» مطالب » اخبار کسب و کار » کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) اعلام کرده است که منتشر کردن نظرات جعلی درباره محصولات توسط شرکت‌ها ممنوع است.
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) اعلام کرده است که منتشر کردن نظرات جعلی درباره محصولات توسط شرکت‌ها ممنوع است.
اخبار کسب و کار

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) اعلام کرده است که منتشر کردن نظرات جعلی درباره محصولات توسط شرکت‌ها ممنوع است.

آذر 11, 1402 60195

گزارش تک‌کرانچ:

یک فرمان جدید از سوی FTC (کمیسیون تجارت فدرال) پس از مدت‌ها تدوین و تحقیقات گسترده با کسب‌وکارها، مصرف‌کنندگان و شرکت‌های تبلیغاتی، به عنوان نتیجه‌ای از این تلاش‌ها ارائه شده است. این فرمان مفادی را شامل می‌شود که بیان می‌کند فروش نظرات جعلی درباره محصولات به هر شکلی ممنوع است. این ممنوعیت شامل نظراتی است که با استفاده از هوش مصنوعی تولید می‌شوند و اگر یک شرکت به طور آگاهانه به فروش اینگونه نظرات بپردازد، به جریمه محکوم خواهد شد.

به طور خاص، شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند نظرات مربوط به یک محصول را به محصولات دیگر تعمیم دهند یا آن‌ها را در صفحه یک محصول دیگر به نمایش بگذارند. این برداشت نظرات دروغین به محصولات دیگر جهت تضعیف رقبا و یا افزایش مزیت رقابتی ممنوع شده است. همچنین، خرید نظرات مثبت یا منفی برای محصولات خود توسط یک شرکت یا رقبا نیز ممنوع اعلام شده است.

این فرمان از جانب FTC به منظور حفظ شفافیت و اعتماد مصرف‌کنندگان در بازار و تحقق رقابت سالم و عادلانه صادر شده است. با اجرای این فرمان، امیدواریم که قرارگیری در معرض تأثیرات منفی نظرات جعلی و تضعیف کیفیت بازخورد مصرف‌کنندگان به حداقل برسد و بازار به شکلی پویا و قابل اعتماد عمل کند.

به طور مشخص، این فرمان جدید FTC به کارمندان و مدیران یک شرکت الزام می‌کند که هنگام ارائه نظر درباره یک محصول، مسئولیت‌های خود در آن کسب‌وکار را به صورت صریح اعلام کنند. علاوه بر این، این فرمان ممنوع می‌کند که یک شرکت تظاهر به راه‌اندازی یک وب‌سایت بررسی مستقل برای محصولات خود کند و در عمل، مدیریت آن سایت را به عهده بگیرد.

همچنین، این فرمان سانسور نظرات را از طریق تهدیدهای حقوقی ممنوع می‌کند. به عبارت دیگر، شرکت‌ها نمی‌توانند کاربران را تهدید کنند که نظرات منفی آن‌ها باعث اقامه دعوای قضایی و پیگرد قانونی خواهد شد. به اضافه این، خرید فالوور و بازدید جعلی برای محتواها نیز به عنوان یک فعالیت غیرقانونی تلقی می‌شود.

حکم جدید FTC هم‌اکنون متقابلاً نظرات عمومی را دریافت می‌کند و پس از گذشت 60 روز، در صورت لزوم، تغییراتی دریافت می‌کند. در نهایت، این فرمان به رأی گذاشته خواهد شد تا به اجرا گذاشته شود.

FTC اذعان کرده است که اجرای این ممنوعیت‌ها برای شرکت‌های خارجی به آسانی قابل اجبار نیست، اما آن‌ها تذکر داده‌اند که شرکت‌های آمریکایی نباید با این کسب‌وکارهای خارجی در خرید نظرات تقلبی همکاری کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

نویسنده سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×