» مطالب » تکنولوژی » هوش مصنوعی » مبنی بر گزارش اینفورمیشن، به نظر می‌رسد که گوگل عرضه هوش مصنوعی قدرتمند Gemini را تا دی‌ماه به تأخیر انداخته است.
مبنی بر گزارش اینفورمیشن، به نظر می‌رسد که گوگل عرضه هوش مصنوعی قدرتمند Gemini را تا دی‌ماه به تأخیر انداخته است.
هوش مصنوعی

مبنی بر گزارش اینفورمیشن، به نظر می‌رسد که گوگل عرضه هوش مصنوعی قدرتمند Gemini را تا دی‌ماه به تأخیر انداخته است.

آذر 13, 1402 20165

در رویداد I/O 2023، گوگل نسل بعدی مدل هوش مصنوعی خود را به نام جمینای (Gemini) معرفی کرد. این مدل که به عنوان مدل بنیادی جدیدی در هوش مصنوعی شرکت قرار داشت، قرار بود در عرض چند روز به بازار عرضه شود. اما منابع آگاه اعلام کردند که عرضه جمینای به تعویق افتاده و تا ماه ژانویه 2024 به تأخیر افتاده است.

به گزارش وب‌سایت اینفورمیشن، گوگل برنامه داشت با برگزاری یک سری رویدادها در مناطقی نظیر کالیفرنیا، نیویورک و واشنگتن، حتی سیاست‌مداران و سیاست‌گذاران را هم هدف قرار دهد و از هوش مصنوعی جمینای خود رونمایی کند. اما «ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل، رونمایی از این مدل را به تعویق انداخته است.

با توجه به گزارش اینفورمیشن، گوگل تصمیم گرفته است که هنوز مدل هوش مصنوعی Gemini را عرضه نکند. این تصمیم به دلیل عدم توانایی جمینای در صحیح پاسخ دادن به برخی سؤالات غیرانگلیسی اتخاذ شده است. گوگل به اهمیت پشتیبانی از زبان‌های خارجی توجه دارد و می‌خواهد مدل خود را با GPT-4 رقابت کند، بنابراین به نظر می‌رسد استانداردهای خاصی برای عرضه این مدل در نظر گرفته شده است.

در ماه نوامبر، ساندار پیچای اعلام کرد که گوگل قصد دارد جمینای 1.0 را هر چه زودتر منتشر کند و سپس آن را توسعه دهد. اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت در حال پایان‌دهی به نسخه اول و بزرگترین نسخه جمینای است.

در رویداد I/O، گوگل اعلام کرده بود که جمینای قابلیت‌های چندوجهی بی‌نظیری دارد که در مدل‌های قبلی هوش مصنوعی دیده نشده است. علاوه بر درک متن و تصویر، این مدل برنامه‌ریزی شده است تا در ترکیب با APIها و ابزارها عالی عمل کند و گزینه‌ای جذاب برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث باشد.

گفته می‌شود که هوش مصنوعی جمینای قدرتمندتر از GPT-4 خواهد بود و می‌تواند به نفع گوگل تغییراتی را بهبود بخشد. با این حال، باید صبر کنیم تا ببینیم گوگل چگونه این مدل را در خدمات مختلف خود پیاده‌سازی می‌کند و آیا کاربران به استفاده از آن علاقه‌مند خواهند بود یا خیر.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

نویسنده سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×