» مطالب » تکنولوژی » هوش مصنوعی » این هوش مصنوعی تازه توسعه یافته، تعامل بین انسان و اشیا در محیط‌های مجازی را به سادگی فراهم می‌کند.
این هوش مصنوعی تازه توسعه یافته، تعامل بین انسان و اشیا در محیط‌های مجازی را به سادگی فراهم می‌کند.
هوش مصنوعی

این هوش مصنوعی تازه توسعه یافته، تعامل بین انسان و اشیا در محیط‌های مجازی را به سادگی فراهم می‌کند.

آذر 19, 1402 20181

محققان از دانشگاه استنفورد و آزمایشگاه تحقیقات هوش مصنوعی فیسبوک در متا (FAIR) یک سیستم هوش مصنوعی جدید به نام CHOIS (Controllable Human-Object Interaction Synthesis) توسعه داده‌اند. این سیستم قادر است بر اساس توضیحات متنی، حرکات طبیعی و هماهنگ بین انسان‌ها و اشیای یک محیط مجازی را ایجاد کند.

CHOIS از تکنیک‌های جدیدترین مدل‌های انتشاری بهره می‌برد تا تعاملات دقیق و یکپارچه مثل “میز را بالای سر خود ببرید، راه بروید و میز را پایین بیاورید” را شبیه‌سازی کند. در مطالعه خود، محققان تصویری را ایجاد کرده‌اند که در آینده موجودات مجازی قادر باشند دستورات زبانی مانند انسان‌ها را درک کرده و به آن‌ها پاسخ دهند. در این پروژه، نام “روزبه متقی”، یک دانشمند و پژوهشگر ایرانی FAIR نیز به چشم می‌خورد.

 

CHOIS، سیستم هوش مصنوعی تازه توسعه یافته از متا و دانشگاه استنفورد، از یک مدل انتشار شرطی به عنوان هسته اصلی خود استفاده می‌کند. این مدل نوعی مدل مولد است که می‌تواند حرکات را به دقت شبیه‌سازی کند. در ادامه، زمانی که یک وضعیت اولیه از موقعیت انسان و شیء در محیط مجازی به همراه توصیف زبانی از کار مدنظر ارائه می‌شود، CHOIS حرکات را ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال، اگر دستورالعمل ما نزدیک کردن لامپ به مبل باشد، CHOIS با درک این دستور، یک انیمیشن واقعی از آواتار انسانی ایجاد می‌کند که لامپ را بلند می‌کند و آن را در نزدیکی مبل قرار می‌دهد.

البته باید توجه داشت که ایجاد تعاملات مداوم انسان و شیء بر اساس توصیفات زبانی در یک محیط مجازی، چالش‌های متعددی را به‌همراه دارد. به عنوان مثال، محققان باید اطمینان حاصل کنند که حرکات ایجاد‌شده توسط هوش مصنوعی واقع‌بینانه و هماهنگ هستند.

سیستم CHOIS در زمینه گرافیک کامپیوتری، به‌ویژه در حوزه انیمیشن‌سازی و واقعیت مجازی، امکانات فراوانی را ارائه می‌دهد. این سیستم با بهره‌مندی از هوش مصنوعی، قابلیت کاهش قابل توجه زمان و تلاش موردنیاز برای ساخت انیمیشن‌های پیچیده را فراهم می‌کند. همچنین، در زمینه‌های هوش مصنوعی و رباتیک، CHOIS به عنوان یک گام مهم به سوی سیستم‌های مستقل و آگاه‌تر شناخته می‌شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

نویسنده سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×