» مطالب » دیگر رسانه ها » پر کاربرد ترین محصولات سنگی در ساختمان سازی
پر کاربرد ترین محصولات سنگی در ساختمان سازی
دیگر رسانه ها

پر کاربرد ترین محصولات سنگی در ساختمان سازی

بهمن 25, 1402 00121

پر کاربرد ترین محصولات سنگی در ساختمان سازی

محصولات سنگی امروزه در صنعت ساختمان سازی نقش بسزایی دارند. بخش های مختلفی در ساختمان وجود دارد که با استفاده از محصولات سنگی علاوه بر زیباتر شدن، استحکام بیشتری خواهند داشت. این موضوع می تواند تا حد زیادی به بالا رفتن عمر ساختمان ها کمک کند. در ساختمان های امروزی شما در پارکینگ ها، راه پله ها، نما ساختمان، سرویس های بهداشتی، اتاق خواب ها و بسیاری دیگر از قسمت های مختلف ساختمان سنگ های ساختمانی را مشاهده می کنید.

در ساختمان سازی محصولات سنگی به چند مدل مختلف استفاده می شوند. برخی از این محصولات نیاز به تغییرات زیادی ندارند. این به این معنی است که برای رسیدن به محصول نهایی که قابل استفاده در ساختمان باشد، نیاز نیست عملیات پردازش زیادی استفاده شود. مانند سنگ هایی که در کف ساختمان استفاده می شود. برخی دیگر از محصولات برای اینکه به یک محصول مورد نیاز و قابل استفاده در ساختمان تبدیل شوند، روشویی های سنگی و سایر مصنوعاتی که از سنگ های ساختمانی تهیه می شوند، از این دست محصولات سنگی  هستند.

پر کاربرد ترین محصولات سنگی در ساختمان سازی

سنگ مروارید مشهد، محصولی پر مصرف برای کف ساختمان

یکی از محصولات سنگی که مصرف بسیار زیادی در صنعت ساختمان سازی دارد، سنگ گرانیت مرارید مشهد است. این سنگ از معادنی واقع در استان خراسان رضوی استخراج می شود. با توجه به ویژگی هایی که این سنگ دارد، بیشترین میزان مصرف آن در پله ها و کف ساختمان هاست. علت این موضوع استحکام فوق العاده زیاد این سنگ ساختمانی است. گرانیت مروارید مشهد، با توجه به ساختمان تشکیل دهنده ی بلوری شکلی که دارد بسیار مقاوم است. به همین خاطر این سنگ گرانیت، تبدیل به سنگی مناسب برای نقاطی از ساختمان شده است که رفت و آمد در آن نقاط زیاد است.

در ساختمان سازی امروزی و با توجه به هزینه های سنگین مصالح و سنگ های ساختمانی، استحکام سنگی که در ساختمان استفاه می شود بسیار مهم است. اگر از سنگی استفاده شود که استحکام لازم را نداشته باشد، بعد از گذشت مدت زمانی ممکن است شما را دچار خسارت کند. بنابراین اگر برای کف پارکینگ، کف سالن و یا کف محوطه ساختمان خود دنبال یک سنگ مستحکم و با کیفیت هستید، مروارید مشهد می تواند یک گزینه ایده آل باشد.

سنگ درپوش، یک محصول سنگی استراتژیک

یکی از محصولات سنگی که نقش بسیار مهمی در ساختمان دارد، اما شاید خیلی به چشم نیاید، سنگ درپوش است. سنگ های درپوش بیشتر از اینکه برای زیبا سازی در ساختمان استفاده شوند، در جهت ایمنی و مقاوم سازی ساختمان به کار می روند. نقش سنگ های درپوش در ساختمان این است که آب ناشی از بارش باران را به نقطه ای از ساختمان هدایت می کند که وارد بدنه ی دیوار های اصلی ساختمان نشود.

اگر در روی دیوار های ساختمان و یا پشت بام ها از سنگ های درپوش استفاده نشود، عمر مفید ساختمان می تواند به یک سوم کاهش یاید. چرا که نفوذ آب به داخل دیوار ها باعث سستی دیوار های و بن ساختمان می شود. اگر چه این محصول در زیبایی ساختمان نقش چندانی ندارد. اما اگر حفظ زیبایی های ساختمان برای شما مهم است، حتما از این محصول سنگی استفاده کنید و ایمنی را به ساختمان خود هدیه کنید!

از دیگر کاربرد های سنگ های درپوش می توان به کناره ها و لبه های استخر ها اشاره کرد. با توجه به کاربرد هایی که سنگ های درپوش دارند، باید از جنسی باشند که در برابر رطوبت مقاومت کافی را داشته باشند و بتوانند به راحتی آب را هدایت کنند. از سنگ های درپوش با نام های دیگری مثل سنگ آبچکان و درپوش استخر نیز نام برده می شود.

روشویی سنگی، یک محصول سنگی فوق العاده

در سال های اخیر و با توجه به پیشرفت ساختمان سازی و معماری، طراحی ساختمان ها بسیار پیشرفت کرده و هر روز به سمت مدرن تر شدن پیش می رود. اما این پیشرفت فقط به ظاهر ساختمان بر نمی گردد. با نگاهی گذرا به ساختمان های جدید، می توانید تعییر سبک معماری و مدرنیته را در نقاط مختلف ساختمان حس کنید. یکی از بخش های ساختمان که در سال های اخیر تغییراتی زیادی کرده است و بسیار مورد توجه معماران گرفته است، حمام و سرویس بهداشتی است.

در ساختمان های جدید با استفاده از روشویی سنگی در سرویس های بهداشتی، یک تحول فوق العاده شکل گرفته است. با استفاده از این روشویی ها فضای سرویس های بهداشتی نسبت به قبل بسیار دکوراتیو شده است. البته از این محصولات سنگی فقط در سرویس بهداشتی استفاده نمی شود. بلکه در حمام هایی که به صورت مستر هستند نیز کاربرد دارد.

روشویی های سنگی در مقایسه با روشویی های قدیمی محاسن بسیار زیادی دارند. از مهم ترین این مزیت ها عمر طولانی روشویی های سنگی است. شما به جای اینکه هر 4 یا 5 سال یک بار یک روشویی جدید بخرید، میتوانید یک روشویی سنگی را بیش از 20 سال استفاده کنید. به این ترتیب استفاده از روشویی های سنگی از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. مزیت دیگر این روشویی ها انتقال آن ها از مکانی به مکان دیگر است. این کار به راحتی انجام می شود و شما می توانید روشویی سنگی مورد علاقتان را جابجا کنید.

 

پر کاربرد ترین محصولات سنگی در ساختمان سازی

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 1.00
Avatar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×