» مطالب » تکنولوژی » اخبار فناوری » آیفون‌ها با سیستم عامل iOS 17.3 مجهز به ویژگی امنیتی جدیدی هستند که در برابر سارقان محافظت می‌کند.
آیفون‌ها با سیستم عامل iOS 17.3 مجهز به ویژگی امنیتی جدیدی هستند که در برابر سارقان محافظت می‌کند.
اخبار فناوری

آیفون‌ها با سیستم عامل iOS 17.3 مجهز به ویژگی امنیتی جدیدی هستند که در برابر سارقان محافظت می‌کند.

آذر 24, 1402 60231

اپل در نسخه بتای iOS 17.3 ویژگی امنیتی جدیدی با نام “Stolen Device Protection” (محافظت از دستگاه سرقت شده) را اضافه کرده است. این ویژگی جلوی اقداماتی را که سارقان بعد از سرقت گوشی آیفون ممکن بود انجام دهند، می‌گیرد. به این ترتیب، پس از سرقت، سارقان نمی‌توانند ویژگی‌هایی مانند غیرفعال‌سازی Find My یا تغییر پسورد اپل آیدی را اجرا کنند.

هنگامی که گوشی‌های آیفون دزدیده می‌شوند، معمولاً ابتدا رمز عبور Apple ID مالک گوشی توسط سارق تغییر می‌کند و سپس ویژگی Find My غیرفعال می‌شود. قبل از فروش مجدد دستگاه، تنظیمات کارخانه روی گوشی اعمال می‌شود تا تمام داده‌های مالک اصلی پاک شود. با این حال، ویژگی Stolen Device Protection از اجرای این اقدامات توسط سارق جلوگیری می‌کند.

ویژگی امنیتی جدید آیفون به نام “Stolen Device Protection” به شما کمک می‌کند که گوشی شما پس از سرقت توسط سارقان محافظت شود. زمانی که این ویژگی فعال نیست، سارق ممکن است به راحتی رمز عبور اپل آیدی شما را تغییر دهد. با این حال، وقتی این ویژگی فعال است و گوشی شما در محل‌های آشنا مانند خانه یا محل کار شما نیست، سارق برای انجام تغییرات مهم مانند تغییر رمز عبور یا غیرفعال‌سازی Find My، اسکن Face ID یا Touch ID شما را نیاز دارد. این ویژگی از اطلاعاتی مانند مکان، اسکن‌های بیومتریک و تأخیرهای زمانی استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که داده‌های شما در برابر سارقان محافظت شود.

شما می‌توانید این ویژگی را از قسمت “Face ID and Passcode” در تنظیمات گوشی خود فعال کنید. پس از دریافت نسخه بتای iOS 17.3، این ویژگی به‌طور عمومی در دسترس خواهد بود تا کاربران آیفون بتوانند از این امکانات افزوده برای افزایش امنیت گوشی‌های خود بهره‌مند شوند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

نویسنده سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×