» مطالب » دیگر رسانه ها » چرا اینترنتی فرش بخریم؟
چرا اینترنتی فرش بخریم؟
دیگر رسانه ها

چرا اینترنتی فرش بخریم؟

فروردین 16, 1403 50130

 

این روزها خرید اینترنتی رواج بسیاری پیدا کرده است. اغلب افراد ترجیح می‌دهند به جای گشت‌وگذار در بازارها، فروشگاه‌ها و پاساژها، در خانه بنشینند و محصول موردنظر خود را به صورت آنلاین خریداری کنند. خرید آنلاین این فرصت را در اختیار شما قرار می‎دهد که فروشگاه‎‏های اینترنتی متعددی را مورد بازدید قرار دهید و محصولات متنوعی را ببینید. می‌توانید قیمت‎ها را باهم مقایسه کنید و با در نظر گرفتن شرایط، بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر قصد خرید فرش برای منزلتان را دارید، پیشنهاد می‏کنیم این کار را به صورت آنلاین انجام دهید و بدون دردسر، بهترین انتخاب را برای خانه تان داشته باشید.

 

فرش ماشینی یا دست‌باف؟؟؟

فرش‌‌ ایرانی قدمتی 2500 ساله دارد و در سراسر دنیا به عنوان بهترین فرش شناخته می‎شود.فرش، یکی مهم‌ترین بخش‌ دکوراسیون خانه‏های ایرانی است و البته که چالش بر انگیز ترین بخش خرید جهیزیه، همین انتخاب فرش است.  اما واقعا فرش ماشینی انتخاب کنیم یا دستباف؟

فرش‎ها به دو دسته کلی دستبافت و ماشینی تقسیم می‎شوند. این دو نوع در روش تولید و الیاف بکار رفته، باهم تفاوت دارند. فرش‌ دستبافت به دست هنرمندان ایرانی بافته می‎شود و بافت آن زمان زیادی طول می‎کشد. این نوع فرش ارزش هنری بسیار بالایی دارد و قیمت بالاتری هم دارند.

فرش ماشینی با دستگاه‌های مکانیکی بافته می‎شود و مواد اولیه آن ارزان‏تر از فرش دست‌بافت می‎باشد. نقشه و الگوی بافت فرش‌ ماشینی تفاوت چندانی با فرش دستبافت ندارد. شما می‌توانید نقش‎های سنتی فرش‌های دستبافت را در فرش‏‎های ماشینی نیز ببینید. فرش ماشینی از لحاظ ظرافت و زیبایی چیزی کمتر از فرش دستبافت ندارد و به دلیل  تنوع طرح و رنگ و ارزان‌تر بودن، بیشتر مورد استقبال قرار می‎گیرد و پرفروش‎تر از فرش‌های دستبافت می‌باشند.

چرا اینترنتی فرش بخریم؟

فرش ماشینی کاشان، چرا؟

اولین فرش ماشینی ایران در شهر کاشان تولید شد. حدود 40 سال پیش، کارخانه مخمل و ابریشم کاشان، فرش ماشینی را با دستگاه‌هایی بسیار ساده تولید کرد. تولیدات اولیه فرش ماشینی کیفیت چندانی نداشتند و به پای فرش دستبافت نمی‎رسیدند، اما به دلیل سبک بودن و قیمت مناسب، خیلی زود در میان مردم محبوب شده و جای خود را باز کردند.

صنعت فرش ماشینی به تدریج گسترش یافت. دستگاه‏ها روزبروز پیشرفته‎تر شدند و فرش‌های تولیدی کیفیت بالاتری پیدا کردند. الیاف‌های بکاررفته در فرش ماشینی تنوع بیشتری پیدا کرد و تراکم و کیفیت فرش‎ها نیز افزایش یافت. فرش‌های ماشینی که امروزه در ایران تولید می‎شوند، ظریف‎تر از فرش‎های دست‌بافت هستند و طرح‌های بسیار متنوعی دارند. شما می‌توانید انواع طرح‌های قدیمی و اصیل ایرانی مانند شاه‌عباسی، اسلیمی، گل ختایی، بته جقه، محراب، ابنیه اسلامی، شکارگاهی، تلفیقی و … را در کنار طرح‌های مدرن و فانتزی ببینید و با توجه به سلیقه خود زیباترین فرش را انتخاب نمایید.

