» مطالب » اخبار کسب و کار » هزینه باز شدن ایمیل‌ها به چه صورت است؟
ایمیل
اخبار کسب و کار

هزینه باز شدن ایمیل‌ها به چه صورت است؟

اسفند 24, 1402 80146

آژانس ایمیل مارکتینگ آمریکایی-هندی به نام Mail Modo، گزارشی با عنوان “جایگاه بازاریابی ایمیل در سال ۲۰۲۳” را منتشر کرده است. این گزارش بر اساس داده‌هایی تهیه شده از کمپین‌هایی که تا به امروز توسط این آژانس انجام شده، تهیه شده است. برای این تحقیق، آژانس Mail Modo یک پرسشنامه طراحی کرده و از طریق ایمیل آن را به افراد فعال در حوزه مارکتینگ ارسال کرده است؛ نتایج این پژوهش نیز بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از این نظرسنجی به دست آمده است. ایمیل‌های نظرسنجی در این پروژه به کاربران این وبسایت، مخاطبان بازاریابی و افرادی که در نظرسنجی‌های گذشته شرکت کرده بودند، ارسال شده است. Mail Modo اعلام می‌کند که برای توزیع نظرسنجی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و خبرنامه‌ها نیز استفاده کرده است. داده‌های این گزارش از نگاه ۱۵۰۰ فعال در حوزه مارکتینگ جمع‌آوری شده است.

برخی از نتایج این گزارش عبارتند از:

در کمپین‌های ایمیلی، معمولاً زمان دقیقی برای “Warm up” کردن وجود ندارد.
53.3 درصد از شرکت‌کنندگان در کمپین‌های خود از طرح‌های “دارک مود” استفاده نکرده‌اند.
بیش از نیمی از کمپین‌ها در بازاریابی ایمیلی از “CTA” (تماس به اقدام) استفاده کرده‌اند.
15.8 درصد از شرکت‌کنندگان در کمپین‌های خود از “فوتر ایمیل” استفاده نکرده‌اند.
63 درصد از شرکت‌کنندگان از “فوتر ایمیل” برای لینک دادن به شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند.
78 درصد از کسب‌وکارهای پاسخ‌دهنده به این تحقیق، ایمیل مارکتینگ را به عنوان پربازده‌ترین کانال بازاریابی می‌شناسند. ایمیل مارکتینگ، اگرچه ترافیک و تعداد سفارشات زیادی را برای شما فراهم نمی‌کند، اما از نظر بازگشت سرمایه (ROI) و معیارهایی مانند هزینه هر سفارش بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد.

این گزارش توسط آژانس ایمیل مارکتینگ آمریکایی-هندی با نام Mail Modo منتشر شده است

داده‌های آن براساس کمپین‌هایی که تاکنون توسط این آژانس انجام شده، جمع‌آوری شده است. برای این تحقیق، آژانس Mail Modo یک پرسشنامه طراحی کرده و آن را از طریق ایمیل به اشخاص فعال در حوزه مارکتینگ ارسال نموده است؛ نتایج این پژوهش نیز براساس داده‌های جمع‌آوری شده از این نظرسنجی به دست آمده است. ایمیل‌های نظرسنجی در این پروژه به کاربران این وبسایت، مخاطبان بازاریابی و اشخاصی که در نظرسنجی‌های گذشته شرکت کرده بودند، ارسال شده است. Mail Modo اعلام می‌کند که برای انتشار نظرسنجی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و خبرنامه‌ها نیز استفاده کرده است. در این گزارش، داده‌ها از 1500 نفر فعال در حوزه مارکتینگ جمع‌آوری شده است.

تاکنون، تمپلیت‌های آماده همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند، زیرا تقریباً ۷۳.۳ درصد افراد از این تمپلیت‌ها در ایمیل‌های خود استفاده می‌کنند. اما همچنین ۲۰ درصد از طراحان ایمیل‌ها برای خودشان قالب‌های سفارشی کدنویسی می‌کنند. با این حال، توصیه می‌شود زمان زیادی برای کدنویسی ایمیل‌ها صرف نشود.

