» مطالب » اخبار کسب و کار » به نقل از رایان فیلن مهمترین درس مارکتینگ در سال ۲۰۲۲
Marketing
اخبار کسب و کار

به نقل از رایان فیلن مهمترین درس مارکتینگ در سال ۲۰۲۲

اردیبهشت 3, 1403 00167

این مقاله درباره درس‌های “رایان فیلِن”، یکی از کارکشته‌های حوزه مارکتینگ از سال سخت ۲۰۲۲ است. این درس‌ها به شما کمک می‌کنند تا استراتژی‌های بهتری را برای سال جدید اعمال کنید و به خصوص، نگرش و روحیه مناسبی درباره این استراتژی‌ها داشته باشید. این مقاله توسط رسانه آموزشی Martech منتشر شده است.

فیلِن در متن خود اینگونه شروع می‌کند:

وقتی روز ۱۵ دسامبر فرا رسید، تیم من کمپین‌های تعطیلات خود را برای پایان سال آماده کرده بود. به عنوان یک استراتژیست ایمیل، در این زمان وقت آزاد زیادی داشتم. سعی می‌کردم وقتم را با چیزی پر کنم، اما به نظر می‌رسید که کاری برایم جا نمانده است. در طول شش هفته آخر سال، هیچکس برای تفکر استراتژیک به من مراجعه نکرد، همه در حال اجرا بودند و درگیر انجام کارهای عملی بودند.

امروزه، همه مشتریان آژانس من نیز درگیر کار و راه‌اندازی کمپین‌ها هستند و تیم ما در این مسیر به آنها کمک می‌کند. در این زمان، همه در فشاری دیوانه‌وار برای پایان سال قرار دارند.

من تیم‌های مختلفی را مشاهده می‌کنم که معمولاً به دو دسته تقسیم می‌شوند:

آن‌هایی که فقط به دسامبر (ماه آخر سال) اهمیت می‌دهند و این کاملاً طبیعی است. آنها به دنبال یک پایان قوی و عالی هستند.
آن‌هایی – به‌ویژه مارکترهای B2B – که خود را در تب‌وتابی فراوان قرار می‌دهند تا تا روز 31 دسامبر معاملات را به اتمام برسانند.
این گروه‌ها و تجارب، باعث شده‌اند من به نتایجی برسم.

در ادامه، چهار درس مارکتینگی را که در سال 2022 آموختم، بررسی خواهیم کرد. این نکات مهم می‌باشند و با در نظر داشتن آنها، می‌توانید احتمال موفقیت خود در سال 2023 را افزایش دهید.

۱) توصیه‌های سال 2022 را فراموش نکنید
وقتی به تمامی مطالبی که در سال 2022 نوشته‌ام نگاهی می‌اندازم، می‌بینم که بیشتر آنها مربوط به بهبود برنامه ایمیلی شما هستند. من به مارکترها توصیه می‌کنم که در حین انجام کار، یک لحظه توقف کنند و با ذهنی واضح، به تلاش‌های خود نگاه کنند و بهبود آنها را در نظر بگیرند. هدف من از نوشتن این مطالب معمولاً کمک به مارکترها برای بهبود عملکرد است. توصیه‌های من اغلب بر پایه تجربیات شخصی من استوار است، زیرا من نیز سابقه‌ای مشابه شما داشته‌ام:

گاهی اتفاق می‌افتد که من، به عنوان یک فرد، دکمه “ارسال” را می‌فشارم.
گاهی نیز من، با فریاد زدن “یک ایمیل دیگر بفرستید”، دست به کار می‌شوم.
احتمالاً به عنوان یک مارکتر، باید بفهمم که چگونه با هر کاستی بودجه به مبارزه بپردازم تا استراتژی ایمیل را به حداکثر امکاناتش برسانم.
اگر شما هم در سال ۲۰۲۳ نمی‌دانید که چه کاری انجام دهید و از کجا شروع کنید، به مطالب دیگر من در حوزه Martech نگاهی بیندازید. این مطالب مجموعه‌ای از رویکردها و تاکتیک‌های استراتژیک هستند که می‌توانند به طرح ایمیل شما تفاوت واقعی بدهند. اصولی که سال به سال تغییر نمی‌کنند، در واقع پایداری و استمرار در عملکرد شماست که به آن اصول ارتباط می‌دهند. نکاتی که در سال ۲۰۲۲ شما را به موفقیت رساند، هنوز می‌توانند در سال جدید به شما کمک کنند.

برندها دوباره سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در ایمیل را آغاز کرده‌اند.
یک روند رو به رشد در این زمینه وجود دارد و آن روند “افزایش هزینه” است. در سال ۲۰۲۲، بسیاری از مشتریان سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در بخش ایمیل داشتند. وقتی از آنها می‌پرسیم که چرا این کار را کرده‌اند، می‌گویند که درس‌هایشان را یاد گرفته‌اند. ما دیده‌ایم که افراد سرمایه‌گذاری خود را متوقف کرده‌اند تا ببینند چه اتفاقاتی در اقتصاد و بازار کار رخ می‌دهد. اما با وجود این توقف‌ها و کاهش هزینه‌ها، افزایش هزینه همچنان ادامه دارد.

