» مطالب » اخبار کسب و کار » وقت خداحافظی با آمار Open rate در ایمیل فرارسیده
email
اخبار کسب و کار

وقت خداحافظی با آمار Open rate در ایمیل فرارسیده

فروردین 14, 1403 1078

سیاست‌های حفظ حریم خصوصی داده‌ها همواره در حال تغییر و اصلاح بوده و برای فعالان در حوزه بازاریابی دیجیتال چالش‌هایی را به همراه داشته است. قوانین حفاظت از حریم خصوصی و داده‌ها در آمریکا، قوانین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در کالیفرنیا و مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها، همچنین فشار مصرف‌کنندگان بر شرکت‌های فناورانه بزرگ، منظره حفظ حریم خصوصی داده‌ها را به طور جدی تغییر داده است.

تحولاتی که در زمینه حفظ حریم خصوصی داده‌ها ایجاد می‌شود

دنیای بازاریابی را به طرز چشمگیری تحت تأثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال، با تغییر قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌ها، بازاریابان با محدودیت‌هایی در استفاده از اطلاعات شخصی روبرو می‌شوند. این تغییرات نه تنها بر تبلیغات دیجیتال تأثیر می‌گذارند، بلکه به چالش کشیدن ایمیل‌مارکتینگ نیز منجر می‌شوند.

تغییر شیوه‌ی بازاریابی با تأثیر قوانین حفظ حریم خصوصی و فشار مصرف کنندگان

بیش از ۷۵ درصد ایالت‌های آمریکا از سال ۲۰۱۸ مقررات حریم خصوصی کاربران را اجرایی کرده‌اند و ۱۰ ایالت نیز قوانین جامع ایالتی حفاظت از حریم خصوصی را تصویب کرده‌اند. این قوانین به مرور زمان بیشتر و سختگیرانه‌تر شده‌اند. اگرچه این قوانین به طور مستقیم به ایمیل مارکتینگ اشاره نمی‌کنند، اما تأثیرات قوانین سختگیرانه حفاظت از حریم خصوصی روی مارکترهای B2B قابل مشاهده است. مارکترها باید به این نکته توجه کنند که قوانین حفاظت از حریم خصوصی ممکن است به استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ آن‌ها آسیب برساند، حتی بدون آگاهی قبلی در این زمینه.

البته باید توجه داشت که قوانین حفظ حریم خصوصی تنها یکی از عوامل تأثیرگذار بر ایمیل مارکتینگ نیستند. شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و اپل در پاسخ به تماس‌های مکرر کاربران خود، ابزارهایی را برای جلوگیری از افشای داده‌های حریم خصوصی آن‌ها ایجاد کرده‌اند. به عنوان مثال، گوگل ابزاری را توسعه داده است تا شخص ثالث قادر نباشد کوکی‌ها را ردیابی کند و اپل نیز سیستم حفاظت از حریم خصوصی ایمیل‌ها را راه‌اندازی کرده است.

چرا نرخ باز شدن ایمیل معتبر نیست؟

حقوق محرمانگی اخیر مانند GDPR باعث شده است که نرخ باز شدن ایمیل، به عبارت دیگر نرخ Open Rate، با واقعیت بیشتری اختلاف داشته باشد.

به عنوان مثال، نرخ باز شدن ایمیل‌های کاربران اپل بیشتر از حد واقعی نشان داده می‌شود. این اتفاق به دلیل عملکرد سیستم حفاظت از حریم خصوصی ایمیل اپل رخ می‌دهد، زیرا این سیستم نرخ باز شدن را از پلتفرم اتوماسیون مارکتینگ شما پنهان می‌کند و بیشتر از میزان واقعی محاسبه می‌شود.

در صورتی که کاربر ایفون یا مک‌بوک خود را به‌عنوان مثال، ایمیل‌ها را به حالت “خوانده شده” تنظیم کند، اپل این را به عنوان باز شدن (Open) به سرویس ارسال ایمیل اعلام می‌کند.

همچنین، نرخ باز شدن ایمیل‌های کاربران Outlook معمولاً کمتر از انتظار گزارش می‌شود. این مسئله به دلیل نحوه عملکرد ابزار Outlook است که به صورت خودکار تصاویر را دانلود نمی‌کند و تا زمانی که مشتری اقدام به لود شدن تصاویر نکند، به عنوان باز شدن (Open) در نظر گرفته نمی‌شود.

در نتیجه، باید توجه داشت که نرخ باز شدن ایمیل ممکن است تحت تأثیر قوانین حریم خصوصی و نحوه عملکرد ابزارهای مورد استفاده قرار گیرد و به همین دلیل نماینده‌ای از واقعیت کمتر باشد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

shaterian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×