» مطالب » اخبار کسب و کار » بازاریابی دیجیتال » راهنمای موفقیت در ویدیوبرندینگ: هنر داستان‌سرایی به عنوان کلید سفر شما
راهنمای موفقیت در ویدیوبرندینگ: هنر داستان‌سرایی به عنوان کلید سفر شما
بازاریابی دیجیتال

راهنمای موفقیت در ویدیوبرندینگ: هنر داستان‌سرایی به عنوان کلید سفر شما

دی 9, 1402 60199

استفاده از ویدیو برای برندسازی: قدرت بیان داستان از زمان‌های دیرینه تا امروز!

یکی از بهترین راه‌ها برای ساخت برند و تبلیغ کسب‌وکارتان، ساختن یک داستان ویدیویی جذاب و هدفمند است. دلیل این موضوع این است که بیان داستان یک ابزار بسیار قدرتمند است که در DNA ما جاری شده و در طول هزاران سال، انسان‌ها از این راه برای انتقال دانش و تجربیات به یکدیگر استفاده کرده‌اند. این تکنیک به‌طور اساسی در زمان‌های اولیه انسان‌ها برای انتقال دانش به کار گرفته می‌شد، و این روند تا به امروز ادامه داشته است.

از جلبک های روی سنگ تا نوشته‌های کلماتی، انسان‌ها با تکنیک‌های مختلفی داستان‌ها را منتقل کردند. در نهایت، از کلمات مکتوب به شکل ویدیویی رسیدیم. استفاده از ویدیو به عنوان یک ابزار برندسازی، نشان از ارتقاء تکنیک‌های بیان داستان در طول زمان دارد.

برندسازی و قدرت داستان: هنر جذابیت و ماندگاری

در ایجاد پیام برای برند، یکی از نکات حیاتی داشتن یک داستان است. در حال حاضر، برندها به داشتن یک داستان، به عنوان یک فرهنگ مدرن تبدیل شده‌اند. برندهایی که داستانگو هستند، عمدتاً افراد را به خود جلب کرده و در ذهن آنان به عنوان یک تصویر ماندگار ثبت شده‌اند.

دلیل موفقیت این برندها در این است که ما زبان داستان در ذهن خود داریم. قصه‌ها کوتاه‌ترین راه برای ارتباط بین ذهن و قلب انسان هستند و تأثیرگذارترین عنصری که می‌تواند توجه افراد را جلب کند و آنها را به اقدام وادار سازد. زمانی که افکار خود را به شکل داستان بیان می‌کنید، مخاطب آمادگی می‌کند که شنودن داستان شما را تجربه کند. مردم دوست دارند داستان بشنوند و بگویند. داستان‌هایی که ارزش گوش دادن و گفتن دارند، در مخاطب اعتقاد به موضوع داستان ایجاد می‌کنند.

برندینگ با قدرت داستان: جادوی تبلیغات ویدیویی

در دنیای امروز، ما داستان‌های خود را به‌صورت گسترده‌ای از طریق ویدیوها، پادکست‌ها، کتاب‌های الکترونیکی و عکس‌ها آنلاین به اشتراک می‌گذاریم. از آنجا که بیان داستان در ساختار ذهن ما جا افتاده است، اغلب به کسب‌وکارها و افرادی جلب می‌شویم که داستان‌های خود را با ما به‌اشتراک می‌گذارند.

این جذابیت روایت در ویدیوبرندینگ نیز با اولویت همراه می‌شود و یکی از ویژگی‌های برجسته برندسازی با محتوای ویدیویی، همگرایی آن با داستان‌سرایی برای مخاطب است.

استوری‌تلینگ منحصربه‌فرد

ویدیوهایی که داستان شکل‌گیری، توسعه و آینده یک کسب‌وکار را بازگو می‌کنند، یک فرصت فوق‌العاده برای جلب توجه بیشتر از یک کسب‌وکار کوچک معمولی به وجود می‌آورند. این داستان‌ها می‌توانند در میان مخاطبان بیشتری طنین‌انداز شوند تا حتی از شروع کردن یک کسب‌وکار کوچک معمولی. هر فرد با یک کلیک، یک داستان ویدیویی از یک کسب‌وکار را با دیگران به‌اشتراک می‌گذارد و این روند به سرانجام رسیدن یک برندینگ حرفه‌ای در ذهن مشتریان ادامه پیدا می‌کند.

قدرت یک ویدیو داستان

یک ویدیو داستانی، اگر به شیوه‌ی هنرمندانه‌ای با احساسات مخاطب گره بخورد، بسیار پرطرفدار شده و بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید، دیده‌خواهد شد. در حقیقت، بیان داستان می‌تواند کاری کند که کسب‌وکارتان درآمدزایی بیشتری داشته باشد. آنچه که در روایت ویدیویی کسب‌وکار شما از هر چیزی مهم‌تر است، ایجاد لحظاتی به‌یادماندنی از سفر برند شما در ذهن مخاطبان و حتی مشتریان وفادار شماست.

بیان داستان ویدیویی، رشد کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد و ارتباط انسانی قدرتمندی بین کسب‌وکار شما و مشتریانتان برقرار می‌کند. نتیجه؟ این جمله را شاید شنیده‌اید: “مردم با کسب‌وکار، کسب‌وکار نمی‌کنند، بلکه با یکدیگر کسب‌وکار می‌کنند.” وقتی یک مشتری از کسب‌وکاری خرید می‌کند، در واقع از فردی که در آن کسب‌وکار قرار دارد خرید می‌کند. این ارتباط شخصی ارزشمند است.

تعامل شخصی در دنیای دیجیتال: راهنمای موثر ویدیوبرندینگ

تعامل فرد به فرد در قالب یک کسب‌وکار اتفاق می‌افتد و به همین دلیل است که کسب‌وکارهایی که با مشتریان به وسیله ویدیو ارتباط برقرار می‌کنند، سوددهی بیشتری دارند. ویدیوهای داستان‌محور در ویدیوبرندینگ، موانع یا به‌اصطلاح “یخ دیجیتال” بین مشتریان و کسب‌وکار شما را در هم می‌شکنند.

این ویدیو ارتباط ایجاد می‌کند و در ادامه مشتریان را وفادار نگه می‌دارد و فروش بیشتری به همراه می‌آورد. به عنوان مثال، داستان ویدیویی از اینکه چرا، چگونه و چه زمانی کسب‌وکار شما آغاز شده است، یکی از ویدیوهایی است که می‌تواند به برندینگ ویدیویی شما در قالب یک ویدیو داستانی که با احساسات مخاطب گره می‌خورد، کمک کند.

در پایان به‌یاد داشته باشید ویدیوبرندینگ با تولید و انتشار ویدیوهای اصولی و استاندارد به‌منزله یک پل ارتباطی بسیار مؤثر با مخاطبان عمل می‌کند و به‌طور موفقیت‌آمیزی، ارتباطی مستحکم بین شما و مشتریانتان ایجاد می‌کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

نویسنده سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×