» مطالب » اخبار کسب و کار » بازاریابی دیجیتال » چطور از تبلیغات یوتیوب استفاده کنیم ؟
چرا باید در یوتیوب تبلیغ کنید؟
بازاریابی دیجیتال

چطور از تبلیغات یوتیوب استفاده کنیم ؟

آذر 8, 1402 50203

تبلیغات یوتیوب : یوتیوب، با بیش از ۲/۱ میلیارد کاربر ماهانه، یکی از پلتفرم‌های پرطرفدار جهان است. کاربران یوتیوب به طور متوسط بیش از یک ساعت در روز را صرف تماشای ویدیوهای این پلتفرم می‌کنند و این روند در حال افزایش است. افراد اکنون به جای تماشای ویدیوها فقط در تلفن‌های همراه، به سمت تماشای آنها در تلوزیون‌های خانگی نیز می‌روند.

همچنین، تبلیغات یوتیوب دومین موتور جست‌وجوی پرطرفدار جهانی پس از گوگل است. افراد برای پیدا کردن جواب سوالات خود به یوتیوب مراجعه می‌کنند. بنابراین، انتشار محتوای تبلیغاتی در این پلتفرم، به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود.

هزینه تبلیغات یوتیوب چقدر است؟

اگرچه هزینه دقیق تبلیغات در یوتیوب وجود ندارد، اما با توجه به داده‌های زیر می‌توان به اطلاعات مفیدی درباره آن دست یافت:

متوسط هزینه تبلیغات در یوتیوب برای هر بازدید (CPV) بسته به نوع تبلیغ، مکان قرارگیری و صنعت موردنظر میان $0.010 تا $0.030 است. به عبارت دیگر، اگر ویدیوی شما ۱۰۰۰ بازدید داشته باشد، باید در میانگین حدوداً ۱۰ تا ۳۰ دلار برای این بازدیدها پرداخت کنید.

علاوه بر این، دستیابی به ۱۰۰۰۰۰ بیننده در یوتیوب می‌تواند در میانگین حدود ۲۰۰۰ دلار هزینه داشته باشد. اما اگر مخاطبان هدف شما این ویدیو را مشاهده کنند، هزینه‌ای بیش از حد نخواهید داشت.

عوامل مختلفی بر هزینه تبلیغات در یوتیوب تأثیر دارند. در زیر به برخی از این عوامل اشاره می‌کنم:

1. هدف‌گذاری مخاطبان: هدفمندسازی تبلیغات بر اساس مخاطبان خاصی که در یک محدوده مکانی خاص قرار دارند، می‌تواند هزینه تبلیغات را افزایش دهد. به عنوان مثال، اگر شما تبلیغات خود را به افراد یک استان یا شهر خاص محدود کنید، هزینه بیشتری نسبت به تبلیغاتی که به تمام کشور ارسال می‌شود، خواهید داشت.

2. طول ویدئو: طول ویدئوی تبلیغاتی نیز تأثیر مستقیمی بر هزینه دارد. هر چه ویدئو بلندتر باشد، هزینه تبلیغات در یوتیوب بیشتر خواهد بود. زیرا تبلیغ شما قرار است برای مدت زمان بیشتری در ویدئوهای دیگر نمایش داده شود و باید برای آن پرداخت کنید.

3. محل قرارگیری تبلیغ: محل قرارگیری تبلیغ نیز بر هزینه آن تأثیر می‌گذارد. تبلیغاتی که در قبل یا حین پخش ویدئوها قرار می‌گیرند (مثل تبلیغات پیش نمایش قبل از ویدئو)، هزینه بیشتری نسبت به تبلیغاتی که در پایین ویدئوها یا در سمت راست صفحه نمایش داده می‌شوند، دارند.

4. کیفیت ویدئو: کیفیت ویدئوی تبلیغ نیز تأثیرگذار است. اگر می‌خواهید تبلیغات خود را در ویدئوهای با کیفیت بالا پخش کنید، باید هزینه بیشتری را متقبل شوید. ویدئوهای با کیفیت بالا جذابیت بیشتری دارند و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند.

5. جایگاه کانال: برخی کانال‌ها در یوتیوب مخاطبان بیشتری دارند و جایگاه برتری را به دست آورده‌اند. تبلیغ در این کانال‌ها هزینه بیشتری دارد و ارزش بیشتری دارد. به طور کلی، هزینه تبلیغات در یوتیوب توسط چندین عامل تعیین می‌شود و باید به دقت استراتژی خود را بر اساس این عوامل و مخاطبان هدفتان برنامه‌ریزی کنید.

