» مطالب » اخبار کسب و کار » کار آفرینی و استارتاپ » حضور فناوران دانشگاه تهران مرکز در رینوتکس ۲۰۲۳
حضور فناوران دانشگاه تهران مرکز در رینوتکس ۲۰۲۳
کار آفرینی و استارتاپ

حضور فناوران دانشگاه تهران مرکز در رینوتکس ۲۰۲۳

آذر 24, 1402 70266

دانشجویان دانشگاه تهران مرکز در رویداد رینوتکس ۲۰۲۳ با ارائه طرح‌های متنوع در زمینه‌های پزشکی، صنعتی، هتلداری، نانوتکنولوژی، آموزش، و خرید و فروش و واقعیت مجازی حضور یافتند.

رضا حق دار، دانشجوی دانشگاه تهران مرکز، در گفت‌وگو اظهار کرد که بیشتر ایده‌ها از دانشگاه تهران مرکز در مراحل تولید یا ساخت قرار دارند. این ایده‌ها از حوزه‌های مختلفی از جمله پزشکی، صنعت، هتلداری، نانوتکنولوژی، آموزش، و خرید و فروش و واقعیت مجازی تشکیل شده‌اند.

وی با اشاره به ایده‌های معرفی شده توسط دانشگاه آزاد واحد تهران، افزود: هدف از حضور در رینوتکس، فرهنگ‌سازی در زمینه ایده‌پردازی، آشنایی بیشتر با نوآوری‌ها و جلب سرمایه‌گذاران است.

شقایق رحیمی، یکی از فناورانی که در زمینه میکروکپسوله‌سازی عطر با استفاده از نانوتکنولوژی فعالیت دارد، در گفت‌وگو توضیح داد: با بهره‌گیری از نانوتکنولوژی، ما توانسته‌ایم برخی از عطرها را از گیاهان خاصی استخراج کنیم و این مواد را از طریق فرآیندهای خاص به یون‌های تشکیل‌دهنده‌اش تبدیل کنیم.

وی افزود: این محصولات عطری نیاز به مواد نگهدارنده ندارند و با اسپری کردن روی پوست، مواد عطری به سرعت جذب می‌شوند و اثر بسیار خوبی را روی پوست ایجاد می‌کنند، که باعث تجربه‌ی مثبت و لذت‌بخشی از عطر می‌شود.

احمد نعمتی، فناوری‌دانی که به تولید کپسول‌های زیستی مشغول است، اظهار کرد: این کپسول‌های زیستی به هر فرد امکانات یک هتل چهار ستاره را فراهم می‌کنند و در زمینه گردشگری و بوم‌گردی، بدون محدودیت مکانی قابل استفاده هستند.

وی افزود: این کپسول‌ها برای تأمین انرژی از پنل‌های خورشیدی و بادی استفاده می‌کنند و به هیچ نیازی به شبکه‌های آب، گاز و برق ندارند.

نعمتی توضیح داد: طرح کپسول در حال حاضر در مراحل تولید قرار دارد و چند ماه دیگر آماده برای سفارش خواهد بود. قیمت این کپسول‌ها متغیر است و بستگی به آپشن‌ها و نیازهای مشتری دارد، اما کمترین قیمت برای یک واحد از حدود یک و نیم میلیارد تومان شروع می‌شود.

علیرضا آقاقلی‌پور، دانشجوی رشته مهندسی پزشکی و فناور از مرکز رشد دانشگاه تهران مرکز، ایده‌ی یک قفل آویز مجهز به دوربین مداربسته را مطرح کرده است. این دوربین دارای ویژگی‌هایی همچون دید در شب، میکروفون، وایرلس شارژ و ذخیره فیلم از راه دور در دیتابیس می‌باشد. این قفل از جنس فولاد ضد زنگ مناسب هر آب و هوایی است و قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای را دارد.

امیر زیبایی، دانشجوی کامپیوتر و فناور از همان مرکز رشد، ایده‌ی نرم‌افزار تقویج را معرفی کرده است. این نرم‌افزار بهبود یافته‌ای از گوگل کلندر خارجی است و با افزودن قابلیت‌های جدید، از هوش مصنوعی برای برنامه‌ریزی کارها و برنامه‌ها استفاده می‌کند. این نرم‌افزار از اسکل‌های متنوعی همچون خواب، مالی، و نمودارها برای بهبود برنامه‌ریزی و کارهای روزانه استفاده می‌کند.

هر دو ایده در نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس۲۰۲۳) که در تبریز برگزار شد، معرفی شدند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

نویسنده سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×