» مطالب » اخبار کسب و کار » همه چیز در مورد گوگل دیسکاور و ترفندهای افزایش ترافیک و بهبود سئو
SEO
اخبار کسب و کار

همه چیز در مورد گوگل دیسکاور و ترفندهای افزایش ترافیک و بهبود سئو

بهمن 15, 1402 60142

Google Discover یک قابلیت است که به کاربران امکان جستجوی محتوا را به روشی منحصر به فرد می‌دهد. در واقع، این روش یک نوع جستجوی سنتی نیست؛ بلکه یک نوع کاوش بدون جستجو است که با توجه به ترجیحات و علایق شما ارائه می‌شود. به عبارت دیگر، Google Discover بر اساس جستجوهای قبلی شما، محتواهای جدید را پیشنهاد می‌دهد و با تعامل شما با این محتواها، محتواهای متناسب تری را در ادامه پیشنهاد می‌کند.

Google Discover یک تجربه کاربری موبایل است که به شما اجازه می‌دهد محتواهایی را که شما حتی خودتان نمی‌دانستید به آن‌ها نیاز دارید، به شما نشان دهد. در واقع، Google Discover یک تجربه جستجوی منحصر به فرد است که بخش مهمی از آن، یعنی بخش جستجو، حذف شده است. به طور واضح، هرچه سیستم با شما آشنایی بیشتری پیدا کند، محتواهای متناسب‌تری با علایق و ترجیحات شما نمایش داده خواهد شد.

Google Discover با توجه به علایق و ترجیحات کاربران

محتواها را به آنان نشان می‌دهد و این امر فرصت‌های بیشتری را برای مشاغل ایجاد می‌کند تا به طور مداوم در مقابل مخاطبان هدف ظاهر شده و سئو سایت‌هایشان را بهبود بخشند. در واقع، Google Discover در برخی بازارها ترافیک بیشتری نسبت به جستجوی Google ایجاد می‌کند. هرچند قسمت فید هنوز هم کارایی خود را دارد، اما شواهد نشان می‌دهند که Google Discover ترافیک بیشتری را نسبت به جستجوی Google به بعضی سایت‌ها هدایت کرده است.

به عنوان مثال، مجله Vogue در سال 2019 گزارش داد که در بازارهای خارجی، Google Discover بیش از سه چهارم ترافیک را از دارایی‌های Google به خود اختصاص داده است. به بیان دیگر، با بهینه‌سازی سایت خود برای Google Discover، شما می‌توانید تجربه کاربر را بهبود بخشید و رتبه جستجویتان را افزایش دهید.

برای وارد کردن محتواهای خود در Google Discover، باید توجه کنید که تفاوت چندانی با سئوی معمولی ندارد. بنابراین، باید اصول سئو را رعایت کرده و به دستورالعمل‌ها و خط‌مشی‌های Google پایبند باشید.

روش‌های وارد کردن محتواها به Google Discover :

ایجاد محتوای برتر:

برای ظاهر شدن در Google Discover، باید تمرکز خود را بر کیفیت محتواهایتان قرار دهید. محتواهای شما باید به سؤالات و نیازهای خوانندگان پاسخ دهند و ارزش افزوده‌ای را ارائه کنند. درک نیازمندی‌ها و سؤالات مخاطبانتان و ارائه پاسخ‌های مناسب و جذاب به آنها بسیار مهم است. همچنین، استفاده از داستان‌سرایی می‌تواند به شما کمک کند تا محتوای جذاب و گیرا تولید کنید.

بهینه‌سازی سئو:

از اصول سئو استاندارد استفاده کنید تا محتواهایتان در Google Discover به خوبی نمایش داده شود. این شامل استفاده از عنوان‌های جذاب و محتوابرتر، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهینه‌سازی تصاویر و استفاده از لینک‌دهی داخلی است.

سایت شما را به صورت منظم بروزرسانی کنید:

بروزرسانی منظم سایت شما و افزودن محتواهای جدید به آن، به شما کمک می‌کند تا در Google Discover بهبود یابید. ایجاد محتواهای جدید و بازنگری محتوای قدیمی به مرور زمان، موجب افزایش ارزش و جذابیت سایت شما خواهد شد.

