» مطالب » اخبار کسب و کار » دانشنامه کسب و کار » باید و نباید های بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
باید و نباید های ایمیل مارکتینگ
دانشنامه کسب و کار

باید و نباید های بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

آذر 8, 1402 50233

در بازاریابی ایمیلی، وجود افسانه‌هایی وجود دارد که در عملکرد کمپین‌ها تأثیر منفی دارند، علی contrary to their claims. این افسانه‌ها الگوهایی هستند که به منظور سهولت در کاربرد آن‌ها ساخته شده‌اند، اما ممکن است کاملاً دروغ باشند. بررسی این افسانه‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها با واقعیت فاصله دارند و حتی دنبال نکردن آن‌ها می‌تواند به موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی کمک کند.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

بررسی این افسانه‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها با واقعیت فاصله دارند و حتی دنبال نکردن آن‌ها می‌تواند به موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی کمک کند.

افسانه اول: حذف یا پنهان کردن دکمه لغو عضویت، تعداد لغو عضویت‌ها را کاهش می‌دهد.

واقعیت: با حذف دکمه لغو عضویت، تعداد لغو عضویت‌ها ممکن است به نظر کاهش یابد، اما گزارشات اسپم احتمالاً افزایش می‌یابد!

علت:
با حذف دکمه لغو عضویت، در واقع احتمال اسپم شدن ایمیل‌ها بیشتر می‌شود و افراد در لیست ایمیل‌ها به صورت ناخواسته حبس می‌شوند. این امر نه تنها بر رضایت کاربران تأثیر منفی می‌گذارد، بلکه آن‌ها را وادار می‌کند که ایمیل را به عنوان اسپم گزارش کنند. به این ترتیب، اعتبار برند تحت تأثیر قرار می‌گیرد و ایمیل‌ها به عنوان اسپم شناخته می‌شوند. بطور کلی، این اقدام، به تضعیف تلاش‌های کمپین ایمیلی منجر می‌شود.

دلایل قانونی به شرح زیر می‌باشند:

اولاً، حذف دکمه لغو اشتراک باعث نقض مفاد GDPR می‌شود. طبق ماده 7 (3) این قانون، افراد حق دارند در هر زمانی که بخواهند اشتراک خود را لغو کنند. عدم وجود دکمه لغو اشتراک به معنای نقض این حق است و ممکن است برند متحمل تبعات مالی و حقوقی قرار بگیرد. علاوه بر این، این اقدام ممکن است سایر قوانین مانند قانون CAN-SPAM را نیز نقض کند.

دوماً، استدلال بر اینکه اجتناب از کلمات تریگر اسپم موجب قرار گرفتن ایمیل در صندوق اسپم می‌شود، یک افسانه است. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ که بازاریابی ایمیلی رواج داشت، فیلترهای اسپم به دنبال کلمات خاص در ایمیل‌ها می‌گشتند. در آن زمان، بازاریابان ایمیل می‌توانستند با اجتناب از این کلمات، از فیلترهای اسپم عبور کنند. اما با گذر زمان، اسپمرها هم از این تکنیک استفاده کردند و فیلترهای اسپم نیز بهبود یافتند. به عبارت دیگر، کلمات تریگر اسپم در حال حاضر موثر نیستند.

عوامل دیگری مانند تعامل ایمیل، تایید هویت، سابقه فرستنده و دامنه‌ی ایمیل نقش مهمی در قرار گرفتن ایمیل در صندوق اسپم دارند. بنابراین به جای تلاش برای اجتناب از کلمات اسپم، باید بر روی این عوامل تمرکز کرد تا ایمیل‌ها به درستی در صندوق ورودی مخاطبان قرار بگیرند.

سوماً، استدلال بر اینکه استفاده از ایموجی‌های مرتبط مشکل‌ساز است، نادرست است. استفاده از ایموجی‌ها به تنهایی موجب افزایش احتمال قرار گرفتن ایمیل در صندوق اسپم نمی‌شود. هیچ سندی وجود ندارد که اثبات کند استفاده از ایموجی‌ها باعث اسپم شدن ایمیل می‌شود.

اصلیت مسئله در نحوه استفاده از ایموجی‌ها است. اگر از ایموجی‌ها به گونه‌ای استفاده شود که آزاردهنده یا مشکوافتراقی بر اساس نژاد، جنسیت، ملیت، تمدن و دین اشخاص تبلیغ کنیم، بر خلاف قوانین ضد تبعیض در بسیاری از کشورها است. این قوانین به منظور حفظ حقوق انسانی و جلوگیری از تبعیض و تبلیغات نژادپرستانه یا تبعیض‌آمیز تشریفاتی وجود دارند.

تعدادی از قوانین بین‌المللی و ملی که در این زمینه وجود دارند عبارتند از:

1. قانون تساوی در برابر قانون: این قانون در بسیاری از کشورها وجود دارد و اصلیت آن این است که همه افراد برابر در برابر قانون هستند و تبعیض بر اساس نژاد، جنسیت، ملیت و دیگر عوامل غیرمجاز است.

2. قانون تساوی در فرصت‌های اشتغال: این قانون همچنین در بسیاری از کشورها وجود دارد و ممنوعیت تبعیض در استخدام و فرصت‌های شغلی را تضمین می‌کند. هرگونه تبعیض در این زمینه به طور قانونی ناپذیر است.

3. قوانین ضد تبعیض در تبلیغات: بسیاری از کشورها قوانینی دارند که تبلیغات نژادپرستانه، تبعیض‌آمیز یا تبلیغاتی که به تحقیر و توهین افراد یا گروه‌های خاص اشاره دارند را ممنوع می‌کنند.