ما با مارکترهایی که در خط مقدم این حوزه فعالیت می‌کنند نیز صحبت کرده‌ایم. آنها گفتند که با موفقیت با این افزایش هزینه‌ها مقابله کرده‌اند، زیرا به طور مؤثر توانایی‌ها، مزایا و فرصت‌هایی که ایمیل ایجاد می‌کند را به سازمان خود منتقل کرده‌انگاهی‌ها من دکمه “ارسال” را می‌فشارم.
گاهی اوقات فردی هستم که فریاد می‌زند “یک ایمیل دیگر بفرستید”.
گاهی نیز به عنوان یک مارکتر، باید بفهمم چگونه با کاستی‌های بودجه مبارزه کنم تا استراتژی ایمیل را به حداکثر توانایی برسانم.
اگر در سال ۲۰۲۳ نمی‌دانید که چه کاری انجام دهید و از کجا شروع کنید، به مطالب دیگر من در زمینه مارکتینگ و فناوری بازاریابی (“Martech”) نگاهی بیندازید. این مطالب مجموعه‌ای از رویکردها و تاکتیک‌های استراتژیک و تجاری هستند که می‌توانند تفاوت واقعی در برنامه ایمیل شما ایجاد کنند. این اصول ثابتی هستند که با گذر زمان تغییر نمی‌کنند، بلکه پایداری و استمراری بودن در کار شما را تضمین می‌کنند. نکاتی که در سال ۲۰۲۲ به شما کمک کردند، هنوز هم می‌توانند در سال جدید به شما سودمند باشند.

یکی از روندهایی که در حال حاضر در برنامه‌های ایمیل برندها مشاهده می‌شود، افزایش سرمایه‌گذاری‌های بزرگ است. در سال ۲۰۲۲، بسیاری از برندها سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در زمینه ایمیل انجام دادند. از آن‌ها می‌پرسند که چرا این کار را کردید؟ آنها معتقدند که از تجربه‌های گذشته‌شان درس گرفته‌اند. ما مشاهده کرده‌ایم که برخی از افراد تصمیم می‌گیرند سرمایه‌گذاری خود را به تعویق بیاندازند تا ببینند چه اتفاقاتی در اقتصاد و بازار کار رخ می‌دهد. با وجود این توقف و کاهش هزینه‌ها، افزایش هزینه‌ها همچنان ادامه دارد.

توصیه من تکراری است: بهتر است استراتژی خود را به روز کنید! به آن توجه کنید و با تیم اجرایی خود درباره برنامه ایمیلی خود صحبت کنید. به آنها بفهمانید که چگونه ایمیل به توسعه شرکت شما کمک می‌کند. من از تمامی بازاریابان درخواست می‌کنم این ذهنیت را تقویت کنند و آن را به اشتراک بگذارند، زیرا من مشاهده کرده‌ام که توسعه کسب و کار از طریق این راه بهبود یافته است.

به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید نتایج بهتری ببینید، باید مثل یک صاحب کسب و کار فکر کنید؛ زیرا شما صاحب یک واحد تجاری در شرکت خود هستید. با برنامه بازاریابی خود به عنوان یک کسب و کار رفتار کنید، به آن مثل یک دارایی ارزشمند رفتار کنید و آن را با مدیرانتان به اشتراک بگذارید.

RFP یا ESP؟

بعد از تغییرات ناشی از پاندمی کرونا، بسیاری از شرکت‌ها متوجه شدند که پلتفرم‌هایشان کافی قوی نیستند. آنها به اندازه کافی سریع عمل نمی‌کنند و نمی‌توانند تغییرات سریع و نیازهای جدید حوزه دیجیتال را به خوبی مدیریت کنند.
این وضعیت باعث شده که بسیاری از بازاریابان به دلیل عدم آگاهی از قابلیت‌های فعلی پلتفرم‌ها شک و تردید کنند. در طول 20 سال کارم با RFPها (درخواست برای پیشنهاد)، مهاجرت به پلتفرم‌های جدید و تبدیل مشتریان جدید، افرادی را دیدم که از RFPها استفاده می‌کردند زیرا نمی‌دانستند پلتفرم‌های فعلی خود چه کارهایی را می‌توانند انجام دهند.

امروزه، ما درخواست‌هایی دریافت می‌کنیم از افرادی که این کار را انجام داده‌اند و می‌دانند پلتفرم‌هایشان نمی‌توانند به آن‌ها در رسیدن به اهدافشان کمک کند. آنها زمانی برای مقابله با سیستم‌های کند، نقص‌ها، راه‌حل‌ها یا فرآیندهای اضافی ندارند. این شرکت‌ها به سمت تغییر سوپس از انتشار پاندمی کرونا، بسیاری از شرکت‌ها دریافت کردند که پلتفرم‌های فعلی آن‌ها کافی قوی نیستند. این پلتفرم‌ها قادر به سرعت و مدیریت تغییرات سریع و نیازهای جدید حوزه دیجیتال نبودند.

