» مطالب » دیگر رسانه ها » سئو چیست؟ چگونه سئو را یاد بگیریم و به درآمد برسیم؟
سئو چیست؟ چگونه سئو را یاد بگیریم و به درآمد برسیم؟
دیگر رسانه ها

سئو چیست؟ چگونه سئو را یاد بگیریم و به درآمد برسیم؟

اردیبهشت 14, 1403 0035

سئو چیست

سئو سایت چیست؟ چگونه سئو را یاد بگیریم؟ اصلا سئو به چه دردی میخوره؟ آیا با یادگیری سئو میتوانیم به درآمد بسیار خوبی برسیم؟ آیا سئو شغل خوبی هست یا نه؟ 

این‌ها سوالاتی است که امروزه جوانان و علاقه مندان به کسب‌وکارهایی اینترنتی که به فکر پیدا کردن یک شغل خوب و پردرآمد هستند، از خود می‌پرسند.

ما در این مقاله خواهیم گفت که سئو سایت چیست؟ چطوری میتوانید سئو را یاد بگیرید و اینکه یاد گرفتن سئو چه مزایایی دارد؟ در نهایت خواهیم گفت که آیا میشود سئو را به عنوان یک شغل پردرآمد در نظر گرفت یا نه.

برای اینکه به نحو احسن و کارشناسی شده به تمام این سوالات پاسخ دهیم، با چند تا از کارآفرینان موفق در ضمینه سئو مشورت کردیم و این مقاله را از زبان استاد مهرداد بیاتی کارشناس سئو و مشاوره سئو سایت برای شما عزیزان نوشته ایم. پس اگر شما هم به دنبال یک کسب و کار اینترنتی پردرآمد با کمترین هزینه هستید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

امروزه دیگه مثل گذشته‌ها نیست که مردم مجبور بودند برای انجام هرکاری به صورت حضوری چند ساعت وقت بگذارند و کلی هزینه کنند تا بتوانند کارهای روزمره خودشان را انجام دهند. با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن تلفن‌های همراه همه چیز فرق کرده و مردم تمام کارهای شخصی و روزمره خودشان را از طریق اینترنت انجام میدهند.

مثلا اگر کسی قصد خرید گوشی داشته باشد، بدون اینکه زمان و هزینه صرف کند تا یک گوشی بخرد، راحت و بدون دردسر با یک جستجوی ساده در اینترنت دنبال گوشی مورد علاقه خودش میگردد و به چندین سایت سر میزند و هر وبسایتی که محصول باکیفیت با قیمت مناسب داشته باشد را انتخاب میکند و گوشی مورد نظر خود را به راحتی در کمترین زمان سفارش میدهد.

یا اینکه مثلا شخصی میخواهد بلیط بگیرد، خب دیگر نیازی نیست بخاطر یک بلیط گرفتن کلی زمان بگذارد و پشت ترافیک بماند و یک روز وقت خودش را الکی تلف کند. راحت در مدت چند دقیقه در اینترنت جستجو میکند و بلیط مد نظرش را میگیرد.

خب با این مثال هایی که زدیم امیدواریم متوجه شده باشید که کسب و کارهای اینترنتی امروزه چقدر رونق گرفته اند و هروز هم در حال پیشرفت هستند. سئو سایت یکی از این کسب وکارهای پر درآمد است که در چند سال اخیر پیشرفت چشم گیری داشته است که در ادامه به صورت مفصل به آن می‌پردازیم.

سئو چیست؟ یا اصلا سئو چیه؟

سئو چیه

به تمام کارها و اقداماتی که یک سئوکار بر روی یک وبسایت انجام میدهد تا یک سایت بتواند در نتایج برتر گوگل قرار بگیرید سئو میگویند. گوگل برای قرار دادن یک سایت در نتایج برتر خود بیش از 200 فاکتور را در نظر میگیرد. بنابراین هر سایتی که بتواند این فاکتورها را به صورت اصولی و قانونی بهتر از رقبای حوزه کاری خود انجام دهد در رتبه های برتر گوگل قرار میگیرد. پیشنهاد میکنیم که به مقاله سئو چیست مراجعه کنید تا سئو را به صورت کامل درک کنید.

