» مطالب » اخبار کسب و کار » بازاریابی دیجیتال » چگونه فناوری توانست بهبود فروش آنلاین را برای ما رقم بزند
چگونه فناوری توانست بهبود فروش آنلاین را برای ما رقم بزند
بازاریابی دیجیتال

چگونه فناوری توانست بهبود فروش آنلاین را برای ما رقم بزند

دی 1, 1402 30105

خرید آنلاین امروزه یکی از معمول‌ترین راه‌های خرید در دنیا است، به لطف استفاده از اینترنت. می‌توان گفت که اینترنت تاثیرگذار بوده و باعث بهبود فرآیند خرید و فروش در جهان شده است. اکنون افراد تقریباً بدون نیاز به خروج از خانه، تمام نیازهای شخصی خود را به راحتی از طریق اینترنت تأمین کنند. با این حال، خرید آنلاین همچنان می‌تواند بهبود یابد و تجربه بهتری برای کاربران ایجاد کند، این امر به لطف پیشرفت‌های فناوری امکان‌پذیر است. اما چگونه؟

۱- **مارکت‌پلیس‌ها:**
یکی از راه‌های گسترده که به بهبود فروش آنلاین منجر شده است، ایجاد فروشگاه‌های وب محور و جامع است. این به این معناست که حالا می‌توانید با سادگی از تلفن همراه خود و از هر کجا که هستید، با باز کردن یک وب‌سایت یا اجرای یک برنامه، به تمام محصولات دسترسی داشته باشید.

به عنوان مثال، وب‌سایت‌هایی مانند آمازون، Etsy و eBay کاملاً پلتفرم‌های وب محور هستند که خرید را برای مصرف‌کنندگان به راحتی و دسترسی آسان‌تر می‌کنند. کاربران حتی می‌توانند از فروشندگان محلی و طیف وسیعی از محصولات آنها دسترسی داشته باشند و سفارش دهند و سپس محصولات خود را درب منزل دریافت کنند.

با پیشرفت سریع فناوری، صاحبان فروشگاه‌های آنلاین وب‌سایت‌های خود را سریع‌تر و بیشتر از پیش بر اساس نیازهای کاربران توسعه می‌دهند. به همین دلیل، مشتریان اکنون تجربه خرید آسان‌تر و سریع‌تری را نسبت به گذشته دارند.

۲- **تجربه فروشگاه سریع:**
برای افرادی که به دنبال خرید با سبک سنتی هستند، فناوری به مدیریت، یکپارچگی بیشتر و مصرف‌کننده‌پسندتر تجربه آنها را ارتقاء داده است. صاحبان فروشگاه‌های فیزیکی نیز با بهره‌گیری از تکنولوژی، امکاناتی به فروشگاه‌های خود اضافه کرده‌اند تا بررسی و خرید سریع را ممکن سازند.

یکی از راه‌هایی که این کار امکان‌پذیر شده، استفاده از دستگاه‌های اسکن قیمت مانند اسکنر بارکد است که بارکد محصولات را اسکن کرده و قیمت را نمایش می‌دهد. یک روش دیگر برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، “خودپرداخت” است که به مشتریان این امکان را می‌دهد که با اسکن اقلام خریداری شده خود، مبلغ را پرداخت کنند تا نیازی به صف انتظار در صندوق نباشد.

خرده‌فروشان هم از فناوری‌هایی مانند برچسب‌های شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) و شبکه‌های حسگر پیشرفته برای پیگیری موجودی در زمان واقعی استفاده می‌کنند. صاحبان فروشگاه اکنون حتی می‌توانند لیست‌های خود را بهبود بخشیده و بهتر پیگیری کنند.

۳- **درگاه پرداخت کارآمد:**
روش سنتی خرید مشتمل بر تسلیم پول نقد به صاحبان فروشگاه بود، اما با پیشرفت تکنولوژی، “سیستم کارت” معرفی شد که به افراد این امکان را می‌دهد که هزینه خریداری شده خود را از طریق کارت اعتباری یا نقدی پرداخت کنند. اکنون تقریباً سخت است پول نقد در جیب یا اطرافیان پیدا کنید، اما این مشکل در گذشته وجود داشت.

هدف این کار در آن زمان حذف جنبه نقدی اقتصاد بود، اما اکنون درگاه‌های پرداخت مدرن به‌طور چشمگیری بهبود یافته‌اند و به شما کمک می‌کنند تا هزینه کالاهای خریداری شده را مستقیماً از تلفن همراه خود پرداخت کنید.

سیستم پرداخت دیجیتال به شکل چشم‌گیری در حال رشد است و مردم آن را نسبت به روش‌های سنتی به عنوان راحت‌تر می‌پندارند، که این موضوع به بهبود فروش آنلاین منجر شده است. گزارشات نشان می‌دهند که کل بخش پرداخت‌های دیجیتال حدود ۹.۷ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود و انتظار می‌رود رشد سالانه آن ۱۱.۷۹ درصد باشد. این شاخص‌ها نشان می‌دهند که مردم به پرداخت‌های دیجیتال ترجیح می‌دهند تا از روش‌های سنتی استفاده کنند.

۴- **تحویل حضوری سفارش آنلاین:**
برای تسریع در تحویل سفارشات، خرده‌فروشان امکان تحویل حضوری را فراهم کرده‌اند. این گزینه به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد که با استفاده از تلفن همراه خود وارد وبسایت فروشگاه شوند، سفارشات خود را ثبت کرده و سپس مستقیماً از فروشگاه‌ها بدون انتظار تحویل بگیرند. به عبارت دیگر، شما می‌توانید یک محصول را از وبسایت فروشنده خریداری کرده و سپس در صورت تمایل، به شعبه فروشگاه بروید و کالای خود را دریافت کنید. این گزینه برای افرادی که وقت زیادی ندارند یا به هر دلیلی نمی‌خواهند صبر کنند، بسیار موثر است.