شما نیازی ندارید به هر پلتفرم خاصی وابسته باشید – ایمیل، اتوماسیون بازاریابی، CRM یا هرچیز دیگری که در حال استفاده از آن هستید.

در دنیای دیجیتال، تحول می‌تواند به معنای انتقال به یک پلتفرم جدید باشد که قادر به اجرای بازاریابی چندکاناله و بازاریابی همه‌کانالی است. این پلتفرم به شما دسترسی به محتوای پویا و در لحظه را می‌دهد و رابطه نزدیک‌تری بین قصد مشتری برای خرید و تقاضای محصول ایجاد می‌کند. در سال 2023، هیجان و همت برای درخواست‌های پیشنهاد قرار دارد.

ناامیدی مشتریان را می‌توان درک کرد و این یک چالش برای ESP (تامین کننده خدمات ایمیل) فعلی است تا عملکرد خود را بهبود بخشد. نمی‌توان فقط گفت “ما از ایمیل استفاده می‌کنیم”. مردم فقط از ظاهر کار راضی نیستند، آن‌ها نیاز به عملکردی دارند که از مرز یک ایمیل عادی فراتر رود و ایمیل را به انجام وظایف بیشتر و بهتر تبدیل کند.

آیا در آینده RFP برای شما ارزش دارد؟ ممکن است. اما قبل از استفاده از آنها، مطمئن شوید که از تمامی امکاناتی که پلتفرم‌های فعلی شما ارائه می‌دهند استفاده می‌کنید. مطمئن شوید که از تمام قابلیت‌های خود بهره‌برداری می‌کنید.

۴) تعادل ضرورتی است
ویروس کرونا اهمیت تعادل بین کار و زندگی خانگی را در ذهن مردم به وجود آورد. یافتن این تعادل که تاکنون دست‌نیافتنی بوده، در سال ۲۰۲۲ به یک اولویت تبدیل شد. فرسودگی شغلی یک مسئله واقعی بود و ما آن را در سال ۲۰۲۲ نیز مشاهده کردیم.

بعد از آن که چند ماه پیش ایلان ماسک توییتر را به دست آورد، یک پست نامطلوب منتشر کرد و به مردم گفت که باید بیشتر تلاش کنند – حتی شب‌ها و آخر هفته‌ها – یا از زندگی و موفقیت خود عبور کنند. واکنش من این بود: انگار آقای ماسک از واقعیت دور است! اما مسئله این است که ما اکنون پیشرفته‌تر از چنین مسائلی هستیم.

ما از این باور دنیای کار و شرکتی که کار همه‌چیز ماست فراتر رفته‌ایم. بله، برخی از کارمندان علاقه‌مند به کارکردن بیست و چهار ساعته هستند، به نظر می‌رسد که این در DNA آن‌ها حک شده است. این مشکلی ندارد؛ اما بسیاری دیگر بین کار بیشتر و زندگی بیشتر انتخاب کرده‌اند و زندگی را انتخاب کرده‌اند.

این فرآیند بسیار مفیدی است. به مدیریت کار خود بپردازید تا بتوانید وقتی را برای خودتان داشته باشید. اگر روحیه‌تان خوب نیست، کارتان نیز به درستی انجام نخواهد شد. همچنین به بازاریابان توصیه می‌شود که رزومه خود را به‌روز نگه دارند و به هر مصاحبه‌ای که پیش‌رویشان می‌آید، بپردازند. شما می‌توانید در شغلی که دارید راضی باشید، اما به فرصت‌های عالی در آینده هم توجه کنید.

در نهایت، از برنامه ایمیل خود بهره‌برداری کنید. به دیگران کمک کنید تا فهمیده شوند که چه کارهای خوبی انجام می‌دهید و به اندازه‌ای که لایق آن هستید، احترام برایتان قائل شوند. در حال طی کردن سال ۲۰۲۳ به خاطر داشته باشید که سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ دوران دشواری بودند و هرچند که کووید هنوز تمام نشده است، ۲۰۲۳ نیز چالش‌های خود را دارد. از تورم، رکوردها و هر بحرانی که منتظرمان است غافل نشویم. آیا هنوز می‌توانیم به عنوان پیروز سال ۲۰۲۳ باشیم؟ بله!

ما یک صنعت استعدادمند هستیم و باید به کاری که انجام می‌دهیم افتخار کنیم. در نهایت، توصیه‌های ایلان ماسک را نادیده نگیرید و وقتی را برای خودتان بگذارید و فاصله‌ای بین خود و کارتان قرار دهید تا سال ۲۰۲۳ را با چشم‌اندازی تازه شروع کنید. به خودتان تعادل را هدیه دهید، زیرا شایسته استراحت هستید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

shaterian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×