» مطالب » اخبار کسب و کار » بازاریابی دیجیتال » “چرا سامسونگ در بازار تلفن هوشمند چین جایگاه برتر خود را به Xiaomi واگذار کرد؟”
"چرا سامسونگ در بازار تلفن هوشمند چین جایگاه برتر خود را به Xiaomi واگذار کرد؟"
بازاریابی دیجیتال

“چرا سامسونگ در بازار تلفن هوشمند چین جایگاه برتر خود را به Xiaomi واگذار کرد؟”

دی 6, 1402 40109

شرکت Xiaomi به عنوان بزرگترین تولیدکننده تلفن هوشمند در چین جایگاه برتری را کسب کرده است. این موفقیت نشان از تغییرات اساسی در بازار تلفن های هوشمند چین دارد. با داشتن ۱۵% از سهم بازار، Xiaomi سامسونگ را پشت سر گذاشته و به موقعیت مقام اول صعود کرده است. مهمترین عامل این پیشرفت، قیمت مناسب تلفن های هوشمند Xiaomi نسبت به محصولات سامسونگ است. این تغییرات نشان از اهمیت چشمگیر بازار چین در صنعت تلفن های هوشمند دارد، که بیش از ۳۷% از انتقالات جهانی در این زمینه را در خود جای داده است.

Xiaomi با هدف افزایش فروش خود در چین، هر سال تا میزان ۲۴۰٪ پیشرفت می‌کرد. این اهداف به واسطه تلفن‌های هوشمند محبوب خود، به ویژه سری Redmi، تعیین شده بود. همچنین، تلفن‌های هوشمند پیشرفته Mi نیز در بازار با استقبال خوبی مواجه شده بودند.

به علاوه، فروش سامسونگ در چین حدود ۱۵٪ کاهش یافته بود. این کاهش به دلیل مقایسه قیمت تلفن‌های هوشمند پیشرفته سامسونگ (با قیمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار) با تلفن‌های Xiaomi است که اکثراً با قیمت زیر ۳۰۰ دلار عرضه می‌شوند. این قیمت مناسب به همراه تفاوت کم در امکانات، سبب شده تا سامسونگ در بازار تلفن‌های هوشمند چین جای خود را از دست بدهد.

اپل در چین موقعیت بهتری نسبت به سامسونگ داشت. در طول سه ماهه آخر سال، اپل اعلام کرد که درآمد آن از بازار چین ۲۱٪ افزایش یافته است. این موفقیت را اپل به انعقاد قرارداد با شرکت China Mobile و ارائه آیفون ۴S با قیمت مقرون به صرفه نسبت به دلایل اصلی می‌داند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

نویسنده سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×