۵- **خرید صوتی:**
اگر برای خرید از طریق وب‌سایت به کمک نیاز دارید، می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های دستیار صوتی، سفارشات خود را ایجاد کنید. این فناوری با شناسایی صدای شما، از طریق هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های دیگر، دستورات شما را دریافت و پاسخ مناسبی ارائه می‌دهد.

به دستگاه دستیار صوتی می‌توانید بگویید که اقلامی را به لیست خرید خود اضافه کند یا سفارش محصولی را ثبت کند. این روش به شما کمک می‌کند از مشکلات مرتبط با مرور محصولات یا فراموش کردن سفارشات جلوگیری کنید. با ادغام فناوری‌های پیشرفته، ما به حل این مسائل با استفاده از راهکارهای کارآمد و پیشرفته ادامه خواهیم داد.

۶- **بررسی‌ها و نظرات:**
هنگامی که قصد خرید یک محصول را داریم، معمولاً احساس شک و تردید می‌کنیم. برای حل این مسئله، خرده‌فروشان این امکان را فراهم کرده‌اند که افرادی که پیش‌تر کالا را خریداری کرده‌اند، نظرات و تجربیات خود را ثبت کنند. این نظرات عمدتاً در زیر صفحه محصول قرار می‌گیرند و برخی از فروشگاه‌ها به مشتریان تشویق می‌کنند که نظرات مثبت و منفی خود را ثبت کنند. این اقدام هدف دارد که با نظرات مثبت، دیگر کاربران را به خرید و با نظرات منفی، شفافیت بیشتری درباره محصول ایجاد کند.

۷- **سرویس دستیار چت:**
در روش‌های سنتی‌تر خرید، معمولاً با یک فروشنده حضوری روبرو می‌شوید که شما را در خرید راهنمایی می‌کند و به سوالات شما پاسخ می‌دهد. اما در خرده‌فروشی آنلاین، از دستیاران چت آنلاین استفاده می‌شود تا به صورت آنلاین و در تمام اوقات به مشتریان خدمات ارائه دهد و تجربه خرید آنلاین را بهبود بخشد.

دستیاران چت آنلاین، به عنوان یک پشتیبان مستقر، همواره در دسترس هستند و اگر شما سوالی دارید یا درباره محصولی اطلاعات بیشتری می‌خواهید، از طریق چت، ایمیل یا تماس تلفنی با شما ارتباط برقرار می‌کنند و حتی در مراحل ثبت سفارش نیز به شما کمک می‌کنند.

۸- **بازار رسانه‌های اجتماعی:**
بسیاری از خرده‌فروشان برای نمایش و تبلیغ محصولات خود به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام روی آمده‌اند. این به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد که علاوه بر مشاهده ویدئوها یا عکس‌ها، کالاهای جدید را کشف و به راحتی آن‌ها را خریداری کنند.

بسیاری از کسب و کارها هم از ویژگی چت پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط مستقیم با مشتریان خود استفاده می‌کنند. این امکانات چت به مشتریان این امکان را می‌دهد تا سوالات خود را مطرح کنند، نظرات دیگران را بپرسند و در کل تعامل بیشتری با برند داشته باشند.

۹- **سیستم توصیه:**
سیستم توصیه، یا موتور توصیه، یک ابزار فوق‌العاده است که بهبود فرآیند خرید آنلاین را آسان‌تر و سریع‌تر کرده است. این سیستم بر اساس سوابق مشاهده و خرید شما، محصولات بیشتری را به شما پیشنهاد می‌دهد و کمک می‌کند تا محصولات مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید. اکثر کسب و کارهای بین‌المللی اکنون از این موتورها استفاده می‌کنند و احتمالاً محبوبیت آنها در آینده افزایش خواهد یافت.

۱۰- **تجزیه و تحلیل رفتاری:**
کسب‌وکارهای مدرن از تحلیل رفتاری نیز بهره‌مند هستند که از داده‌های مصرف کننده برای تشخیص الگوهای آینده استفاده می‌کند. با پیگیری این تحلیل، آنها می‌توانند بفهمند کدام محصولات بهترین تطابق را برای مشتریانشان دارند. استفاده از چنین روش‌های پیشرفته‌ای به این کسب‌وکارها کمک می‌کند تا خرید را بیشتر با نیازهای مشتریان هماهنگ کرده و به وفور ترتیب دهند. این به آنها این امکان را می‌دهد که خواسته‌های مشتریان را برآورده کرده و در همان زمان تجربه خرید بهتری ارائه دهند.

**نتیجه:**
فناوری مدرن و ابزارهای پیشرفته در زمینه خرید تغییرات اساسی ایجاد کرده‌اند. این اصلاحات از سفارش آنلاین تا تحویل حضوری، از درگاه‌های پرداخت کارآمد تا سیستم‌های توصیه و تجزیه و تحلیل رفتاری، تمام جنبه‌های خرید را تحت تأثیر قرار داده‌اند. ابزارهایی مانند سیستم توصیه، آنالیز رفتاری، خدمات دستیار مجازی و خرید صوتی هنوز در مسیر پیشرفت خود قرار دارند و با پیشرفت مداوم، تجربه خرید آنلاین بهبود خواهد یافت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

نویسنده سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×