فرش‎ ماشینی به علت سرعت در تولید، ارزان‎تر بوده و به همین دلیل بیشتر از فرش‎ دست‌بافت مورد استقبال قرار می‎گیرد. فرش ماشینی تنها در ایران به فروش نمی‎رسد، بلکه از سایر کشورها نیز مشتری دارد و یکی از پرفروش‎ترین کالاهای صادراتی می‎باشد. همین مسئله باعث شده تا تولید فرش ماشینی افزایش یابد و کارخانه‌جات متعددی در نقاط مختلف ایران راه‏‎اندازی شود. در بین شهرهای ایران، فرش کاشان، اصفهان، تبریز و مشهد باکیفیت‌تر هستند و محبوبیت بالاتری نسبت به دیگر شهرها دارند. کاشان تعداد زیادی کارخانه فرش ماشینی دارد. این شهر پایتخت فرش ایران نامیده می‎شود و بهترین فرش‌های ماشینی کشور را تولید می کند.

 

خرید اینترنتی فرش کاشان

بهترین فرش‌های ماشینی ایران در کاشان تولید می‎شوند. فرش‎های ماشینی کاشان در نقاط مختلف ایران وجود دارند و در فروشگاه‎های فرش عرضه می‎شوند. اگر قصد خرید فرش را دارید، کافیست به یکی از فروشگاه‎های فرش شهر محل اقامت خود مراجعه نمایید و از فروشنده بخواهید تا فرش ماشینی کاشان را به شما معرفی کند. البته پیشنهاد ما این است که فرش کاشان را به صورت اینترنتی خریداری کنید. خرید اینترنتی فرش کاشان  مزایایی دارد که عبارتند از:

  • در خرید حضوری تعداد فرش‎ها محدود است و تنوع فروشگاه اینترنتی را ندارد. هرچقدر فروشگاه وسیع و بزرگ باشد، باز هم نمی‌تواند تمام طرح‌ها و رنگ‏های تولیدی را در خود جای دهد. خرید اینترنتی فرش ماشینی این فرصت را در اختیار شما قرار می‎دهد که بدون خستگی و تنها با چند کلیک، تنوع بالایی از طرح‌ها و رنگ‎ها را با دقت و حوصله ببینید و بهترین گزینه را برای منزل خود انتخاب کنید.
  • تماشای فرش‎ها در فروشگاه اینترنتی زمان و ساعت خاصی ندارد. شما به صورت شبانه‏روزی می‎توانید به سایت فروش آنلاین فرش مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید.
  • در خرید اینترنتی فرش ماشینی شما این امکان را دارید که برندهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید، نظرات مشتریان را بخوانید و قیمت‌ها را باهم مقایسه کنید.
  • شما بدون هیچ واسطه‌ای از تولیدکننده خرید می‎کنید. بنابراین، می‌توانید از اصل بودن فرش و کیفیت آن مطمئن باشید و خرید خود را با اعتماد بیشتری انجام دهید.  
  • خرید اینترنتی فرش کاشان به صورت مستقیم از کارخانه انجام می‎شود. در نتیجه هیچ واسطه‎ای در این میان حضور ندارد و فرش با نازل‌ترین قیمت در اختیار شما قرار می‎گیرد.
  • بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان فرش، ارسال را به صورت رایگان انجام می‎دهند. شما فرش را به قیمت کارخانه خریداری می‎کنید و هیچ هزینه‎ای بابت ارسال آن نمی‎پردازید. در واقع خرید اینترنتی فرش کاشان از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون بصرفه بوده و به نفع شما خواهد بود.
  • فرش‌های کاشان با گارانتی به شما فروخته می‎شوند. اگر فرش شما مشکلی داشته باشد، می‎توانید به راحتی آن را برگردانید و فرش دیگری را جایگزین آن کنید.
  • خرید اینترنتی فرش کاشان این امکان را در اختیار شما قرار می‎دهد که بدون تلف کردن وقت، بدون خستگی و بدون هیچ هزینه اضافی، مرغوب‌ترین و باکیفیت‎‏ترین محصول را خریداری کنید و آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.
  • چرا اینترنتی فرش بخریم؟

