» مطالب » تکنولوژی » هوش مصنوعی » روسیه به منظور مقابله با انحصار غرب در حوزه هوش مصنوعی، در حال توسعه مدل‌های جدیدی است.
روسیه به منظور مقابله با انحصار غرب در حوزه هوش مصنوعی، در حال توسعه مدل‌های جدیدی است.
هوش مصنوعی

روسیه به منظور مقابله با انحصار غرب در حوزه هوش مصنوعی، در حال توسعه مدل‌های جدیدی است.

آذر 11, 1402 170218

در کنفرانسی با نام “سفر هوش مصنوعی” که روز جمعه در مسکو برگزار شد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، درباره جاه‌طلبی‌های روسیه در زمینه هوش مصنوعی سخنانی ایراد داد. در این سخنرانی، او به برنامه‌های یک استراتژی ملی جدید برای توسعه هوش مصنوعی اشاره کرد که هدف آن مقابله با تأثیر غرب در این حوزه است.

در کنفرانس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، درباره اهداف استراتژی جدید خود در حوزه هوش مصنوعی صحبت کرد و اظهار داشت: “مدل‌های هوش مصنوعی داخلی ما باید تمامی تمدن‌ها، میراث‌ها، دانش و خرد جهانی را منعکس کنند و کل دارایی و تنوع فرهنگی جهان را بازتاب دهند.”

وی اعلام کرد که روسیه قصد دارد تحقیقات خود را در زمینه هوش مصنوعی مولد و مدل‌های زبانی بزرگ توسعه دهد. به منظور دستیابی به این هدف، کشور قدرت خود در حوزه ابررایانه‌ها را تقویت خواهد کرد و آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی را بهبود خواهد بخشید.

پوتین همچنین اعلام کرد که روسیه برای دستیابی به اهداف خود در این زمینه، قصد دارد قوانین خود را تغییر داده و همکاری‌های بین‌المللی را تقویت کند.

درباره مدل‌های هوش مصنوعی فعلی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، انتقادات خود را بیان کرد. او ابراز تأسف کرد که این مدل‌ها به‌روش‌های “انتخابی” یا “سوگیرانه” عمل می‌کنند و فرهنگ روسی را به‌طور بالقوه نادیده می‌گیرند. او اعتقاد دارد که اکثر این مدل‌ها برای حل وظایف از مجموعه داده‌های انگلیسی آموزش دیده‌اند. به نظر او، در این شرایط، یک الگوریتم خاص می‌تواند به هوش مصنوعی بگوید که “روسیه، فرهنگ، علم، موسیقی و ادبیات ما وجود ندارد”، که این امر به “نوعی براندازی در فضای دیجیتال” منجر می‌شود.

پوتین اظهارات خود را درباره هوش مصنوعی در زمینه تسلط کشورهای انگلیسی زبان نیز بیان کرد. بر اساس گزارش مؤسسه هوش مصنوعی انسان‌محور استنفورد (HAI)، ایالات متحده و بریتانیا بیشترین تعداد سیستم‌های یادگیری ماشینی بزرگ را در اختیار دارند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

نویسنده سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×