بر اساس این گزارش، هدف اصلی کسب‌وکارها در ایمیل مارکتینگ، ریتنشن (حفظ مشتریان فعلی) است. این هدف در سال‌های اخیر تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است. در گزارش سال گذشته، retention با آمار ۶۰ درصد، مهمترین انگیزه برای بازاریابی ایمیلی بود، اما در سال ۲۰۲۳ این آمار به ۸۰ درصد افزایش یافته است. تقریباً ۸۰ درصد از بازاریابان ایمیل را به عنوان یکی از سه هدف اصلی خود مشخص کرده‌اند، که ریتنشن است.

میانگیناً ۷۰ تا ۱۰۰٪ از ایمیل‌ها به صندوق ورودی دریافت کننده می‌رسند، بنابراین خطری جدی برای کمپین بازاریابی ایمیلی به نظر نمی‌رسد. وضعیت بحرانی زمانی پیش می‌آید که نرخ ورود ایمیل به صندوق ورودی به زیر ۷۰٪ برسد، که این به معنای قرار گرفتن تعداد قابل توجهی از ایمیل‌ها در صندوق اسپم است.

در سال گذشته، ۲۶.۷ درصد از کمپین‌های تبلیغاتی از ایمیل‌های تصویری بدون متن استفاده کردند. اما عموماً، این نوع ایمیل‌ها نگرش مثبتی در مخاطبان ایجاد نمی‌کنند، زیرا باعث مشکلاتی مانند موانع دسترسی، اسپم شدن و تجربه نامطلوب در خواندن می‌شوند.

بهتر است کمتر از ۴ ایمیل در ماه بفرستید، زیرا ۳۹.۴٪ از کسب‌وکارها میانگین کمتر از ۴ ایمیل در ماه را به هر مشترک ارسال می‌کنند. با توجه به واکنش منفی افراد به تعداد زیاد ایمیل‌ها، به نظر می‌رسد این تعداد مناسبی برای ارسال ایمیل‌ها است.

بیش از ۷۳٪ از ایمیل‌ها با استفاده از تمپلیت‌های آماده ارسال می‌شود. گزارش Mail Modo درباره وضعیت ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۲۳ این را نشان می‌دهد.

در سال ۲۰۲۲، خبرنامه‌ها به عنوان محبوب‌ترین کمپین‌های بازاریابی ایمیل شناخته شدند. در رده دوم و سوم نیز به ترتیب ایمیل‌های تبلیغاتی و ایمیل‌های خوش‌آمدگویی قرار گرفتند.

در بین اشتباهات کوچک در بازاریابی ایمیل، عدم بهینه‌سازی برای دارک مود (Dark Mode) به عنوان شایع‌ترین اشتباه در سال ۲۰۲۲ شناخته شده است. دو مورد دیگر که شرکت‌کنندگان در آن‌ها اشتباه کرده‌اند، استفاده از متن جایگزین برای تصاویر و پاک‌سازی لیست‌های ایمیل بوده است. اما عموماً، عدم بهینه‌سازی برای دارک مود به عنوان یک اشتباه کوچک در نظر گرفته نمی‌شود، زیرا تأثیر مستقیمی بر تجربه خواندن و دسترسی افراد دارد.

در سال ۲۰۲۳، ۳۱.۳ درصد از طراحان ایمیل از ایمیل‌های تعاملی استفاده کرده‌اند. تشویق مشتریان بالقوه با استفاده از ایمیل‌های تعاملی خلاقانه برای بازاریابان B2B، در سال ۲۰۲۳ اهمیت بیشتری پیدا کرده است، زیرا تعامل مخاطبان با برند را افزایش می‌دهد.

۳۱.۴٪ از افرادی که از ایمیل‌های AMP استفاده کرده‌اند، در محاسبه نرخ تبدیل خود ۲ درصد رشد داشته‌اند. با استفاده از ویژگی AMP در ایمیل، می‌توانند بدون نیاز به باز کردن صفحه‌ای جدید، بازدید سایت را افزایش دهند. ۸۰ درصد از شرکت کنندگان، فرم‌ها را یکی از مفیدترین ویژگی‌های ایمیل AMP می‌دانند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

shaterian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×