» مطالب » اخبار کسب و کار » آیا هزینه‌ تبلیغات جهانی در سال ۲۰۲۴ از ۱ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت؟
The cost of global advertising
اخبار کسب و کار

آیا هزینه‌ تبلیغات جهانی در سال ۲۰۲۴ از ۱ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت؟

فروردین 10, 1403 2091

با توجه به پیش‌بینی‌ها، هزینه‌های تبلیغات در سراسر جهان در سال جاری به نسبت ۴.۴ درصد افزایش خواهد یافت، اما برای بازار بریتانیا، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که با یک درصد کاهش روبرو خواهد شد (بر اساس نرخ تبدیل دلار آمریکا).

بر پایه تحلیل‌های شرکت رسانه‌ای WARC، با خاتمه تورم و بهبود اقتصاد جهانی

هزینه‌های تبلیغات در سال آینده به بیش از ۱ تریلیون دلار (۷۸۸ میلیارد پوند) خواهد رسید.

به‌طور خاص، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که هزینه‌های تبلیغات تا پایان سال ۲۰۲۳ به مقدار ۹۶۳.۵ میلیارد دلار (۷۳۹.۵ میلیارد پوند) افزایش خواهد یافت، که نشانگر یک رشد ۴.۴ درصدی در بازار جهانی این صنعت است. در مقابل، همین پیش‌بینی‌ها کاهش ۱ درصدی در بازار بریتانیا را نشان می‌دهند، با توجه به نرخ تبدیل دلار آمریکا.

با توجه به تحقیقات، به طور کلی انتظار می‌رود که اروپا به طور کلی در تا پایان سال ۲۰۲۳ رشد آهسته‌ای داشته باشد و فقط با یک رشد ۰.۶ درصدی در هزینه‌های تبلیغات مواجه شود. بریتانیا با سهم ۴.۶ درصد، بزرگترین بازار تبلیغات در اروپا است، اما کاهش هزینه‌های تبلیغات در این سال نشانگر وجود ناهنجاری در سایر بازارهای اصلی این منطقه است. در واقع، پیش‌بینی می‌شود که اسپانیا با ۵.۶ درصد، ایتالیا با ۳.۲ درصد و آلمان با ۲.۷ درصد رشد خواهند کرد.

علاوه بر این، رسیدن به هزینه ۱ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۴ به این معنی است که هزینه‌های تبلیغات جهانی با یک رشد ۸.۲ درصدی افزایش خواهند یافت. در این تحقیق، نرخ رشد هزینه‌های تبلیغات در اروپا در مقایسه با سال جاری و با بهبود اقتصادی، با یک رشد قوی ۳.۶ درصدی مواجه خواهد شد. بر اساس این تحقیقات، هزینه‌های تبلیغات در بریتانیا تنها با یک رشد ۱.۱ درصدی روبه‌رو خواهد شد.

شاید بپرسید که هزینه‌های تبلیغات جهانی به کجا می‌رود

در واقع، در سال جاری پنج شرکت بزرگ کسب‌وکار تجارت الکترونیک، یعنی آلی‌بابا، الفابت (مادرگوگل)، آمازون، بایت‌دنس (مالک تیک‌تاک) و متا (مادرفیسبوک و اینستاگرام)، بیش از نیمی از هزینه‌های تبلیغات جهانی را جذب کرده‌اند. و این تسلط آنها در آینده ادامه خواهد داشت و این شرکت‌ها پیش‌بینی می‌کنند که سهم خود را به ۵۱.۹ درصد افزایش خواهند داد.

به تحلیل‌های Warc پیروی کنیم، به طور کلی رسانه‌های اجتماعی به عنوان سریع‌ترین رشد کننده در زمینه هزینه تبلیغات در سال‌های آینده شناخته می‌شوند. به عبارت دیگر، در سال بعد، رسانه‌های اجتماعی بیش از یک پنجم کل هزینه‌های تبلیغات را که به ارزش ۲۲۷.۲ میلیارد دلار (۱۷۹.۷ میلیارد پوند) است، جذب خواهند کرد. شرکت متا به تنهایی تقریباً دو سوم (۶۴.۶ درصد) از بازار تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را در اختیار دارد. به طور تخمینی، بایت‌دنس با درآمد ۳۹.۶ میلیارد دلار (۳۱.۳ میلیارد پوند) از تبلیغات در سال ۲۰۲۴، بزرگترین پخش‌کننده رسانه‌های اجتماعی بعدی است که حدود سه و نیم برابر کمتر از متا است.

رشد چشمگیر رسانه‌های خرده‌فروشی نیز قابل توجه است. پیش‌بینی می‌شود هزینه تبلیغات در این صنعت در سال جاری ۱۰.۲ درصد و در سال آینده ۱۰.۵ درصد افزایش یابد و به طور کلی به مبلغ ۱۴۱.۷ میلیارد دلار (۱۱۲.۱ میلیارد پوند) برسد که ۱۳.۶ درصد از کل هزینه‌های تبلیغات را تشکیل می‌دهد. آمازون به تنهایی تقریباً دو پنجم (۳۷.۵ درصد) از هزینه‌های تبلیغات در رسانه‌های خرده‌فروشی را به خود اختصاص داده است. با این حال، در حالی که شرکت‌های چندملیتی مانند آلی‌بابا و آمازون به رشد خود ادامه می‌دهند، بازیگران محلی مانند تسکو و آسدا، دو سوپرمارکت بریتانیایی، نیز سرمایه‌گذاری در تبلیغات را ادامه می‌دهند تا قسمتی از این بازار را به خود اختصاص دهند.

علاوه بر این، خدمات مالی به عنوان بخشی سریع‌ترین رشد کننده از نظر هزینه‌های تبلیغات در سال ۲۰۲۴ شناخته می‌شوند؛ زیرا پیش‌بینی می‌شود که با یک رشد ۱۱.۵ درصدی همراه باشند. صنایع فناوری و الکترونیک (۱۱.۳ درصد) و داروسازی و سلامت (۱۱.۰ درصد) نیز از دیگر صنایعی هستند که در هزینه‌های تبلیغات در حال رشد هستند و فاصله زیادی از یکدیگر ندارند.

در پایان، با نزدیک شدن به انتخابات در ایالات متحده در سال ۲۰۲۴، پیش‌بینی می‌شود که هزینه تبلیغات سیاسی به سطح بالاترین مقدار خود، یعنی ۱۵.۵ میلیارد دلار (۱۲.۲ میلیارد پوند) برسد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

shaterian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×