» مطالب » اخبار کسب و کار » معرفی استارتاپ ها » آشنایی با پلتفرم ارائه خدمات امنیتی باگدشت
آشنایی با پلتفرم ارائه خدمات امنیتی باگدشت
معرفی استارتاپ ها

آشنایی با پلتفرم ارائه خدمات امنیتی باگدشت

دی 1, 1402 21158

یک شرکت دانش‌بنیان به نام تحلیلگران امن آریانا، با ایجاد یک پلتفرم با نام “باگدشت”، در سال ۱۳۹۷ شروع به کار کرده است. هدف این پلتفرم افزایش همکاری متخصصان امنیتی در سراسر کشور برای ایمن‌سازی سامانه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

طی سه سال گذشته، باگدشت بیش از ۱۵۰۰ متخصص امنیتی را جذب کرده و آنها را در پروژه‌های امنیتی مختلف فعال ساخته است. این پلتفرم نه تنها باعث ایجاد کارآفرینی برای متخصصان امنیتی شده است بلکه برای دانشجویان حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات نیز انگیزه‌های یادگیری روش‌های نوین امنیتی فراهم کرده است.

پلتفرم باگدشت به سازمان‌های کشور امکان دسترسی به تخصص تمامی فعالان امنیت در سراسر کشور را برای انجام پروژه‌های امنیتی با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه فراهم کرده است. این پلتفرم به کاربران خود این امکان را می‌دهد که از نقاط قوت و تخصص هر یک از اعضا به‌صورت ایجاد اجماعی استفاده کنند و این اقدام منجر به ایجاد یک بازار جدید در کشور شده و پروژه‌های امنیتی را فعال کرده است.

پلتفرم خدمات امنیتی باگدشت به سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کند تا به سرعت مشکلات امنیتی خود را شناسایی و رفع کنند. این پلتفرم انواع خدمات امنیتی ارائه می‌دهد، از جمله تست نفوذ، ارزیابی امنیتی با روش باگ بانتی، شبیه‌سازی تیم قرمز، ایمن‌سازی، مشاوره امنیت، آموزش تخصصی و غیره. این شرکت با بیش از ۸۰ سازمان مختلف از انواع صنایع همکاری کرده است.

هر ساله، این شرکت یک رویداد امنیتی با نام CTB برگزار می‌کند تا فرهنگ امنیتی را در کشور ترویج دهد. این رویداد با حمایت از شرکت‌هایی مانند ایرانسل، دیجی‌کالا، بانک ملی و سفرهای علی‌بابا در ماه شهریور سال جاری برگزار شد. متخصصان امنیتی در مدت یک هفته به بررسی امنیت سیستم‌های فناوری اطلاعات سازمان‌های مختلف پرداخته و مشکلات امنیتی را در قالب یک مسابقه مطرح کردند. نفرات برتر جوایز ارزشمندی را دریافت کردند و همچنین این افراد به عنوان پتانسیل کاری برای سازمان‌های مذکور معرفی شدند.

دوره آموزشی تخصصی در حوزه ردتیم و بلوتیم برای کارشناسان سازمان‌ها توسط اساتید برجسته این حوزه برگزار شد. در روز اختتامیه این رویداد، نمایندگان سازمان‌ها، متخصصان امنیتی و نهادهای نظارتی حوزه امنیت سایبری به ارائه نظرات و راهکارهای خود در مواجهه با چالش‌های امنیت سایبری کشور پرداختند.

توجه به تعدد حملات سایبری در کشور و اهمیت حفاظت از اطلاعات کاربران سامانه‌ها، استفاده از خدمات امنیت سایبری و بهبود وضعیت امنیتی سازمان‌ها ضروری به نظر می‌رسد. در این زمینه، شرکت دانش‌بنیان تحلیلگران امن آریانا با نام تجاری باگدشت، یکی از شرکت‌های برجسته در حوزه امنیت فناوری اطلاعات کشور است و تجارب قابل توجهی در همکاری با سازمان‌های مختلف دارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

نویسنده سایت

تعداد دیدگاهها: 1

  1. Avatar
    قندچی

    سلام وقتتون بخیر ممنون از توضیحات خوبتون درباره آشنایی با پلتفرم ارائه خدمات امنیتی باگدشت بسیار مفید و کاربردی بود و بسیار لذت بردم از سایت خوبتون…ممنونم ازتون و آرزو موفقیت و پیروزی براتون دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×