» مطالب » دیگر رسانه ها » نصب دستگیره کابینت تاپ ساید
نصب دستگیره کابینت تاپ ساید
دیگر رسانه ها

نصب دستگیره کابینت تاپ ساید

بهمن 28, 1402 10163

در صورای که قصد انتخاب و خرید دستگیره تاپ ساید را برای کابینت ها و کمد دیواری های منزل خود دارید و کنجکاو هستید تا بدانید نحوه نصب این دستگیره ها چگونه است؟ و با حالت های مختلف نصب دستگیره های لبه ای به چه صورت است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

دستگیره های لبه ای یا همان تاپ ساید به نوعی یکی از ترند ترین مدل های دستگیره به حساب می آیند که برای طراحی های مدرن و امروز بسیار پر کاربرد هستند. این دستگیره ها همان طور که از اسم آن مشخص است به صورت ساید به لبه‌ی کناری درب های کمدی و کابینتی نصب می‌شوند و بیشترین کاربرد را برای درب های عمودی دارند ولی برای کشو ها و درب های افقی نیز قابل نصب و استفاده هستند.

دستگیره تاپ ساید مشکی

محل نصب دستگیره های تاپ ساید

دستتگیره های تاپ ساید در لبه درب ها نصب می‌شوند و بر خلاف سایر دستگیره های کمدی و کابینتی که روی کار قرار میگرفتند و از پشت پیچ می‌شدند، قسمتی از این مکانیزم ها در پشت لبه گیر میکنند و به وسیله پیچ های ام دی اف محکم می‌شود. برای درب های عمودی یک گزینه هم دارید که مقداری از لبه درب ها را به وسیله دستگاه های سی ان سی برش داده و دستگیره ها را درون آن جای گزاری کنید، این کار هزینه تمام شده را برای شما افزایش می‌دهد و نیازی به انجام آن نیست و شما میتوانید با انتخاب ضخامت درست دستگیره و تنظیم میزان فاصله درب ها (باد خور)، بهترین حالت را به دست بیاورید.

ضخامت دستگیره تاپ ساید 

مقدار ضخامت دستگیره های تاپ ساید به این سبب حاعظ اهمیت است که چون در لبه ای کناری درب ها نصب می‌شوند، هرچه ضخامت دستگیره ها بیشتر باشد، فاصله درز درب ها یا به اصطلاح باد خور درب بیشتر می‌شود و هرچه ضخامت کمتر باشد مقدار باد خور کمتر شده و ظرافت و زیبایی کار بیشتر به چشم می‌آید، مگر اینکه لبه درب ها را با استفاده از دستگاه های سی ان سی به اندازه ضخامت دستگیره ها برش داده و آن ها را درون لبه درب و یا کشو قرار دهید که این کار به دلایل گفته شده در بالا توصیه نمی‌شود. ضخامت استاندارد برای این مدل ها اندازه یک میلی متر است که علاوه بر استقامت بالا دارای ظرافت بالایی بوده و برای تمامی کار ها و طراحی ها مناسب است.

ابعاد دستگیره های تاپ ساید

این مدل ها برخلاف دستگیره های مخفی یو و ال شکل که به صورت شاخه ای و متری بودند و میتوانستید در ابعاد دلخواه برش بدید، دارای ابعاد ثابت هستند و از 10 سانتی متر تا 100 سانتی متر متغیر هستند، سایز بلند این دستگیره های را برای درب های کمد دیواری قدی استفاده می‌کنند که دارای ابعاد 2 الی 3 متر است. با این نسبت شما هم میتوانید برای درب های کمدی و کابینتی انداره مناسب و البته دلخواه را انتخاب کنید که باید کوچک  تر از ابعاد درب ها باشد. به عنوان مثال برای درب ها و کشو های 60 سانتی متر دستگیره به انداره 45 سانتی متر مناسب است و یا برای درب های 40 سانتی متری دستگیره 30 سانتی متری میتواند انتخاب مناسبی باشد.

ابعاد نصب دستگیره کابینت تاپ ساید لبه ای

 رنگ بندی دستگیره های تاپ ساید به چه نحوی است؟

دستگیره های تاپ ساید معمولا از پروفیل آلومینیوم ساتخته می‌شوند و به خاط ر ماهیت این پروفیل ها هزینه آبکاری بالایی دارن به همین سبب آبکاری نمی‌شوند و در رنگ های مشکی، سفید، طوسی به صورت استاتیک پوشش دهی می‌شوند و یا اینکه به صورت خان یعنی رنگ آلومینیوم نهایی و بسته بندی می‌شوند. برخی از شرکت ها رنگ های آنادایز طلایی، و یا زیتونی را تولید می‌کنند که پوشش دهی آنادایز کیفیت مطلوبی ندارد، پیشنهاد میشود رنگ های استاتیک را تهیه کنید و یا دستگیره با پوشش پی وی دی که کیفیت آبکاری و البته قیمت بالایی دارند رادر نظر داشته باشید.

ارتفاع نصب دستگیره کابینت

برای درب های عمودی همواره این مسئله مورد بحث است که ارتفاع نصب دستگیره کابینت را چه انداره در نظر بگیریم؟ ارتفاع نصب باید به گونه ای باشد که هنگام استفاده از کابیت و کمد دیواری به زحمت نیفتید و ارتفاع بالانر و پایین تر از حد استاندارد نباشد و این استاندارد با توجه به قد مصرف کننده مشخص می‌شود. برای دستگیره های تاپ ساید هم این موارد شامل می‌شود. در صورتی که دستگیره های لبه ای را به صورت رو به روی هم نصب می‌کنید میتوانید یکی را با  ارتفاع متفاوت نصب کنید تا رو بروی هم قرار نگیرند و اندازه درز درب ها به کمترین حالت برسد.

دستگیره کابینت لبه ای نصب شده

دستگیره تاپ ساید را از کجا بخریم؟

برای خرید دستگیره کابینت میتوانید به مراکز و بورس یراق آلات کابینت مراجعه کنید. در صورتی که ساکن شهر تهران هستید بازار یراق آلات میدان حسن آباد و یا بلوار دلاوران و خیابان هنگام در شرق تهران میتواند گزینه مناسبی باشند. در صورتی قصد خرید آنلاین را دارید میتوانید به فروشگاه های تخصصی دستگیره کابینت و درب مراجعه کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 4.50
Avatar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×