نکات مهم در خرید اینترنتی فرش ماشینی

فرش‌های ماشینی از لحاظ جنس، تراکم، اندازه و طول عمر متفاوت هستند. اگر قصد خرید اینترنتی فرش ماشینی را دارید، باید با هریک از این موارد آشنا باشید تا بتوانید بهترین فرش را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

جنس فرش: برای بافت فرش از 3 نوع نخ با عنوان تار، پود و پرز استفاده می‎شود. نخ تار و نخ پود از جنس پنبه، پلی استر یا جوت هستند و نخ پرز از جنس‎های متفاوتی چون پشمی، آکریلیک، BCF، ترکیب BCF  و آکریلیک، پلی پروپیلن، پلی استر و نایلون انتخاب می‌شود. فرش‎هایی که با نخ پشمی بافته می‌شوند، کیفیت خوبی دارند. نخ آکریلیک هم بسیار شبیه به نخ پشمی و جدیدتر از آن است و با توجه به کیفیتی که دارد، گران‌تر نیز می‎باشد. فرش‎های پلی استر یا ابریشم مصنوعی، پرفروش‎ترین فرش‌های ماشینی هستند. این فرش‎ها براق‌تر هستند و ثبات رنگی بالایی دارند. از دیگر ویژگی‎های ابریشم مصنوعی می‎توان به شستشوی راحت، پرزدهی کمتر و سبک‌تر بودن آن اشاره کرد. 

 تراکم فرش: نکته دیگری که در خرید اینترنتی فرش ماشینی باید به آن توجه داشته باشید، تراکم فرش است. تراکم فرش به دو صورت طولی و عرضی محاسبه می‎شود. به تعداد گره‎های موجود در یک متر از عرض فرش، تراکم عرضی یا شانه می‎گویند. تراکم طولی تعداد ردیف‌هایی از پود است که در یک متر از طول فرش وجود دارد. فرش‌های ماشینی در 700 ، 1000، 1200 و 1500 شانه تولید می‎شوند و دارای تراکم‏های 1000، 2550، 2700، 3000، 3600 و … هستند. فرش‌های 700 شانه با تراکم 2100، فرش‌های 1000 شانه با تراکم 3000 و فرش‌های 1200 شانه با تراکم 3600 تولید می‎شوند. هرچه تراکم بیشتر باشد، فرش محکم‌تر است و کیفیت بالاتری دارد.

اندازه فرش: برای خرید اینترنتی فرش ماشینی باید اندازه محیط را در نظر بگیرید و فرش را متناسب با آن انتخاب کنید. فرش‌های ماشینی اندازه‏های استانداردی دارند. ابعاد اتاق خود را اندازه بگیرید و فرش مناسبی را خریداری کنید.

طول عمر فرش: فرش‌ها بر اساس میزان تراکم و الیاف استفاده شده در بافت، طول عمرهای متفاوتی دارند. علاوه بر این، نگهداری درست از فرش نیز در طول عمر آن تأثیرگذار بوده و می‌تواند باعث افزایش یا کاهش آن شود. نور خورشید، رطوبت، حمل و نقل نامناسب، شستشوی نادرست، قرار گرفتن وسایل سنگین روی فرش، تا کردن فرش و … از جمله عواملی است که عمر فرش را کاهش می‎دهد. 