استفاده از نشانگرهای ساختاری:

استفاده از نشانگرهای ساختاری مانند Schema.org در سایت خود، موجب بهبود نمایش محتواهایتان در Google Discover خواهد شد. این نشانگرها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتواها را بهتر فهمیده و نمایش دهند.

رعایت معیارهای Google:

به دستورالعمل‌ها و خط‌مشی‌های Google درباره استانداردهای وارد کردن محتوا در Google Discover پایبند باشید. از قوانین و محدودیت‌های Google آگاهی داشته باشید و سعی کنید آنها را رعایت کنید.

استفاده از داده‌های ساختاریافته برای ورود محتواهایتان به Google Discover بسیار مفید است. با این حال، اصلاً ضروری نیست که برای ورود محتواها به Google Discover از داده‌های ساختاریافته Schema استفاده کنید. با این حال، اگر سایت شما از Schema به خوبی پشتیبانی کند، موتورهای جستجو می‌توانند از این داده‌ها برای درک بهتر محتوا استفاده کنند. بنابراین، مطمئن شوید که پیاده‌سازی Schema در سایت شما به درستی انجام شده است.

برای اینکه یک صفحه وب در فید Discover Google منتشر شود یا به عنوان نتیجه‌ای برای جستجو در نظر گرفته شود، باید ابتدا Google بتواند آن صفحه را پیدا کند. بنابراین، باید مطمئن شوید که تمام صفحات سایت شما ایندکس شده و قابل مکان‌یابی و فهرست‌بندی هستند.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و رعایت اصول بازاریابی در این شبکه‌ها، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سئو و همچنین در دسترسی به فید Discover گوگل داشته باشد. وقتی کسب‌وکارها اقدامات لازم را برای بهبود تعامل اجتماعی خود انجام می‌دهند، احتمال حضور در نتایج جستجو و فیدهای گوگل به طرز قابل توجهی افزایش می‌یابد.

به طور خلاصه، هرچه تعداد لایک‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری‌های محتوا در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد، گوگل این را به عنوان یک سیگنال مثبت در نظر می‌گیرد و رتبه سایت را بهبود می‌بخشد. یکی از راه‌های افزایش تعامل اجتماعی، ایجاد و انتشار محتوای مفید و منظم است.

برای بهبود تخصص، اعتبار و اعتماد (E-A-T)، که یک الگوریتم معروف Google است و تأثیر زیادی بر تصمیمات گوگل درباره گنجاندن محتوای شما در Discover دارد، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

اولاً، مطمئن شوید که محتوایی که ایجاد می‌کنید، دارای کیفیت بالا است و با موضوع مرتبط است. این به این معنی است که باید از منابع معتبر برای محتوای خود استفاده کنید و در صورت نیاز به داده‌ها و آمارها، به منابع اصلی آنها پیوند دهید.

ثانیاً، مطمئن شوید که عناوین و سرفصل‌های صفحات شما دقیقاً و مختصراً محتوای شما را توضیح می‌دهند. گوگل تلاش می‌کند محتواهایی را که عناوین نامرتبطی دارند تا به افزایش کلیک بیندازند، شناسایی و مجازات کند.

با انجام این اقدامات، می‌توانید تخصص، اعتبار و اعتماد خود را بهبود داده و بهترین شانس را برای گنجاندن محتوایتان در فید Discover گوگل داشته باشید.

مطلب زیر به سوال “گوگل دیسکاور چیست؟

پاسخ می‌دهد و توضیحاتی درباره عملکرد آن و روش‌هایی که می‌توانید برای وارد شدن محتوایتان به بخش Discover انجام دهید، ارائه می‌کند. همچنین باید به خاطر داشته باشید که محتوایی که در فید گوگل دیسکاور فارسی مشاهده می‌کنید، ممکن است با آنچه که دوستانتان مشاهده می‌کنند متفاوت باشد و این امر پیش‌بینی موفقیت را دشوار می‌کند، بنابراین تست و ارزیابی روش‌های مختلف را انجام داده و بهترین راه برای دستیابی به موفقیت را پیدا کنید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

shaterian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×