» مطالب » اخبار کسب و کار » چطور یک مدیر تولید خوب استخدام کنید
چطور یک مدیر تولید خوب استخدام کنید
اخبار کسب و کار

چطور یک مدیر تولید خوب استخدام کنید

آذر 14, 1402 10156

باید برخی ویژگی‌های خاص را در داوطلب مورد نظر جست‌وجو کنید. آیا می‌تواند بدون اینکه قدرتی به او اعطا شود، اوضاع را مدیریت کند؟ آیا به جای اینکه مدام منم منم کند، حاضر است مسئولیت اشتباهاتش را بپذیرد؟ آیا در تصمیم‌گیری به‌رغم برخورداری از اطلاعات کم، مهارت دارد؟ آیا روش خاصی برای گذر‌کردن از آسیب‌های اشتباهات و بحران‌ها در ذهن دارد؟

هیچ وقت سعی نکنید مدیر تولید را با هدف کمک‌گرفتن از او استخدام کنید. سعی کنید مدیر تولیدی استخدام کنید که خودش پیشرو و طراح باشد و بتواند در هر مرحله از پیشرفت شرکت نقشی کلیدی بازی کند. اگر از روی ضعف و صرفاً با هدف دور کردن خود از دردسر مدیر تولید استخدام کنید، نتیجه‌ای که باید را دریافت نخواهید کرد.

مدیر تولید خوب باید در قرار‌دادن یک استارتاپ در مسیر رشد، استاد باشد. بنابراین در این خصوص از او بپرسید. بنیادی‌ترین نکته این است که مدیر تولید باید بتواند درباره رشد استارتاپ تحلیل و ارزیابی داشته باشد. او باید بتواند درباره چارچوب‌هایی که استارتاپ را در مسیر رشد قرار می‌دهد، اطلاعات داشته باشد. اگر لازم شد او را پای وایت‌بورد ببرید تا برایتان توضیح دهد. توانایی نوشتن و توضیح‌دادن شفاهی مفاهیم یکی از ویژگی‌های مهم مدیر تولید ‌است. اگر احساس کردید تحلیل‌اش عمیق است، آن‌وقت می‌شود گفت که مهارت ضروری یک مدیر تولید را دارد.

در بسیاری از شرکت‌های نوپا، اغلب مدیر تولید از خود مدیر عامل آغاز می‌شود. عمدتاً این فرد با هم‌بنیان‌گذاران شرکت، بر اساس چشم‌انداز خاص استارتاپ، به کار خود آغاز می‌کند.

جهت توسعه، این مدیران ابتدا تعداد کمی مهندس و یک طراح به تیم اضافه می‌کنند. با افزایش فروش، کل تیم به کار مشغول می‌شود.

با گذر زمان، مدیریت تمام این افراد دشوار می‌شود و چالش‌های جدیدی ظاهر می‌شود. این نقطه است که مدیر تولید وارد عرصه می‌شود و تمام مسئولیت‌ها به او واگذار می‌شود. او باید توانایی مدیریت تیم را داشته باشد و به عنوان مسئول اجرایی، وظیفه دارد تا اطمینان حاصل کند که تمامی اعضای تیم در راستای دستیابی به اهداف مدیرعامل حرکت می‌کنند.

اگر استخدام این مدیر تولید به درستی انجام شود، مرحله جدیدی از توسعه آغاز می‌شود. با افزایش اندازه شرکت، مدیر تولید باید توانایی بسیج تمامی اعضای تیم را داشته باشد و از تمامی مسیرهای لازم برای دستیابی به چشم‌انداز مدیرعامل اطمینان حاصل کند.

برای انتخاب یک مدیر تولید موفق، مراقبت کنید:

1. تصویر مد‌نظر را در ذهن داشته باشید:
– قبل از مصاحبه، تصویر دقیقی از ویژگی‌ها و مهارت‌های مدیر تولید مد‌نظر خود داشته باشید.
– سوالات مصاحبه را بر اساس این تصویر طراحی کنید.

2. تعیین نشانه‌های مدیر تولید موفق:
– تعیین کنید چه ویژگی‌ها و مهارت‌هایی در یک مدیر تولید موفق اساسی است.
– از این نشانه‌ها در سوالات مصاحبه استفاده کنید.

3. پیش نویس سوالات مصاحبه:
– برای هر سوال، پیش نویسی از جواب ایده‌آل خود داشته باشید.
– مقایسه جواب‌ها با ایده‌آل شما.

توجه به این نکات کمک می‌کند تا مدیر تولید مناسبی انتخاب شود که بتواند به بهترین شکل تیم را مدیریت کند و در راستای اهداف استارتاپ حرکت کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

نویسنده سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×