چرا اینترنتی فرش بخریم؟

نکات مهم برای خرید اینترنتی فرش آشپزخانه

اولین نکته‌ای که برای خرید اینترنتی فرش ماشینی باید به آن توجه داشته باشید این است که فرش را برای چه محیطی تهیه می‌کنید. فرش را برای اتاق نشیمن می‎خواهید یا قصد دارید فرشی زیبا برای اتاق کودک خود خریداری کنید. مکان فرش بسیار مهم است. اگر فرش را برای آشپزخانه تهیه می‎کنید، باید این نکته را در نظر بگیرید که فرش آشپزخانه زود کثیف می‎شود و نیاز به شستشوی بیشتری دارد. بنابراین، بهتر است فرشی را انتخاب کنید که سبک باشد تا حمل‎ونقل و جابجایی آن برای شستن راحت‌تر باشد. برای خرید اینترنتی فرش آشپزخانه نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • فرش‌ پشمی یا آکریلیک، کیفیت بالاتری دارد، اما بهتر است فرش آشپزخانه خود را از جنس پلی استر یا نایلون انتخاب کنید. الیاف پلی استر رطوبت کمتری را به خود جذب می‎کند و رنگ نمی‌دهد. علاوه بر این، جنس پلی‌ استر یا نایلون سبک‌تر بوده و حمل و نقل راحت‌تری دارد.
  • برای آشپزخانه، فرش‌هایی با تراکم پایین را انتخاب کنید. شستشو و تمیز کردن این فرش‎ها راحت‎تر است.
  • فرش‌هایی با پرز بلند مناسب آشپزخانه نیستند. اگر در حین آشپزی موادی مانند روغن، نمک، آرد و … روی فرش بریزد، تمیز کردن آن بسیار سخت بوده و دردسر زیادی برایتان دارد.
  • رنگ فرش از دیگر نکاتی است که باید برای خرید اینترنتی فرش آشپزخانه به آن توجه داشته باشید. آشپزخانه یک محیط پرتردد است و احتمال ریختن غذا بر روی فرش نیز زیاد می‌باشد. از این رو، فرش آَشپزخانه زودتر از سایر نقاط خانه کثیف و لک می‎شود. بنابراین، توصیه می‎شود رنگ‏های تیره‏تر را برای آشپزخانه انتخاب کنید. اگر به رنگ‏های روشن علاقه‎ دارید و می‌خواهید فرش را متناسب با دکوراسیون آَشپزخانه خریداری کنید، طرح فرش را در نظر بگیرید و نقش‎های شلوغ را برای این محیط تهیه نمایید.
  • فرش آشپزخانه بیشتر در معرض آسیب قرار دارد و ممکن است دچار سوختگی یا پارگی شود. علاوه بر این، شستشوی مداوم فرش عمر آن را کاهش داده و زمان تعویض فرش را کوتاه‌تر می‎کند. از این جهت، توصیه می‎شود فرش‌هایی با قیمت پایین‏‎تر را برای این بخش از خانه خریداری کنید.
  • می‌توانید از فرش‏‎های کوچک گرد یا بیضی شکل برای آشپزخانه خود استفاده کنید و بخشی از محیط را با آن بپوشانید. در این صورت نمای زیبایی به آشپزخانه خود می‌دهید و دردسرهای شستشو و تمیز کردن فرش‌های بزرگ را نیز ندارید.

کلام آخر

در این مطلب در مورد خرید اینترنتی فرش ماشینی صحبت کردیم و مزایای خرید فرش به صورت آنلاین را بیان نمودیم. شما می‎توانید فرش منزل خود را به صورت سنتی از فروشگاه‎های فرش شهرتان تهیه کنید، اما اگر می‌خواهید راحت‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‎ترین روش را تجربه کنید، پیشنهاد می‏کنیم خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. برای این کار کافیست یک فروشگاه معتبر پیدا کنید و برای خرید اقدام نمایید. در خرید اینترنتی محدودیت زمانی ندارید. می‎توانید در خانه خود بنشینید و تنوع بالایی از برندها، طرح‌ها و رنگ‎ها را ببینید. دیدگاه‎های کاربران را بخوانید و قیمت‏ها را باهم مقایسه کنید. با خانواده خود مشورت کنید و سپس اقدام به خرید نمایید. یکی از فروشگاه های پیشتاز و فعال در این حوزه، هایپرفرش است. از هایپرفرش، به عنوان یک مرجع تخصصی فرش میتونیم یاد کنیم.

وجود تنوعی بی نظیر از محصولات، به همراه کارشناسان فرش به عنوان، پشتیبان تلفنی از ویژگی های خاص این فروشگاه به شمار می رود. از هایپر فرش می توانید با خیال راحت خرید کنید. در اولین مرحله شما نیازی به پرداخت کامل هزینه فرش ندارید. با پرداخت ده درصد مبلغ فرش در زمان خرید، بقیه مبلغ را می توانید درب منزل تسویه کنید. و در آخر امکانی که شما را شگفت زده خواهد کرد.  البته در کنار همه این امکانات، فرش را رایگان درب منزل تحویل خواهید گرفت.

                                                         

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 4.00
Avatar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×