قطعا کسی که کسب وکار اینترنتی دارد و میخواهد از طریق وبسایت به درآمد برسد، باید تلاش کند تا به رتبه های برتر گوگل برسد. طبق آمار خود گوگل بیش از 90% کاربران از صفحه اول گوگل رد نمیشوند و 70% آنها فقط بر روی لینک های اول تا سوم کلیک میکنند. این بیانگر آن است که هر کسب و کار اینترنتی برای رسیدن به موفقیت و درآمد بالا باید تلاش کند تا به رتبه های نخست برسد. پس برای رسیدن به نتایج برتر و درنهایت رسیدن به درآمد بالا، باید سئو سایت را به نحو احسن طبق قوانین گوگل انجام دهد.

مزایای سئو سایت چیست؟

  • با سئو کردن سایت میتوانید به صورت 24 ساعته در طول شبانه روز محصولات و خدمات خود را به مشتری ارائه دهید و درآمد خوبی داشته باشید.
  • سئو یکی از کم هزینه ترین و ماندگارترین روش تبلیغاتی است.
  • با سئو سایت مشتریان شما دیگر مربوط به یک محله یا یک منطقه خاصی نیست و به راحتی میتوانید از کل کشور مشتری جذب کنید.
  • فروش شما چندین برابر افزایش خواهد یافت.
  • هزینه های شما از بابت اجاره مغازه یا فروشگاه کم خواهد شد.
  • مشتری در نزدیک ترین و دسترس‌ترین مکان به شما قرار دارد و در مدت چند دقیقه از طریق گوشی محصولات شما را میبیند و انتخاب میکند.

و خیلی مزایای دیگر … .

آیا سئو شغل خوبی است؟

بله. سئو یکی از 3 شغل پردرآمد دنیای دیجیتال مارکتینگ است و چند سالی است که پیشرفت فوق العاده ای داشته و روز به روز هم علاقه مندان این حوزه در حال افزایش است. شما با یادگیری سئو میتوانید برای خودتان یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید تا از طریق آن بتوانید درآمد انلاین اینترنتی بی‌نظیری داشته باشید. یا اینکه پس از یاد گرفتن سئو به عنوان یک سئوکار برای کارفرمایان کار کنید و به صورت ماهانه یا ساله هزینه دریافت کنید. طبق گفته استاد مهرداد بیاتی بنیان‌گذار شرکت سئو موشک، یادگیری سئو برای افرادی مناسب و ایده ال است که سرمایه آنچنانی ندارند ولی در عوض ذهن خلاقی دارند و همیشه تلاش کرده اند تا از طریق علم به یک درآمد بالا برسند، بسیار خوب است. چرا که اینگونه افراد با پشتکاری که دارند قطعا میتواند سئو را به خوبی یاد بگیرند و به نحو احسن انجام دهند.

چگونه سئو را یاد بگیریم؟

چگونه سئو را یاد بگیریم

خب تا اینجا متوجه شدید که سئو یک شغل بسیار ارزشمند و پردرآمد است و میتوان با یادگیری سئو یک درآمد شیرین بدست آورد. استاد مهرداد بیاتی میگفت همان طور که سئو یکی از مشاغل پر درآمد است به همان اندازه هم سخت است و قطعا اگر کسی میخواهد شغل پردرآمد داشته باشد، باید سختی های آن را هم تحمل کند.

برای یادگیری سئو نکاتی که در ادامه بیان میکنیم را باید قدم به قدم انجام دهید.

تعیین هدف:

شما برای یادگیری سئو ابتدا باید اراده خودتان را بسنجید و ببینید که میخواهید سئو را به عنوان شغل اصلی خودتان انتخاب کنید یا نه. باید قبل از شروع، هدف داشته باشید. خیلی ها بوده اند که بدون اینکه به سختی های سئو فکر کنند، چند ماه در دوره های آموزشی شرکت کرده اند و بعد از مدتی رها کرده و ادامه ندادند. پس قبل از شروع هر کاری شما باید مزایا و معایب آن را بسنجید و ببینید که با روحیه شما سازگار است یا نه؟ آیا به این شغل اصلا علاقه دارید یا نه؟ سپس اگر تصمیم شما قطعی بود به مرحله بعدی بروید.

