» مطالب » دیگر رسانه ها » طراحی های گرافیکی چیست و گرافیست ها چه کاری انجام میدهند و چطور یک مجموعه گرافیکی برای کار های خود انتخاب کنیم؟
طراحی های گرافیکی چیست و گرافیست ها چه کاری انجام میدهند و چطور یک مجموعه گرافیکی برای کار های خود انتخاب کنیم؟
دیگر رسانه ها

طراحی های گرافیکی چیست و گرافیست ها چه کاری انجام میدهند و چطور یک مجموعه گرافیکی برای کار های خود انتخاب کنیم؟

اردیبهشت 4, 1403 0041

طبق تعریف موسسه هنرهای گرافیک آمریکا ، طراحی گرافیک  به عنوان «هنر و تمرین برنامه‌ریزی و طرح ایده‌ها و تجربیات با محتوای بصری و متنی» تعریف شده است. به عبارت دیگر، طراحی گرافیک ،ایده‌ها یا پیام‌های خاصی را به صورت بصری منتقل می‌کند. این تصاویر می‌تواند به سادگی یک لوگوی تجاری یا به پیچیدگی طرح‌بندی صفحه در یک وب سایت باشد.

یک طراح گرافیک، هنگامی که از او خواسته می‌شود در مورد تعریف طراحی گرافیک توضیح دهد، می‌گوید: «طراحی گرافیک عناصر گرافیکی و متنی را دریافت می‌کند و آنها را در انواع رسانه‌ها پیاده‌سازی می‌کند. این به تولیدکننده کمک می‌کند تا با مصرف‌کننده ارتباط برقرار کند و پیام پروژه، رویداد، کمپین یا محصول را منتقل می‌کند

طراحی گرافیک می­تواند توسط شرکت‌ها برای تبلیغ و فروش محصولات از طریق تبلیغات، توسط وب سایت‌ها برای انتقال اطلاعات پیچیده به روشی قابل هضم از طریق اینفوگرافیک‌ها، یا توسط کسب و کارها برای توسعه هویت از طریق برندسازی و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

هر روز، ما بسیاری از چیزهای ظریف هنری اطراف خود را بدیهی می‌گیریم. جیکوب اسمیت، بنیانگذار استودیوی تصویرسازی ، می‌گوید در هر گوشه‌ی مجله‌ها، علامت خروج یا کتاب درسی مجموعه‌ای از ایده‌های طراحی نهفته است که بر ادراک ما تأثیر می‌گذارد.

همچنین مهم است به یاد داشته باشید که اگرچه بسیاری از پروژه‌های طراحی گرافیک دارای اهداف تجاری مانند تبلیغات و لوگو هستند، اما در زمینه‌های دیگر نیز استفاده می‌شود و کارهای طراحی گرافیکی اغلب صرفاً به عنوان وسیله‌ای برای بیان هنری ایجاد می‌شوند.

اصول طراحی گرافیک چیست؟

برای درک بهتر معنای طراحی گرافیک، آگاهی از عناصر و اصول تشکیل دهنده طراحی بسیار مهم است. عناصر در ارتباط یا تضاد با یکدیگر برای ایجاد طرح‌های بصری چشمگیر و تاثیرگذار استفاده می‌شوند.

این عناصر طراحی گرافیکی عبارتند از:

رنگ

فرم

خط

شکل

اندازه

فضا

بافت

طراحان گرافیک همچنین به اصولی در طراحی پایبند هستند که اساساً مجموعه‌ای از دستورالعمل‌هایی هستند که به یک طراحی کمک می‌کنند تا ترکیب بندی مؤثری را بدست آورد. این اصول اولیه در طراحی گرافیک به ایجاد تعادل و ثبات برای محصول نهایی کمک می‌کند.

این اصول طراحی گرافیک عبارتند از:

تعادل

تضاد

تاکید

جنبش

تناسب

ریتم

بازار کار و مسیر شغلی در طراحی گرافیک

همانطور که قبلا ذکر شد، هیچ معنای طراحی گرافیکی به تنهایی وجود ندارد. طراحی گرافیک از زمینه‌ها و تخصص‌های زیادی تشکیل شده است که از چاپ و طراحی وب سایت گرفته تا انیمیشن و موشن گرافیک را شامل می‌شود. طراحی گرافیک فرصت‌ها و مسیر شغلی متنوعی را برای افراد با هر علاقه‌ای ارائه می‌دهد.

