» مطالب » اخبار کسب و کار » چند دلیل از دست رفتن رتبه‌های عالی نتایج گوگل
نتایج گوگل
اخبار کسب و کار

چند دلیل از دست رفتن رتبه‌های عالی نتایج گوگل

اسفند 14, 1402 10107

با پیشرفت روزافزون فناوری و دسترسی آسان به گوشی‌های هوشمند، وقتی به دنبال یافتن یک رستوران خوب برای شام، یا نیازمند مشاوره یک متخصص مالی، یا علاقه‌مند به یافتن معلوماتی درباره فیلمی که دوست دارید، یا به دنبال راه‌حلی برای دردهای جسمی لحظه‌ای خود هستید، به سراغ موتور جستجوی گوگل می‌روید و عملیات جستجو را آغاز می‌کنید. بیشتر افراد بر روی نتایج اولیه جستجو کلیک می‌کنند و اغلب این نتایج، وبسایت‌هایی با رتبه بالا هستند. بسیاری از مردم اشتباهاً فکر می‌کنند که وبسایت‌هایی با رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل باید همیشه در آن رده‌بندی باقی بمانند، اما واقعیت اینگونه نیست.

4 دلیل از دست رفتن رتبه‌های عالی نتایج گوگل

۱) رتبه‌بندی‌های برتر همیشگی نیستند

به گفته جان مولر، مدیر آنالیز وبمستر گوگل، جایگاه سایت‌های با رتبه بالا به مدتی محدود است و از دست دادن رتبه در نتایج گوگل ممکن است برای هر سایتی رخ دهد. بنابراین، نظارت مداوم بر وضعیت سایت‌ها از مسائلی است که باید به آن توجه شود.

۲) همه چیز در اینترنت تغییر می‌کند

در دوران اینترنت، جایی که اطلاعات در کمتر از یک ثانیه تغییر می‌کنند، تعجب از تغییر رتبه‌ها مناسب نیست. وبسایت‌های جدید، محتوای جدید، رقابت برای بدست آوردن بک لینک و فاکتورهای دیگر بر روی رتبه‌بندی نتایج جستجو تأثیر می‌گذارند. جان مولر در این زمینه می‌گوید که تمامی این تغییرات ناشی از فعالیت‌های رقبا اتفاق می‌افتد.

۳) الگوریتم گوگل در حال تغییر است

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که تغییرات الگوریتم گوگل شبیه به تغییرات عوامل رتبه‌بندی است، در حالی که این واقعاً درست نیست. تغییر الگوریتم گوگل به معنای تغییر رویکردها و روش‌های درک صفحات وب است و تمرکز آن بر رضایت کاربران و درک نیازهای آنان است. به همین دلیل بررسی تغییرات فنی الگوریتم گوگل انجام می‌شود.

۴) عوامل انسانی تغییر می‌کنند

عامل اصلی از دست دادن نتایج گوگل، تغییر در رفتار و عادات کاربران است. فرض کنید یک محصول دیگر محبوبیتی نداشته باشد، در این صورت وبسایت‌هایی که این محصول را به فروش می‌رسانند، جایگاه خود را از دست خواهند داد. بدون شک، این فرآیند به طور تدریجی رخ می‌دهد.

با این حال، به روز بودن در همه جنبه‌ها بسیار مهم است. باید به طور مداوم در زمینه‌هایی مانند بهبود تجربه کاربری، پیشرفت فنی وب سایت، بازاریابی محصول در فضای آنلاین و درک هوشمند مخاطبان فعالیت کرد. همچنین، برخی اشتباهاً فکر می‌کنند که تولید محتوا تنها کافیست، در حالی که باید همه جوانب وبسایت را در نظر بگیریم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

shaterian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×