» مطالب » دیگر رسانه ها » معرفی رنگ مو
دیگر رسانه ها

معرفی رنگ مو

بهمن 8, 1402 60166

شناخت مارک‌ های رنگ مو از آن جهت مهم و ضروری است که وقتی می‌خواهید از شر رنگ موی تکراری‌تان خلاص شوید، باید بهترین و مرغوب‌ترین رنگ بازار را پیدا کنید. شرکت‌ها و تولیدکننده‌های زیادی در این بازار رقابتی محصول تولید می‌کنند. از رنگ موهای لاکچری ‌و دارای مواد اولیه منحصر به فرد و البته گران، تا رنگ موهای ارزان و نامرغوب همگی در این بازار یافت می‌شوند. دقیقا به همین دلیل است که به شناخت و اطلاعات در مورد مارک های رنگ مو نیاز دارید.

رنگ ارگانیک مو چیست؟

منظور از رنگ ارگانیک ، یعنی رنگی که پایه ی مواد آن کاملا گیاهی ساخته شده باشد و مواد شیمیایی خیلی اندک در آن به کار رفته باشد و یا اصلا نباشد.این گونه رنگها با روشهای طبیعی و مواد گیاهی بدست می آیند.

هر خانمی که قصد تغییر رنگ موهای خود را به رنگ موی بلوند دارد باید با نمودار رنگ موهای بلوند آشنا شود. انواع و اقسام تکنیک‌ها و سایه رنگ‌ها برای زیباتر کردن موهای بلوند ساده وجود دارد. خواه موهای‌تان بلوند باشد و چند هایلایت بین‌شان در بیاورید و خواه موهای تیره‌تان را با دکلره کردن، بلوند کنید، به هر حال رنگ‌ها و سبک‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید مطابق با سلیقه‌تان و رنگ پوست و موی‌تان یکی را انتخاب کنید.

اگر تغییر مو شما در معرض دید است ، خود را متقاعد کنید که رنگ جدیدی را امتحان کنید. مدتی است که در آینه با همان رنگ مو تکراری خود را نگاه می کنید ؟! وقت آن است که کمی طعم زیبایی زندگی را حس کنید. درست مانند اینکه یک اتفاق جدید زندگی شما را تغییر می دهد ، یک رنگ تازه نیز آنرا تغییر خواهد داد. در مورد رنگ مو هیچ قانونی وجود ندارد اما رنگ چشم هم از دیگر عواملی است که می تواند در تصمیم گیری شما تاثیرگذار باشد. اگر رنگ چشمان تان آبی یا قهوه ای روشن است، اهمیت آنها را در انتخاب رنگ مویی که می خواهید به موهایتان بزنید، را نادیده نگیرید. رنگ چشمان شما نیز جز مهم‌ترین عناصری است که می‌تواند تعیین کند چه رنگ مویی مناسب شما است.

 

از گذشته تا به امروز رنگ کردن مو با مواد طبیعی در بین خانم های ایرانی امری رایج بوده است. مهم ترین مزیتی که رنگ موهای طبیعی نسبت به رنگ موهای شیمیایی دارند، این است که برخلاف رنگ مو های شیمیایی که باعث آسیب رسیدن به مو و ریزش آن می شوند، رنگ موهای طبیعی به تقویت و رشد مو کمک بسیار زیادی می کنند. اما فراموش نکنید که قبل از رنگ کردن مو با مواد طبیعی باید اصول ترکیب مواد و نکات مهم درباره رنگ کردن مو به صورت طبیعی را بدانید، تا بتوانید موهای خود را به رنگ مورد نظر در بیاورید.و اینکه برخی از خانم ها در دوران بارداری خود تمایل دارند که موهایشان را رنگ بزنند.  رنگ موهای شمیایی در دوران بارداری آسیب های جدی را به جنین وارد می کنند بهتر است شما در این دوران از انواع رنگ مو گیاهی و طبیعی برای رنگ کردن موهای خود استفاده نمایید. در ادامه این مطلب این رنگهای طبیعی را معرفی میکنیم .

 

رنگ مو طبیعی چیست؟

ترکیب حاصل از برخی مواد طبیعی و رنگزا مثل حنا، قهوه و پوست گرده و… یا داروهای گیاهی را رنگ مو طبیعی می گویند. رنگ کردن مو با مواد طبیعی فواید فراوانی دارد. از جمله فواید استفاده از رنگ مو با مواد طبیعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. به موها آسیب نمی‌زند.
  2. بافت مو را حفظ می کند.
  3. موها را نرم قوی و درخشان می کند.
  4. برای استفاده در زمان بارداری، بی‌خطر است.
  5. دائمی نیست.
  6. رنگ مو طبیعی برای تماس با پوست سر امن و بی ضرر است.
  7. سازگار با محیط زیست است.

امروزه شرکت های بسیاری اقدام به تولید رنگ موهای طبیعی با پایه گیاهی مثل حنا کرده اند. همچنین از جدیدترین محصولات مراقبت مو در این زمینه می توان به رنگ مو با پایه روغنی و رنگ موهای طبیعی که با هیدروژن پروکساید ترکیب شده‌اند تا رنگ دوام بیشتری داشته باشد، اشاره کرد. بهتر است قبل از خرید این محصولات به مواد تشکیل دهنده محصول دقت داشته باشید.

 

برای هر کسی که بدنبال پررنگ کردن رنگ موی خود یا تغییر کامل آن است ، قطعاً نمودار رنگ مو ابزاری مفید برای تعیین اینکه کدام یک از سایه ها و رنگ ها را باید انتخاب کند می باشد .

چهار رنگ اصلی مو وجود دارد: بلوند ، سبز ، قرمز و سیاه و این رنگ ها را می توان کمی تغییر داد تا ظاهر متفاوتی ایجاد کند. به عنوان مثال رنگ بلوند را می توان با رنگ های سردتر ترکیب کرد و رنگ مویی مانند رنگ موی لوند خاکستری یا رنگ موی شامپاین را تولید کرد.

این فرایند را می توان برای سایه ها برای انتخاب گسترده ای از انتخاب رنگ مو نیز استفاده کرد تا مطابق با اولویت شخصی هر کسی باشد.

نمودار رنگ مو ، تنها از بلوند تا مشکی را نشان می دهد و یافتن رنگ در یک دامنه خاص و ظاهر احتمالی آن روی تارهای مو را آسان می کند. اکثر نمودارها گزینه های زیادی را برای هر یک از رنگ های اصلی و در رنگ های سرد ، گرم و خنثی فراهم می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
Avatar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×