» مطالب » دیگر رسانه ها » پلتفرم همران؛ نخستین گام در فناوری خودروهای متصل در ایران
دیگر رسانه ها

پلتفرم همران؛ نخستین گام در فناوری خودروهای متصل در ایران

اسفند 8, 1402 50174

رشد جمعیت و مهاجرت افراد از روستاها و شهرهای کوچک‌تر به کلان شهرها برای زندگی با کیفیت‌تر و موقعیت شغلی بهتر باعث پیدایش مشکلاتی شده است. این روند باعث افزایش مشکلات شهری مثل ترافیک شده است که در پی آن تصادفات و اتلاف وقت بسیاری در پی داشته است. خودروهای متصل یکی از مهم‌ترین فناوری‌هایی است که بسیاری از چالش‌های شهری را حل می‌کند. پلتفرم همران یکی از فعالین حوزه خودروهای متصل است که قصد دارد با تشکیل اکوسیستیم فعال نقش موثری را در حوزه خودروهای متصل ایفا کند و بسیاری از چالش‌های شهری را حل کند. در این خبر قصد داریم به توصیف بیشتری در مورد خودروهای متصل و نقش پلتفرم همران در آن بپردازیم.

خودروهای متصل؛ پاسخی برای مشکلات شهری

خودروهای متصل به خودروهایی گفته می‌شود که با اینترنت به یکدیگر متصل می‌شوند و اطلاعاتشان را با هم به اشتراک می‌گذارند. این خودروها معمولاً از طریق یک شبکه‌ی محلی بی‌سیم (WLAN) که به خودرو اجازه می‌دهد دسترسی به اینترنت و داده‌ها را با سایر دستگاه‌های داخل و خارج خودرو به اشتراک می‌گذارند، متصل می‌شوندخودرو متصل علاوه بر اینکه کاربران را قادر می‌سازد به انواع اطلاعات در زمان واقعی دسترسی پیدا کنند، می‌تواند تماس بین خودرو و نمایندگی را نیز تسهیل کند و در صورت بروز تصادف اعلان هشدار  به خدمات مورد نیاز می‌کند.

اقدامات همران در پیشبرد خودروهای متصل

پلتفرم همران در جستجوی یافتن اکوسیستمی برای خودروهای متصل است تا با همکاری شرکت‌ها و بازیگران مهم در این صنعت، گامی مهم در حوزه  Connected Carبردارد. این پلتفرم با همکاری دانشگاه‌های برجسته‌ی کشور مانند دانشگاه‌های شهید بهشتی، علم و صنعت و تربیت مدرس، به فعالیت‌های علمی و پژوهشی مشغول است. همچنین با برگزاری دوره‌های آموزشی، تمرکز دارد تا به پیشرفت حوزه خودروهای متصل در کشور کمک کند.

همران، عاملی قدرتمند برای اجرای خودروهای متصل

شرکت دلفین با استفاده از تجربه و دانش 13 ساله خود در زمینه خودروها، همران را قادر کرده است تا در این صنعت گام‌های مهمی بردارد. در ابتدا، دلفین با تمرکز بر مدیریت ناوگان، با ارائه راهکارها و محصولات هوشمندسازی ناوگان خودرویی برای حل چالش‌های این حوزه به مشتریان پرداخته است. با توجه به تجربه و زمینه فعالیت دلفین، این شرکت تحت عنوان پلتفرم همران وارد عرصه خودروهای متصل شده و امید است به زودی به پیشرفت این حوزه کمک کند.

آینده‌ی نهایی خودروهای متصل

آینده‌ی نهایی خودروهای متصل اتصال V2X است که خودرو بتواند با هر‌چیزی که در اطراف وجود دارد ارتباط برقرار کند. این ارتباطات شامل ارتباط وسیله‌ی نقلیه با وسیله‌ی نقلیه، ارتباط وسیله‌ی نقلیه با زیرساخت‌ها، ارتباط وسیله‌ی نقلیه با عابر‌پیاده و ارتباط وسیله‌ی نقلیه با شبکه است.

تمامی این ارتباطات باعث کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک و تمامی عامل‌های تاثیر‌گذار در رانندگی می‌شود.

اهداف نهایی خودروهای متصل چیست؟

استفاده از خودروهای متصل، خودروها را قادر می‌سازد که در فواصل نزدیک، بتواند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند. در ادامه، به برخی از مزایای پیشرفت این فناوری اشاره می‌شود:

  1. افزایش امنیت در سفر

هر سال، چندین میلیون انسان در سرتاسر جهان به دلیل تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند، که اکثراً ناشی از خطاهای انسانی است. به کارگیری خودروهای متصل به طور چشمگیری به کاهش این این تصادفات کمک می‌کند. کانکتد کارها قادرند قبل از واکنش راننده، سرعت خود را کاهش داده یا متوقف شوند و به خودروهای پشت سر خود هم هشدار دهند تا سرعت خود را کاهش دهند.

  1. افزایش بهره وری زمان و هزینه

فناوری خودروهای متصل به‌طور چشمگیری در کاهش ترافیک و بهبود بهره‌وری زمانی برای رسیدن به مقصد مؤثر است. زمانی که خودروها با علائم جاده‌ای، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، وسایل نقلیه و مراکز مدیریت ترافیک ارتباط برقرار می‌کنند، به‌طور خودکار بهترین مسیر را برای حرکت انتخاب می‌کنند.

به‌عنوان مثال، ارتباط مستقیم با چراغ‌های راهنمایی و رانندگی می‌تواند راننده را از سرعت مجاز آگاه کند. خودروهای متصل همچنین می‌توانند برای مدیریت بهتر جاده‌ها و بهبود فرآیند برنامه‌ریزی برای زیرساخت‌ها، داده‌های ترافیکی را به‌صورت لحظه‌ای به مدیران و تصمیم‌گیران در حوزه‌ی حمل‌ونقل ارائه کنند.

  1. بهبود مشکلات زیست محیطی

اعمال فناوری خودروهای متصل به کاهش اثرات زیست‌محیطی حمل و نقل کمک می‌کند؛ به طور مثال، با کمک آن، ماشین‌ها کمترین مقدار سوخت را مصرف کرده و در نتیجه آلودگی هوا  کمتری ایجاد می‌شود.

  1. کسب تجربه‌ای بهتر در رانندگی

به رانندگان کمک می‌کند که تمام تمرکز خود را به سمت جلو منعطف کنند و خطرات، ترافیک و موانع جاده‌ای را به طور گسترده‌تری از محدوده‌ی دید خود بررسی کنند. خودروهای متصل باعث می‌شود تا سفر با وسیله شخصی، جذاب‌تر و راحت‌تر از گذشته باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×