اگر ۳۰ سال پیش از شخصی می‌پرسیدید که طراحی گرافیک را تعریف کند، پاسخ او احتمالاً بر نمونه‌های مرتبط با چاپ مانند مجلات، پوسترهای فیلم و تبلیغات متمرکز بود. اکنون ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم که چندین نوع جدید از طراحی گرافیک را به وجود آورده است. در ادامه مواردی از پرکاربرد ترین مشاغل و زمینه‌های طراحی گرافیک معرفی شده است.

۱. طراحی برند

طراحی برند، تنظیم دستورالعمل‌ها و بهترین شیوه‌های مارکتینگ برای یک شرکت است تا در تمامی زمینه‌ها هویت خاص خود را دارا باشد. طراحان برند به برقراری ارتباط بین شخصیت، کاربرد‌ها و پیام‌های اصلی یک شرکت کمک می‌کنند، بنابراین این کار مستلزم استراتژی است.

کار طراحی برند شامل موارد زیر است اما توجه کنید که محدود به آنها نیست:

  • طراحی لوگو
  • طراحی سربرگ، آیکون‌ها و تصاویر مختلف
  • انتخاب رنگ‌های برند
  • ایجاد یا انتخاب فونت‌ها و دستورالعمل‌های تایپوگرافی
  • ایجاد قالب‌هایی که از دستورالعمل‌های برند پیروی می‌کند و می‌تواند برای بازاریابی، رشد و متمایز ساختن از سایر تیم‌ها استفاده شود
  • طراحی بسته‌بندی و گرافیک برای طراحی محصول

طراحان برند خوب درک درستی از طراحی بازاریابی، طراحی وب، طراحی لوگو و بسیاری از جنبه‌های دیگر طراحی گرافیک دارند، زیرا تصمیماتی که می‌گیرند بر تمام پروژه‌های طراحی بعدی آن برند تأثیر می‌گذارد. به طور کلی طراحی برند یا همان برندینگ ایجاد یک تم خاص و متمایز برای برند شما را به عهده دارد.

طراحی برند با سرعتی خاص در حال پیشرفت است. از آنجایی که با توسعه فناوری، برندها همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای تعامل با مخاطبان هدف خود هستند، طراحی برند آنها باید از کانال‌ها و روش‌های جدید و در حال تغییر پشتیبانی کند.

طراحان برند معروف اغلب خود را در حال ایجاد یا تطبیق طراحی برند برای پلتفرم‌های جدید و در‌حال ظهور می‌بینند. بنابراین، اگر از چالش‌های جدید و همگام شدن با آخرین روندها لذت می‌برید، طراحی برند ممکن است برای شما مناسب باشد.

طراحی های گرافیکی چیست و گرافیست ها چه کاری انجام میدهند و چطور یک مجموعه گرافیکی برای کار های خود انتخاب کنیم؟

۲. طراحی گرافیک برای بازاریابی و مارکتینگ

طراحی بازاریابی، طراحی گرافیکی برای ابتکارات بازاریابی و جذب مشتری است. طراحان بازاریابی ممکن است روی پروژه‌های کوچک، مانند طرح‌بندی ایمیل تبلیغاتی، یا پروژه‌های چند وجهی بزرگ، مانند طراحی غرفه، دست‌نوشته‌ها و مواد چاپی برای نمایشگاه‌های تجاری کار کنند.

طراحان بازاریابی ممکن است روی طراحی بصری برای موارد زیر کار کنند:

  • ایمیل‌ها
  • خبرنامه‌ها
  • تابلوهای تبلیغاتی و سایر تابلوها
  • پوسترها
  • تبلیغات چاپی
  • غرفه‌های نمایشگاهی
  • ارسال‌کننده‌های فیزیکی
  • وب‌سایت

۳. طراحی وبسایت

بسیاری از گرافیست‌ها روی عناصر بصری کار می‌کنند که در یک وب‌سایت مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اما توجه به این نکته مهم است که طراحی وب و طراحی گرافیکی متفاوت هستند.

