» مطالب » اخبار کسب و کار » کار آفرینی و استارتاپ » ثروتمند ترین زنان جهان که روزی فقیر بوده اند
زنان ثروتمند
کار آفرینی و استارتاپ

ثروتمند ترین زنان جهان که روزی فقیر بوده اند

دی 23, 1402 30276

زنان فقیری که ثروتمند شدند و توانستند به موفقیت برسند، الگوی برتری برای زنان دیگر هستند. آنها کارآفرینانی هستند که از هوش و مهارت خود بهره‌برداری کردند و توانستند در صدر بازار کسب و کار خود قرار بگیرند. برخی از این زنان در این مقاله معرفی شده‌اند.

زنان فقیری که ثروتمند شدند

اپرا وینفری:
داستان اپرا وینفری واقعاً تجربه‌ای ارزشمند است. او توانست با غلبه بر فقر شدید دوران کودکی، ثروتی به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد دلار به دست آورد. تصمیم وینفری باعث شد تا قبل از ۲۰ سالگی به اولین مجری زن آفریقایی-آمریکایی تبدیل شود و در نهایت مجری برنامه بسیار موفق “اپرا وینفری شو” را برعهده بگیرد. او با اراده و پشتکار، یک امپراتوری رسانه‌ای را بنا نهاد و در حوزه سینما، تلویزیون و ادبیات موفقیت‌های چشمگیری را کسب کرد.

اورسولا برنز:
اورسولا برنز اجازه نداد وضعیت مالی ضعیف خود او را از راه خود، به عنوان یک مدیر عامل زن، باز دارد. او در زمانی که بسیاری از زنان از شرکت در این نوع دوره‌ها منصرف می‌شدند، در ریاضیات و علوم برتر بود. برنز از استعداد تحصیلی خود برای کارآموزی در شرکت زیراکس بهره‌برداری کرد.

او با استفاده از نبوغ و سختکوشی به بالاترین سطح شرکت صعود کرد. امروزه، برنز مدیر اجرایی زیراکس و اولین مدیرعامل آمریکایی-آفریقایی‌تبار در فهرست Fortune 500 است. با توجه به این واقعیت که تنها ۱۶ زن مدیرعامل در ۵۰۰ شرکت فورچون وجود دارند، این موفقیت استثنایی است.

ژانگ شین:
یکی دیگر از زنان فقیری که توانست ثروتمند شود، ژانگ شین است. داستان ژانگ شین الهام‌بخشی برای همه مردم در اقصی نقاط جهان است. او در دوران کودکی با فقر مبارزه کرد و سال‌ها به عنوان کارگر کارخانه فعالیت کرد تا بتواند پول کافی برایتحصیلات خود را ادامه دهد. با اراده قوی و تلاش مداوم، او موفق شد به تحصیلات بالاتر در حوزه علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد برسد و بعداً یکی از بزرگترین کارآفرینان فناوری در چین شد.

او به عنوان مؤسس و مدیرعامل شرکت Alibaba، یکی از بزرگترین شرکت‌های تجارت الکترونیکی رویایی در جهان، شناخته می‌شود. ثروت ژانگ شین به تقریباً ۳۵ میلیارد دلار می‌رسد و او یکی از ثروتمندترین زنان جهان است.

این زنان نشان می‌دهند که با تلاش، استعداد و اراده قوی، می‌توانند موفقیت بزرگی را در زندگی خود بسازند. آنها نمونه‌های الهام‌بخشی هستند برای زنان دیگر که به دنبال رسیدن به برتری و ثروت هستند.

هالی بری :

قبل از اینکه هالی بری برنده جایزه اسکار شود، سال‌ها در پناهگاه بی‌خانمانان زندگی می‌کرد. او یک بازیگر زن مبارز بود که همزمان با تلاش برای ورود به صنعت هالیوود، در جستجوی مسکنی با قیمت مناسب بود. اما او می‌گوید که این مبارزات در دوران اولیه بازیگری، او را به طور قابل توجهی قوی‌تر کرد.

بری در یک مصاحبه گفت که این مبارزات به او آموخت که می‌تواند در هر شرایطی زندگی کند، حتی اگر به معنای اقامت در یک پناهگاه در دوره‌ای کوتاه باشد. مثال‌های موفقیت زنانی که از وضعیت فقیری به ثروتمندی رسیدند، محدود به فعالیت‌های دولتی نبوده و آنها در زمینه کارآفرینی نیز موفقیت‌های قابل توجهی داشتند.

از طرف دیگر، کارآفرینی هیچگاه به سن و سال بستگی ندارد. هر فردی می‌تواند به عنوان یک کارآفرین فعالیت خود را شروع کند. زنان کارآفرین موفق ایرانی نمونه‌هایی هستند که با ایده‌های نوآورانه، دنیای کسب و کار را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

عادت‌های عجیب افراد موفق نیز وجود دارند. برخی از این عادت‌ها عبارتند از:

1. سازماندهی: یکی از عادات افراد موفق در زندگی، سازماندهی است. سازماندهی به معنای برنامه‌ریزی، تعیین اولویت‌ها و اهداف است. به عنوان مثال، جوئل براون، بنیانگذار وب‌سایت Addicted2Success.com، هر روز عصر قبل از خواب، فهرستی از کارهایی که باید در روز بعد انجام دهد را تهیه می‌کند.

2. آرامش: عادت دیگری که در افراد موفق یافت می‌شود، آرامش است. این آرامش می‌تواند از طریق مدیتیشن یا اجتناب از حواس پرتی حاصل شود. البته باید توجه داشت که آرامش افرادی که برنامه‌ریزی دقیقی دارند، بیشتر است. برای مدیتیشن یا به دست آوردن آرامش، می‌توانید سه تا پنج دقیقه به تمرکز بر تنفس خود اخببخشید، به نظر می‌رسد پرسش شما ناقص است. لطفاً سوال خود را کامل کنید تا بتوانم بهترین پاسخ را ارائه دهم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

خبرنگار کسب و کار

عاشق دنیای مارکتینگ در اینترنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×