4. قوانین ضد تبعیض رسانه‌ای: در برخی کشورها، قوانینی وجود دارند که از تبلیغات نژادپرستانه یا تحریک‌آمیز مبتنی بر نژاد و تبعیض در محتوای رسانه‌ای جلوگیری می‌کنند.

این فهرست تنها نمونه‌هایی از قوانین ضد تبعیض است و قوانین و مقررات ممکن است در هر کشور خاص متفاوت باشد. در صورتی که شما یا کسی که از شما خبر می‌دهد، با تبلیغات نژادپرستانه یا تبعیض‌آمیز مواجه شده‌اید، می‌توانید از طریق مراجع قانونی مربوطه اعمال حقوقتان را جستجو کنید. همچنین، می‌توانید با مراجع حقوقی یا سازمان‌های مربوطه در کشورتان تماس بگیرید تا در مورد حقوق و مقررات مربوطه بیشتر بدانید.

فرستادن ایمیل‌هایی که فقط عکس دارند، اشکالی ندارد
واقعیت: اینگونه نیست.

برندها معمولاً از ایمیل‌های HTML یا AMP برای راحتی استفاده می‌کنند، اما استراتژی ارسال ایمیل‌های بدون متن دارای مشکلاتی است:

1. مشکلات دسترسی:
این ایمیل‌ها برای همه کاربران قابل دسترسی نیستند، زیرا افراد نابینا و کم بینا که از اسکرین ریدرها یا دستیارهای صوتی استفاده می‌کنند، قادر به خواندن متن‌های داخل تصاویر نیستند.

2. احتمال اسپم شدن:
ایمیل‌هایی که فقط تصویر را شامل می‌شوند، معمولاً به عنوان اسپم شناخته می‌شوند، زیرا فیلترهای اسپم قادر به خواندن متن تصاویر نیستند. به همین دلیل، مشتریان معمولاً ایمیل‌های فقط تصویر را مسدود می‌کنند یا به پوشه اسپم هدایت می‌کنند.

3. ضعف در نمایش یا طولانی شدن زمان بارگذاری:
در صورتی که اتصال اینترنت مخاطب ضعیف باشد، ایمیل‌هایی که فقط شامل تصاویر هستند، به طور مناسب باز نمی‌شوند و باید مدتی منتظر بمانید تا این ایمیل را مشاهده کنید. همچنین، وجود دارد که ممکن است در اصل این ایمیل را نخوانید.

همچنین، این ایمیل‌ها مشکلاتی در پاسخگویی دارند. به عبارت دیگر، ایمیل‌های معمولی که حاوی متن کامل، HTML یا AMP هستند، نتایج بهتری ارائه می‌دهند.

افسانه پنجم: لغو اشتراک به معنای مشکل است
واقعیت: همیشه اینطور نیست.

عموماً لغو اشتراک به عنوان یک شکست برای بازاریابان در نظر گرفته می‌شود، اما این تصور صحیح نیست. لغو اشتراک ممکن است مزایایی داشته باشد.

لغو اشتراک نشان دهنده این است که کاربر، یا یک مشتری بالقوه نبوده است، یا دیگر علاقه‌ای به پیشنهاد شما ندارد. بنابراین، حتی اگر اشتراک را لغو نمی‌کرد، انمتن بازنویسی شده:

افسانه چهارم: فرستادن ایمیل‌هایی که فقط عکس دارند، اشکالی ندارد
واقعیت: اینگونه نیست.

برندها معمولاً از ایمیل‌های HTML یا AMP برای راحتی استفاده می‌کنند؛ اما استراتژی ارسال ایمیل‌های بدون متن دارای مشکلاتی است:

1. مشکلات دسترسی:
این ایمیل‌ها برای همه کاربران قابل دسترسی نیستند؛ زیرا اسکرین ریدرها یا دستیارهای صوتی که افراد نابینا و کم بینا استفاده می‌کنند، قادر به خواندن متن درون تصاویر نیستند.

2. احتمال اسپم شدن:
ایمیل‌های فقط تصویر معمولاً برای اسپم‌ها استفاده می‌شوند؛ زیرا فیلترهای اسپم نمی‌توانند متن تصاویر را بخوانند. بنابراین، مشتریان معمولاً ایمیل‌های فقط تصویر را مسدود می‌کنند یا آن‌ها را به پوشه اسپم هدایت می‌کنند.

3. ضعف در نمایش یا طولانی شدن زمان بارگذاری:
هنگامی که اتصال اینترنت مخاطب ضعیف است، ایمیل‌های فقط عکس به‌طور مناسب باز نمی‌شوند و باید مدتی منتظر بمانید تا متوجه ایمیل شوید؛ همچنین، احتمال وجود دارد که اصلاً آن را نخوانید.

همچنین، این ایمیل‌ها در پاسخگویی نیز به مشکلاتی برخورد می‌کنند. به عبارت دیگر، ایمیل‌های معمولی مانند ایمیل‌های تمام متنی، HTML یا AMP نتایج بهتری دارند.

افسانه پنجم: لغو اشتراک به معنای مشکل است
واقعیت: همیشه اینگونه نیست.

عموماً لغو اشتراک به عنوان یک شکست در نظر گرفته می‌شود، اما اینطور نیست؛ لغو اشتراک می‌تواند مزایایی داشته باشد.

لغو اشتراک نشان می‌دهد که آن کاربر یک مشتری بالقوه نبوده است یا دیگر علاقه‌ای به پیشنهاد شما ندارد. بنابراین، حتی اگر اشتراک را لغو نمی‌کرد، قرار نبود از شما خرید کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

خبرنگار کسب و کار

عاشق دنیای مارکتینگ در اینترنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×