طراحی یک وب‌سایت عالی یک کار چند رشته‌ای است زیرا وب‌سایت‌ها تعاملی هستند. شما به مهارت‌های طراحی گرافیکی نیز  نیاز دارید، به همین دلیل است که بسیاری از وب‌سایت‌ها توسط تیم‌هایی متشکل از چندین حرفه و با مجموعه مهارت‌های مختلف و مکمل طراحی می‌شوند.

طراحان وب ممکن است روی پروژه‌هایی مانند نمونه‌های زیر کار کنند::

  • ایجاد آیکون‌ها و دکمه‌ها
  • ایجاد تصاویر و سایر گرافیک‌ها
  • طراحی و طرح‌بندی صفحات وب
  • ایجاد عناصر مختلف طراحی تعاملی در یک وب‌سایت
  • ساخت فیلم و گیف
  • کمک به اطمینان از بهینه سازی عناصر بصری برای همه دستگاه‌ها (دسکتاپ، موبایل و غیره)
  • کار با تیم های طراحی‌وب، UX، UI و بازاریابی برای بهبود تجربه کلی برای بازدیدکنندگان سایت

البته تعداد زیادی از طراحان گرافیک نیز طراح وب هستند و وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل زیبایی را بدون حمایت یک تیم بزرگ ایجاد کرده‌اند.

۴. طراحی تصویر یا تصویرسازی

تصاویر اغلب به عنوان بخشی از طراحی وب، بازاریابی و برند گنجانده می‌شوند. اما آنها به روش‌های دیگری نیز استفاده می‌شوند. برخی از طراحان صرفاً بر ارائه تصاویر تمرکز می‌کنند و با تیم‌های طراحی بزرگتر کار می‌کنند.

تصویرگران ممکن است آثار تصویرسازی را برای این موارد به کار ببرند:

  • کتاب‌های کودکان
  • چاپ بر روی تی‌شرت و سایر پوشیدنی‌ها
  • کارت‌ها
  • وب سایت‌ها
  • رسانه‌های اجتماعی
  • ویدئو و رسانه‌های تعاملی
  • کمپین‌های بازاریابی

سبک‌های تصویرسازی از طراح به طراح دیگر می تواند به شدت متفاوت باشد. برخی از هنرمندان تقریباً منحصراً در قالب‌های دیجیتال با استفاده از ابزارهایی مانند Adobe Illustrator، Photoshop یا Procreate کار می‌کنند و برخی دیگر رسانه‌های دیجیتال را با رسانه فیزیکی ترکیب می‌کنند و ترجیح می‌دهند با مداد و کاغذ شروع کنند.

باتیس گرفی به عنوان یکی از بهترین مجموعه های گرافیکی کشور با بهترین طراحان حوزه گرافیک خدمات رسانی عالی و کارهای جذابی ارائه می دهند.

همان طور که در مقاله بالا ذکر شد برای انتخاب بهترین گرافیست برای طرح های خود حتما باید به سمت مجموعه های گرافیکی بروید چرا که این مجموعه ها بهترین طراح ها را برای مجموعه خود انتخاب می کنند.

مثلا در مجموعه گرافیکی باتیس گرفی خدمات گرافیکی : طراحی لوگو – طراحی بنر سایت – طراحی پست و استوری اینستاگرام – طراحی بنر متحرک – طراحی کاراکتر – طراحی ست اداری – طراحی پرتره – تصویر سازی محیط – طراحی استوری موشن – طراحی کارت ویزیت – طراحی کاور موزیک – طراحی کاتالوگ – طراحی لوگو تایپ – طراحی لوگو مفهومی – طراحی موکاپ – طراحی آیکون – طراحی جلد کتاب – طراحی پوستر تبلیغاتی – طراحی وکتوری – نمایه سازی پست های اینستاگرام – روتوش عکس از کار های گرافیکی این مجموعه می باشد که در کنار آن طراحی وب سایت اختصاصی و سئو  و پروژه های ادمینی ( فول ادمین – تولید محتوا – دایرکتر – کامنت گذار ) نیز انجام می دهند.

بنابراین اگر به دنبال بهترین طراح گرافیکی برای کسب و کار دائم یا موقت خود هستید مجموعه باتیس گرفی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×