» مطالب » اخبار کسب و کار » کار آفرینی و استارتاپ » “جستجوی مدل کسب و کار در استارتاپ‌های سلامت دیجیتال”
"جستجوی مدل کسب و کار در استارتاپ‌های سلامت دیجیتال"
کار آفرینی و استارتاپ

“جستجوی مدل کسب و کار در استارتاپ‌های سلامت دیجیتال”

دی 18, 1402 70193

سلامت دیجیتال همچنان در حال رشد است و در کمتر از یک دهه، سرمایه‌گذاران و تأمین‌کنندگان آن را تحول داده‌اند.

مدیرعامل مرکز نوآوری دیجیتال بریگهام، سانتوش موهان، تصریح کرده است: “در آینده‌ی ۵ تا ۶ ساله، درآمد صنعت سلامت دیجیتال به مبلغ ۱۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.”

سانتوش موهان ادامه داد: “هنوز در مراحل ابتدایی فعالیت‌هایمان قرار داریم و با این حال، انتظارات غیر واقعی بسیاری از سلامت دیجیتال وجود دارد.”

تکنولوژی سلامت دیجیتال به عنوان یک حوزه سرمایه‌گذاری، هنوز در حال رشد است. اما مهم است که بدانیم کدام راه‌حل‌های سلامت دیجیتالی ارزشمند برای شروع به کار دارند.

در ژوئن ۲۰۱۹، یک پنل با حضور مدیران استارتاپ‌های حوزه سلامت دیجیتال برگزار شد و در آن درباره مسائل مرتبط با مدل کسب و کار و چالش‌های سلامت دیجیتال گفت‌و‌گو شد.

موضوع اصلی این پنل بحث بر سر این بود که چگونه می‌توان بهترین مدل‌های اقتصادی برای پرداخت به سلامت دیجیتال را شناخت و چگونه این مدل‌ها می‌توانند پایداری سلامت دیجیتال را بهبود بخشند.

دکتر کمال جتوانی، مدیر ارشد پیوت لبز، در این پنل اظهار داشت: “مدل‌های کسب و کار ما باید بسیار قوی باشند. بیش از ۲۰۰ سال است که بیمارستان‌ها مدل‌های درآمدی مختلف را کشف کرده‌اند و با آنها کار می‌کنند. بنابراین باید ثابت کنیم که کدام مدل درآمدی از همه بهتر است و آن را توسعه دهیم.”

تمام شرکت‌کنندگان در این پنل اعلام کردند که وضعیت فعلی سلامت دیجیتال به خوبی پیشرفت کرده است و بازار سلامت دیجیتال و شرکت‌های نوپا در این زمینه در حال رشد و توسعه هستند.

همچنین افراد در این پنل موافقت کردند که سطوح کارایی بیمارستان‌ها بسیار خوب است. اهمیت بخشیدن به کیفیت در صنعت مراقبت پزشکی بسیار مهم است و ارائه کیفیت مناسب چالش‌های خاصی را ایجاد می‌کند. به هر حال، اکثر مراکز خدمات پزشکی در حال تلاش برای ارتقاء بهترین کیفیت مراقبت از سلامتی هستند.

هرچند ورود به صنعت سلامت دیجیتال برای استارتاپ‌ها سختی‌های خاص خود را دارد، اما کمال جتوانی تأکید دارد که همکاری با این استارتاپ‌ها می‌تواند به تکمیل قطعات مختلف مرتبط با سلامت دیجیتال کمک کند و به استخدام نیروهای متخصص منجر شود.

جتوانی اظهار داشته است که در آزمایشگاه پیوت لبز، ۷۵ درصد از کار تیمی به توسعه و همبستگی اختصاص دارد. این سازمان با شرکت‌های داروسازی بزرگ، تکنولوژی پزشکی، ارائه‌دهندگان خدمات و استارتاپ‌های نوپا همکاری می‌کند تا ایده‌هایی را به‌دست آورد که بین نوآوران مختلف جریان داشته باشد.

در زمینه سلامت دیجیتال، توسعه مدل کسب و کار مناسب نیز یکی از مسائل مهم است. سازمان‌هایی مانند پیوت لبز و مرکز نوآوری دیجیتال بریگهام در حال توسعه مدل‌های کسب و کار برای استارتاپ‌های پزشکی هستند.

سوکانیا سودرلند، مدیر ارشد استراتژی در ماساچوست، تأکید دارد که سازمان‌های سلامت دیجیتال به دنبال همکاری جهت شناسایی مدل‌های کسب و کار مناسب هستند. او می‌گوید: “یکی دیگر از موضوعاتی که باید در سلامت دیجیتال به آن پرداخت، توسعه و همکاری‌های چندجانبه است.” جتوانی هم اظهار داشته که هر ایده به یک مدل کسب و کار پایدار ختم نمی‌شود.

پیوت لبز، که دکتر کمال جتوانی مدیر آن است، به دنبال ارائه کمک به شرکت‌ها و سهامداران در مراحل اولیه توسعه است. او تأکید دارد که بازگشت سرمایه در هر تجارتی اهمیت دارد، اما بعضی از سهامداران گاهی بیش از حد بر روی اهداف شخصی خود تمرکز می‌کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

نویسنده سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×