شرکت در دوره آموزشی:

بعد از اینکه شما تصمیم خود را برای یادگیری سئو گرفتید باید در یک دوره آموزش سئو حرفه ای در شرکت های معتبر مانند: شرکت نیوسئو، آموزش سئو در سئو موشک، وبین سئو و غیره شرکت کنید. آموزش هایی را که دریافت میکنید، ابتدا باید یکی دوبار به صورت فیلم نگاه کنید تا متوجه شوید که اصلا سئو چیه و چه کارهایی باید انجام بدید. در مرحله بعد مجددا دوره آموزشی را مشاهده کنید و در کنار آموزش دیدن باید برای خودتان یک سایت راه اندازی کنید و تمام نکاتی را که آموزش میبینید بر روی سایت انجام دهید. درکنار دوره های آموزشی هم باید نکاتی که مبهم هستند در اینترنت سرچ کنید تا آن اصطلاحات را هم به طور کامل متوجه شوید. شما میتوانید از مقاله های آموزشی سایت های بزرگ مثل سئو موشک، نیوسئو و وبین سئو برای تکمیل اطلاعات خود استفاده کنید.

نکته طلایی از استاد مهرداد بیاتی:

دقت کنید که اگر میخواهید سئو را واقعا یاد بگیرید حتما حتما باید در کنار آموزش سئو یک سایت راه اندازی کنید تا تمام نکات و آموزش هایی را که در طول دوره یاد میگیرید به صورت عملی انجام دهید تا هم در ذهن شما هک شود و هم اینکه نتیجه تلاش ها و زحماتی را که میکشید، مشاهده کنید تا انگیزه شما برای ادامه دادن بیشتر شود.

یادگیری سئو چقدر زمان میبرد؟

مدت زمان یادگیری سئو به عوامل زیادی بستگی دارد و مهمترین آن این است که شما برای یادگیری آن چقدر زمان صرف میکنید. مثلا فردی هست که روزانه 5 ساعت برای مطالعه و یادگیری آن صرف میکند و شخصی روزانه 10 ساعت یا فردی روزانه بالای 15 ساعت زمان در نظر میگیرد.  خب قطعا هرچقدر شما زمان بیشتری برای یادگیری سئو در نظر بگیرید، سریعتر به نتیجه خواهید رسید. به طور میانگین اگر شما روزانه بالای 10 ساعت زمان برای یادگرفتن سئو در نظر بگیرید در مدت 6 ماه میتوانید تمام نکات سئو را یاد بگیرید.

نکته طلایی از استاد مهرداد بیاتی: اگر واقعا هدف شما یاد گرفتن سئو است، باید تمام تمرکز و هدف خود را برای یادگیری آن صرف کنید. هرچقدر زمان بیشتری در نظر بگیرید سریعتر به نتیجه میرسید و انگیزه شما بیشتر خواهد شد. همچنین اگر یادگیری سئو طولانی شود، شما در میانه راه احتمال اینکه انگیزه خود را از دست بدید هست و در نتیجه کم کم از هدفتان دور خواهید شد.

نتیجه گیری:

سئو یکی از بهترین مشاغلی است که با کم ترین هزینه میتوانید آن را یاد بگیرید و بعد از یادگرفتن بدون دردسر به درآمد بی نظیری برسید. امروزه اکثرمشاغل سنتی در حال راه اندازی کسب وکار اینترنتی هستند و قطعا در چنین شرایطی نیاز به یک سئوکار حرفه ای دارند تا بتوانند سایت خود را به رتبه های برتر گوگل برسانند. پس اگر به درآمد اینترنتی علاقه‌مند هستید، فرصت را از دست ندهید. با یک تصمیم گیری عالی و تعیین هدف در یک دوره آموزشی سئو حرفه ای مثل نیوسئو، سئو موشک و وبین سئو شرکت کنید و با یادگیری سئو به صورت حرفه ای برای خود کسب درآمد کنید.

اگر درباره نحوه یادگیری سئو نیاز به مشاوره داشتید، میتوانید به سایت seomoshak.com مراجعه کنید و به صورت رایگان با کارشناسان سئو موشک مشورت کنید تا یک مسیر درست و سریعتر برای رسیدن به هدف خود انتخاب نمایید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
Avatar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×