» مطالب » اخبار کسب و کار » همه چیز در مورد گزارش تفصیلی سال 1401 تپسل در مورد وج ترافیک و ایمپرشن تبلیغات اپلیکیشنی
Detailed report of Tapsel 1401
اخبار کسب و کار

همه چیز در مورد گزارش تفصیلی سال 1401 تپسل در مورد وج ترافیک و ایمپرشن تبلیغات اپلیکیشنی

فروردین 22, 1403 100113

گزارش جامع تپسل، شبکه هوشمند تبلیغات آنلاین، وضعیت صنعت تبلیغات دیجیتال در سال ۱۴۰۱ را به تفصیل بررسی کرده است. در این گزارش، به چالش‌های سختی که در سال گذشته بر صنعت تبلیغات تأثیر گذاشته است، تغییرات اساسی در صنعت دیجیتال و تبلیغات مورد بررسی قرار گرفته است. تپسل، در نشر این گزارش، تلاش داشته است تا عملکرد خود را در کانال‌های مختلف به طور دقیق و جامع نمایش داده و بینش خود را درباره وضعیت بازار با مخاطبان به اشتراک بگذارد.

این گزارش تفصیلی سال ۱۴۰۱ به همراه ۵ گزارش صنعتی دیگر،

به صورت هفتگی از این پلتفرم منتشر خواهد شد.

همچنین، بخشی از این گزارش سال، توسط دی‌ام برد در مقاله‌ای که در ماه اردیبهشت منتشر شده است، به اشتراک گذاشته شده است. شما می‌توانید این مقاله را از این لینک مطالعه کنید، و در ادامه مطلب، به سایر نکات مهم این گزارش پرداخته خواهیم شد.

مدیریت منابع انسانی

بررسی داده‌ها نشان می‌دهد که با افزایش تمرکز بر مهارت‌ها در افراد و سازمان‌ها از یک سو و افزایش تقاضا برای شغل‌ها از سنین کمتر از سوی دیگر، جذب افراد با توانمندی و مهارت بیشتری افزایش یافته است، به خصوص افرادی که در مقاطع تحصیلی خاصی تحصیلات خود را ادامه داده‌اند.

با تجزیه و تحلیل داده‌ها بر اساس سن و جنسیت اعضای تپسل، تعداد زنانی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ به دنبال شغل هستند، از سنین کمتر، رشد قابل توجهی داشته و توزیع سنی آن‌ها به دست آمده است.

همچنین، در ابتدای سال ۱۴۰۱ پس از شیوع کرونا، حضور افراد به حالت قبلی برگشت و به ۷۹ درصد از ظرفیت قبلی رسید. با این حال، امکان دورکاری همچنان برای اعضا وجود داشته و در صورت لزوم، آن‌ها می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

تأثیر رویدادها و مناسبت‌ها بر تعداد نمایش تبلیغات

به طور معمول در سال، تبلیغ‌دهندگان برای به حداکثر رساندن فعالیت‌های تبلیغی خود، انتهای فصل‌های بهار، تابستان و پاییز را انتخاب می‌کنند. توزیع ترافیک تبلیغاتی در طول شبانه‌روز متفاوت است.

در ساعات کاری و اداری، بین ساعت ۸ تا ۱۲، بیشترین ترافیک دسکتاپ را مشاهده می‌کنیم. همچنین، پیک ترافیک دسکتاپ در ساعت‌های ۱۵ و ۲۰ قرار دارد که نشان‌دهنده بازگشت کاربران به دسکتاپ پس از ناهار و استراحت اولیه شبانه است.

در مورد وبگردی از طریق موبایل، بین ساعت ۱۹ شب تا ۱ بامداد بیشترین ترافیک را مشاهده می‌کنیم، اما در ساعات کاری طی روز که کاربران پای دسکتاپ هستند، زمان کمتری برای وبگردی از طریق موبایل اختصاص می‌دهند.

یک نکته مشترک دیگر بین ترافیک دسکتاپ و موبایل، افت ترافیک در ساعات نهار (بین ساعت ۱۲ تا ۱۴) است.

نمایش ویدیویی

تبلیغات ویدیویی یکی از محبوب‌ترین انواع تبلیغات دیجیتال به شمار می‌رود. این نوع تبلیغات به دلیل داشتن نرخ تعامل بالا و توانایی ایجاد اکشن در کمپین‌های عادی، بسیار پرطرفدار است. برای رسانه‌های مختلف، دسته‌بندی‌های محبوب متفاوتی وجود دارد.

در سال ۱۴۰۱، کاربران به طور کلی بیشتر وقت خود را در اپ‌هایی با موضوعات ورزشی، خبری، بازی‌های تفننی و بازی‌های کلمات سپری کرده‌اند. همچنین، وبسایت‌های مرتبط با ورزش، اخبار و ویدیوها بیشترین تعداد طرفدار را در بین کاربران ایرانی داشته‌اند.

توزیع درآمد ناشران در اپلیکیشن‌های بازی بر اساس نمایش و تعداد به تفکیک موضوع

در جوامع تورمی، تمایل عموم مردم به تفریحات رایگان، به ویژه بازی‌هایی که هدف خاصی را پیگیری نمی‌کنند و فقط برای سرگرمی و وقت‌گذرانی هستند، افزایش می‌یابد. تعداد اپلیکیشن‌های بازی تفننی و همچنین درآمد کلی که از تبلیغات حاصل می‌شود، در نقطه بالاتری قرار دارند. جایگاه‌های تبلیغاتی محبوب در این حوزه نیز وجود دارند.

بر اساس گزارش‌های تپسل، ناشرانی که از این جایگاه‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند، توانسته‌اند تا سه برابر افزایش درآمد تبلیغاتی خود را به دست آورند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

shaterian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×