرید شلوار کوهنوردی به فروشگاهی مراجعه کنید که کیفیت بسیار بالایی در محصولات خود قرار می‌دهد. فروشگاه کمپ تولز (www.camptools.ir) یک یاز فروشگاه های معتبر در زمینه لوازم کوهنوردی و ماهیگیری می باشد که می توانید قبل از خرید با متخصصان این حوزه در ارتباط باشید و خرید مطمنی را تجربه کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

خبرنگار کسب و کار

عاشق دنیای مارکتینگ در اینترنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×