تبلیغات ویدئویی قابل ردکردن در YouTube بسیار رایج هستند. این تبلیغات قبل، بعد یا در حین تماشای محتوای اصلی ویدئویی، به نمایش درآمده و بیننده می‌تواند پس از گذشت ۵ ثانیه و با یک کلیک، آن‌ها را رد کند.

در این نوع تبلیغات، شما تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که کاربران ۳۰ ثانیه یا بیشتر را به تماشای تبلیغ شما بپردازند. این معناست که هزینه‌های تبلیغات در این حالت، منطقی‌تر خواهد بود.

تبلیغات ویدئویی غیرقابل ردکردن، معمولاً قبل از شروع محتوای ویدئویی اصلی در YouTube پخش می‌شوند و معمولاً ۱۵ تا ۲۰ ثانیه طول می‌کشند.

تبلیغات بامپر یک نوع ویدئوی غیرقابل ردکردن است که تنها ۶ ثانیه طول دارد و بیننده مجبور است قبل از دیدن ویدئوی اصلی آن را تماشا کند. تبلیغات بامپر برای کسب‌وکارها که می‌خواهند پیام کوتاه و به‌یادماندنی خود را به مخاطبان برسانند، بسیار مناسب است.

هزینه تبلیغات ویدئویی غیرقابل ردکردن در YouTube براساس CPM محاسبه می‌شود، به این معنا که هر بار که تبلیغ شما ۱۰۰۰ نمایش دریافت می‌کند، برای تبلیغ شما هزینه‌ای پرداخت خواهید کرد.

برای تبلیغات در یوتیوب، نیازمند مناقصه‌ای برای قرار دادن آگهی هستید و هیچ قیمت مشخصی برای تبلیغات در این پلتفرم وجود ندارد. شما باید بودجه روزانه‌ای را برای تبلیغات خود در یوتیوب تعیین کنید و سپس با آزمایش گزینه‌های مختلف، این مبلغ را در صورت نیاز افزایش دهید.

در واقع، شما تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که بینندگان به نوعی با تبلیغ شما درگیر شوند؛ به این معنا که بیش از ۳۰ ثانیه از آگهی شما را تماشا کرده یا بر روی دکمه فراخوانی اقدامات تبلیغاتی شما کلیک کنند.

علاوهبر این موارد، این مهم است که تبلیغات شما جذاب و جالب باشند تا بینندگان را به خود جذب کنند. برای این منظور، در نظر داشته باشید:

1. محتوای جذاب: سعی کنید تبلیغاتتان را با محتوایی جذاب و جالب همراه کنید. ایده‌های خلاقانه و منحصربفردی را در نظر بگیرید که بتوانند توجه بینندگان را به خود جلب کنند.

2. پیام مختصر و واضح: زمان محدودی برای جلب توجه بینندگان دارید، بنابراین مطمئن شوید که پیام تبلیغتان مختصر و واضح است. از کلمات قوی و آمیزشی استفاده کنید و از جزئیات غیرضروری خودداری کنید.

3. استفاده از تصاویر ویدئویی با کیفیت: تصاویر ویدئویی با کیفیت بالا و طراحی حرفه‌ای می‌توانند جذابیت تبلیغ شما را افزایش دهند. از تصاویر ویدئویی با رزولوشن بالا، رنگ‌های زنده و جزئیات دقیق استفاده کنید.

4. هدفمندسازی تبلیغات: در تبلیغاتتان، به هدف خود توجه کنید و تلاش کنید مخاطبان موردنظر خود را هدفمندسازی کنید. این کار با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی YouTube مانند تنظیمات جغرافیایی، سن و علایق کاربران امکان‌پذیر است.

5. آزمایش و بهبود: تبلیغات را به صورت مداوم آزمایش کنید و نتایج را مورد بررسی قرار دهید. با تجزیه و تحلیل داده‌ها و بازخوردها، تبلیغات خود را بهبود دهید و روش‌هایی که بهترین بازدهی را دارند را شناسایی کنید.

با توجه به این راهنمایی‌ها، می‌توانید تبلیغات ویدئویی خود را بر روی پلتفرم YouTube بهبود دهید و به مخاطبان موردنظر خود برسید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

خبرنگار کسب و کار

عاشق دنیای مارکتینگ در اینترنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×