» مطالب » اخبار کسب و کار » چند مورد از نقاط ضعف گوگل تا الان
Google
اخبار کسب و کار

چند مورد از نقاط ضعف گوگل تا الان

اسفند 17, 1402 70103

گوگل به عنوان یک موتور جستجو، هر ساله هزاران تغییر را در پلتفرم خود اعمال می‌کند. در سال ۲۰۱۸، بیش از ۳۲۰۰ تغییر و به‌روزرسانی در سامانه خود داشت و این عدد سالانه با گذر زمان رشد چشمگیری داشته است. این وضعیت می‌تواند باعث سردرگمی کاربران و نارضایتی حرفه‌ای‌های سئو شده و در نهایت باعث تغییر در نحوه تعامل انسان‌ها با وب شود. اما این تغییرات به هیچ وجه بی‌دلیل نیستند. احتمالاً برخی کاربران ممکن است دلایل ناراضی بودن خود را از این تغییرات بیان کنند، اما باید اعتراف کرد که این تغییرات بهبودی در تجربه کاربر در گوگل ایجاد کرده‌اند. به عنوان دیجیتال مارکتر، ما باید از تغییراتی که گوگل برای بهبود تجربه جستجو ایجاد می‌کند، سپاسگزاریم.

تغییرات و آزمایشات همواره در حال انجام هستند

گاهی اوقات، گوگل با مشکلاتی در ساختار خود مواجه می‌شود که ممکن است منجر به ارائه نتایج نامناسب و اشتباه شود. اما اغلب این خطاهای سیستمی به گونه‌ای هستند که کمتر کسی آنها را تشخیص می‌دهد. با این حال، این نشانگر آن است که گوگل همانند سایر برنامه‌های کامپیوتری، قابلیت داشتن خطا و اشتباه را دارد. به عنوان مثال، اخیراً گوگل با یک خطا در بخش Google Search Console و Google Tag Manager مواجه شد که باعث unverified شدن در سرچ کنسول گردید.

هیچ وقت نمی‌توان به ۱۰۰٪ دقیق بودن اطلاعات اعتماد کرد!

هیچ موتور جستجویی کامل و بی‌نقصی وجود ندارد، و گوگل نیز از این قاعده مستثنا نیست. اغلب پاسخ‌هایی که در نتایج جستجوی گوگل می‌بینیم، بر اساس عادت‌ها و نیازهای جستجوکنندگان است. اما گاهی شواهدی نیز وجود دارد که با این اصل مغایرت دارند، به عنوان مثال در جستجوی “ارزش خالص Ice Cube”، تصویری از بازیگری به نام Vanilla Ice نمایش داده می‌شود.

گوگل اغلب اقداماتی را انجام می‌دهد که نمی‌توان آنها را به عنوان یکتا و کامل قلمداد کرد. ما می‌دانیم که گوگل علاقه‌مند است تا ویژگی‌ها و ایده‌های جدید را آزمایش کند و این ممکن است باعث سردرگمی یا تعجب واکنش کاربران شود. تغییر رویکرد و استراتژی برندها به دلیل آزمایش‌های گوگل، ممکن است خطرناک و غیرمسئولانه به نظر برسد. البته این یعنی که گوگل نباید ایده‌های جدید را برای بهبود محصول خود تست کند، اما وقتی تعداد زیادی برند را مجبور به تغییر استراتژی می‌کند، عواقب مخربی برای شرکت‌ها به همراه دارد.

احترام به حریم خصوصی

شاید ده سال پیش، اهمیت حفظ حریم خصوصی برای بسیاری از ما به عنوان یک راز تلقی می‌شد، اما امروزه دیگر کسی به آن اهمیت نمی‌دهد. گوگل، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌ها، از اطلاعات شخصی ما استفاده می‌کند و از همین اطلاعات بهره‌برداری سودآوری می‌کند. با ساخت و توسعه محصولاتی مانند گوگل آسیستنت، نیز نقض حریم خصوصی افزایش می‌یابد.

حالا برای داشتن آنچه در اختیار دارید، باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. گوگل اکنون اطلاعاتی که از کاربران جمع‌آوری می‌کند را از طریق تبلیغات به فروش می‌رساند و برای دسترسی به داده‌هایی که از طریق برنامه راهنمای کلمات کلیدی جمع‌آوری می‌شود، بازاریابان باید هر ماه مقابل مبلغی به گوگل پرداخت کنند. برای درک اینکه وضعیت چقدر بدتر شده است، باید بدانید که گوگل هر روز محدودیت‌های بیشتری را برای دستیابی به نتایج غیرتبلیغاتی اعمال می‌کند و این باعث می‌شود که گوگل اهرمی قوی‌تر برای تبلیغات در اختیار داشته باشد.

گوگل نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد

گوگل به خوبی می‌داند که نمی‌تواند تمام منابع موجود در وب را فهرست کند. احتمالاً متون به راحتی قابل فهرست‌بندی هستند، اما تصاویر، فیلم‌ها و صفحات HTML به راحتی قابل فهرست‌بندی نیستند.

گوگل امروزه متفاوت است

این امر یکی از دلایل اصلی موفقیت گوگل است. عملکرد موتور جستجو تغییر کرده است، اما این تغییر با پیشرفت همراه است. نتایج جستجو با سرعت و آسانی بیشتری به کاربران ارائه می‌شود و با گذشت زمان، بهبود یافته است.

تغییر رفتار انسان‌ها باعث شده است گوگل به یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و سایر فناوری‌ها روی بیاورد و تجربه کاربر را بهبود بخشد، اما در این فرآیند نقاط ضعفی نیز وجود دارد که باعث می‌شود گوگل همیشه به صورت بی‌نقص عمل نکند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

shaterian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×