» مطالب » تکنولوژی » اخبار فناوری » محدودیت ارتقای حافظه لپ‌تاپ اپل دور زده شد؛ تجهیز مک‌بوک پرو M3 به 8 ترابایت SSD
محدودیت ارتقای حافظه لپ‌تاپ اپل دور زده شد؛ تجهیز مک‌بوک پرو M3 به 8 ترابایت SSD
اخبار فناوری

محدودیت ارتقای حافظه لپ‌تاپ اپل دور زده شد؛ تجهیز مک‌بوک پرو M3 به 8 ترابایت SSD

آذر 20, 1402 90167

یک کاربر توانسته است با استفاده از تراشه‌های حافظه فلش، ظرفیت فضای ذخیره‌سازی مک‌بوک پرو M3 مکس خود را به هشت ترابایت ارتقا دهد. قبلاً اپل این امکان را تقریباً غیرممکن کرده بود که کاربران پس از خرید، حافظه و رم مک‌های خود را بهبود دهند. به عبارت دیگر، هر پیکربندی که در زمان خرید انتخاب می‌کنید، غیرقابل ارتقا خواهد بود. با این حال، به نظر می‌رسد راه‌هایی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی این دستگاه‌ها وجود دارد.

با توجه به پست کاربری با نام “lipilipsi” در ایکس، به نظر می‌رسد که می‌توان با استفاده از روش‌هایی حافظه مک‌بوک‌ها را تا هشت برابر ظرفیت اصلی آن‌ها ارتقا داد. این کاربر توانست حافظه ذخیره‌سازی مک‌بوک پرو M3 مکس خود را از یک ترابایت به هشت ترابایت افزایش دهد. اغلب کاربران اپل ظرفیت‌های اصلی آن را به اندازه کافی بزرگ می‌دانند، اما برخی از کاربران با حافظه‌های مک‌بوک‌ها راضی نیستند.

اپل هزینه بالایی بابت ارتقای فضای ذخیره‌سازی لپ‌تاپ‌ها از ۵۱۲ گیگابایت به ۱ ترابایت دریافت می‌کند. بنابراین برخی از کاربران حرفه‌ای راه‌حل‌هایی برای افزایش این حافظه پیدا کرده‌اند. با این حال، برای کاربران عادی مک‌بوک پرو، این ارتقا به صورت دستی تقریباً دشوار است، زیرا نیاز به ابزارهای لحیم‌کاری و مهارت در سخت‌افزار و نرم‌افزار مک‌بوک پرو دارد.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌شود، نقاطی که به وسیله لحیم‌کاری انجام شده‌اند، تراشه‌های حافظه NAND را نشان می‌دهند. در این تصویر مقدار دقیق فضای ذخیره‌سازی هر تراشه حافظه ذکر نشده است، اما اگر فرض کنیم ظرفیت اصلی مک‌بوک پرو 1 ترابایت است، احتمالاً چهار تراشه حافظه 2 ترابایتی در هر تراشه NAND استفاده شده است.

با این حال، افزودن فضای ذخیره‌سازی بیشتر به سخت‌افزار مک‌بوک پرو به معنای فوراً بهره‌برداری از آن استفاده کردن نیست. زیرا سیستم‌عامل macOS بر اساس پیکربندی اصلی با ظرفیت 1 ترابایت حافظه داخلی تنظیم شده است. بنابراین، قبل از تشخیص ارتقای حافظه توسط سیستم‌عامل، تنظیمات نرم‌افزاری خاصی نیاز است. به دلایل نامعلوم، این کاربر هنوز به مرحله دستکاری نرم‌افزاری نرسیده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

نویسنده سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×